`Aansluiting om Lipo te balanceren`?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Jos w-vl, 20 jul 2009.

  1. Jos w-vl

    Jos w-vl

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    160
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Hey all,

    Ik heb tot nu toe alleen nog maar met NiMh cellen gewerkt, maar ben nu aan het overgaan op LiPo cellen.
    Maar nu heb ik een vraag over de aansluiting.

    (Iets mis gegaan bij uploaden is de foto gedraait :confused: )
    [​IMG]

    Om de Lipo te balanceren, moet je dan de balanceerkabel EN de 2 hoofdkabels aansluiten of alleen de balanceerkabels? Want ik weet niet hoe dit precies werkt.

    ( Imageshack lijkt een bug te hebben alles om te draaien :mad: )
    [​IMG]

    Hij staat juist ingesteld maar weet dus niet of ik de 2 hoofdkabels ook nog moet aansluiten, en wil het liever niet verkeerd doen.

    Lader:Digital Charger AP6BLC
    Batterij: 6S1P 4000mAh

    Greetz Jos
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Yep, hoofdkabels ook aansluiten, doe je dat niet, zal hij een foutmelding geven.
     
  3. Jos w-vl

    Jos w-vl

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    160
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Ok bedankt Rhelie, je moet het maar weten, en als je het niet weet kan je het moeilijk vinden ook ( heb eerst heel wat met de zoekfunctie gezocht maar vond niets ), en wou niets misdoen dusja :D

    Zal es kijken om men 2batterijen op te laden en dan es kijken hoelang ik de motoren onbelast kan laten lopen op 1batterij, denk zo`n 3-4minuten.

    Vraagje of alles nu juist is ingesteld;
    (Alles blijft op de kop upgeload worden lol)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Greetz Jos
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2009
  4. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Je capaciteit cut off staat op 1100 mAh, als ik het goed heb zijn je cellen 4000 mAh.

    Je laadstroom staat ingesteld op 0,2 Amp deze mag je maximaal met 4 Amp laden (1 C ).
    Als je tijd genoeg hebt om te laden zou ik niet maximaal zetten maar op 3 Amp om je levensduur van je cellen zo lang mogelijk te houden.
     

Deel Deze Pagina