Abonneren

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Blue Bird, 25 nov 2016.

  1. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Is er iemand die weet hoe ik mij op draadjes kan abonneren?

    Groeten,

    Nick
     
  2. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Rechts bovenaan het draadje staat "Topic volgen", als je daarop klikt dan kun je het volgen. Tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt?
     
  3. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Vroeger kon je een abonnement nemen op een draadje. Dan kreeg je een e-mail als er iets in werd gepost.
    Er is ondertussen het één en ander gewijzigd aan de forumlayout. Ik vind de optie om een abonnement te nemen nergens meer terug. Ook de optie zoeken (met als zoekterm 'abonneren' leidt niet naar de oplossing.
    Evenmin is rechts bovenaan in de draadjes de optie 'Topic volgen' nergens te bespeuren.
     
  4. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Het staat er toch echt, net boven het eerste bericht bovenaan een pagina. Als je een topic volgt krijg je bij een nieuw bericht een mailtje, mits zo ingesteld dat je mail ontvangt, maar alleen van het eerste bericht totdat je het forum bezocht hebt en de berichten gelezen hebt. Je ontvangt dus niet bij elk bericht een mailtje, je moet het meer zien als notificatie dat er nieuwe berichten zijn gepost in het topic dat je volgt.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Doe op deze pagina maar eens een zoek op 'volgen'.

    Dit is compleet andere forumsoftware, niet alleen een andere lay-out.
    Als je rechtsboven op je naam klikt, kun je onder 'voorkeuren' e.e.a. standaard instellen.
     
  6. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Helaas. Ik vind/zie het niet. Ook de het intypen van 'volgen' als zoekterm leidt niet naar een duidelijke uitleg.
    Als ik rechtsboven op mijn naam links of rechts klik zie ik geen optie 'voorkeuren'.
     
  7. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Zie je de omcirkelde tekst niet staan in onderstaande plaatje?

    upload_2016-11-25_22-45-44.png
     
  8. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Vooreerst, Thx voor je hulppoging alm.

    Wat je met rood omcirkeld zie ik staan.
    Als ik klik op Topic-tools zie ik 3 subkeuzes. : 'Bewerk titel, Peiling Toevoegen en Verberg topic. Helaas zie ik ook hier geen optie om te volgen of te abonneren. Wat er wordt bedoeld met 'Bewerk titel en Peiling Toevoegen', daar heb ik het raden naar, dus blijf ik er af. Het topic verbergen wil ik al helemaal niet, evenmin de optie 'Topic niet meer volgen'.

    Waar zit de optie (als die er nog is) om op een topic te abonneren en een e-mailmelding te ontvangen.

    Ondertussen heb ik reeds een aantal andere mensen, die hier af en toe iets posten, gecontacteerd. Maar helaas, geen mens die het weet.
    Hopelijk passeert hier straks of eerstdaags nog eens iemand die het weet.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Naast topic tools staat topic volgen, daar moet je op klikken.

    Je kunt een melding en/of e-mail bericht krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post, en ook bij aantal andere gebeurtenissen. Erg handig, en het houdt subfora/discussies schoon.
    Meldingen op je beeldscherm door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, en vervolgens op meldingsvoorkeuren.
    En E-mail notificatie door ook weer op gebruikersnaam te klikken, en vervolgens op contactgegevens.
     
  10. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Ook dank voor je hulp Ron.
    Dat van die meldingsvoorkeuren volg ik en kan ik terugvinden, maar ik snap nog steeds niet hoe en waar ik kan aangeven dat ik een topic wil volgen.
    Weet je ook soms waar die optie diep verborgen zit?
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Onder voorkeuren geef je aan dat je discussie waarin je gereageerd hebt wilt volgen
    www.modelbouwforum.nl/account/preferences
    Topics die je aanmaakt of waarin je reageert automatisch volgen...
    en ontvang e-mailmeldingen bij reacties
    En ja, het is allemaal verdomd onlogisch verspreid. Daarnaast kan er ook niet gezocht worden op discussies 'gestart door gebruiker ...'.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
  12. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Thx Ron. Ik begrijp je uitleg en je hebt gelijk. Blijkbaar zijn hier, met de aanpassing/vernieuwing de forumsoftware, er een aantal zaken niet eenvoudiger op geworden.
    Nu, ik krijg ondertussen mijn emailmeldingen. Probleem opgelost.

    Nogmaals thx voor jullie replies.
     
  13. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Een topic wat je zelf start of een topic waarop je reageert wordt bij mij automatisch een topic dat ik volg. Als ik een topic wil volgen zonder zelf te reageren dan klik ik bovenaan gewoon aan "Topic volgen", misschien zit daar de verwarring. Gelukkig krijg je nu wel wat je wilt, al geef je helaas niet aan wat je gedaan hebt om het nu wel voor elkaar te krijgen.
     
  14. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Eigenlijk heb ik gewoon niks gedaan. Ik merkte plots dat ik e-mail meldingen begon te krijgen wanneer jullie reageerden op dit topic.
    Ook kreeg ik plots meldingen van een ander Topic waarin ik een reactie postte.
    Via de uitleg van Ron vernam ik dat via de tap 'Meldingen' de meldingsvoorkeuren kunnen worden ingesteld.
    Waar er zich een knop 'Topic volgen' zou bevinden is mij nog steeds een raadsel.
    Het e-mailadres waar de meldingen naartoe worden gezonden heb ik ingesteld via de tap 'contactgegevens' in mijn MBF-account.
     
  15. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Het is geen knop, het is meer een linkje. Zie het plaatje dat ik ingevoegd heb in een eerder bericht.
     
  16. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Het knopje/linkje 'Topic Tools' dat je aanduidde zie ik staan. Maar dat heeft volgens mij niks te maken met het volgen van of abonneren op een topic.
    Als ik erop klik dan verschijnen 3 subkeuzes: 'Bewerk titel', 'Peiling toevoegen' en Verberg topic.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als je deze keuzes krijgt ben je een nieuw topic aan het aanmaken of kijk je naar een topic, dat je zelf bent gestart. Ik heb nog geen abonnement op dit topic en als ik momenteel bovenaan kijk heb ik bij 'topic tools' alleen de mogelijkheid om het topic te verbergen. Naast 'topic tools' heb ik nog de keuzemogelijkheid staan 'topic volgen'.

    Als ik op dat knopje druk ben ik geabonneerd en komt er bovenaan als keuze te staan 'topic niet meer volgen'. Daarnaast ben ik automatisch geabonneerd als ik een bericht in het topic heb geplaatst.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
  18. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Klopt Corrien. Nu weten we eindelijk hoe, waar en wanneer we wat moeten doen om een topic te volgen.
    Ik denk dat de heren en of dames die dit geprogrammeerd hebben eerst de workshop 'waarom iets makkelijk maken als het ook moeilijk kan' hebben gevolgd en met onderscheiding geslaagd zijn.
    Thx voor je reactie Corrien.
     

Deel Deze Pagina