ABS en hout verlijmen

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door nico, 6 sep 2003.

1. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Weet iemand waar ik een eencomponenten lijm voor abs zou kunnen halen 2componenten zal ik er denk ik een zootje van maken met een tubetje ofzo kan ik het er een beetje tussen laten lopen dacht ik zo

2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Als je lijm er tussen kunt laten lopen, is de spleet te groot en zul een zwakke verbinding krijgen.
    Met 1-c lijm zul je net zo veel of weinig rommel krijgen als met 2-c lijm.
    Lijm aanbrengen met (afgeschuinde) lucifer, cocktailprikker, naald?

3. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Dus zo moet het kleine beetjes op een dun houtje de spleet is niet zo breed maar wat dunnere lijm loopt tussen kleine kiertjes maar dan ga ik het gewoon met een houtje doen

4. Bert V

Bert V

Lid geworden:
    7 apr 2009
    Misschien is het handig als je - liefst vergezeld van foto's - vertelt wat je wilt lijmen / repareren.
    Dat is voor degene die je willen of kunnen helpen makkelijker om een nog beter bij jou gepast advies te geven :rolleyes: .
    Sommige dingen lijmen / repareren nou eenmaal beter met het één en sommige dingen beter met het ander;).

5. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Bedoelde houten dek in abs romp lijmen maar had het effe gehecht met andere lijm en andere dek geprobeerd te passen maar die valt er zowat in dus ik moet nog effe langer doorrommelen om de dekken er goed in te krijgen

6. Bert V

Bert V

Lid geworden:
    7 apr 2009
    Als ik het zo lees zou ik gewoon 2 componenten Bison Kombi Power gebruiken.
    Dit is ideaal om hout op kunststof - zoals in jouw geval ABS - te lijmen, het mengen stelt niets voor, het werkt als een soort pasta, je kan er spleten of kieren mee opvullen en het is gewoon wat de naam zegt.
    Ik gebruik het regelmatig en plak dan met schilderstape even de randjes van het te lijmen werkstuk af en heb daarna direct een strakke afwerking die na het drogen ook goed te schuren is.
    In de meeste bouwmarkten koop je deze lijm voor zo'n 10 tot 12 euro.

7. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Als het niet veel kracht hoeft te verdragen, kun je de 24-uurs versie van die lijm nemen. Flesjes van te voren in warm water, mengen, loopt dan dunner. Eerst even oefenen voor de goede timing en hoeveelheden.

Laatst bewerkt: 13 jun 2017
  8. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Dat is een goede in iets van een flesje mengen en in warm water ik zal kijken if ik iets geschikts heb

9. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Er ontbrak een 's' achter het flesje in mijn bericht, gecorrigeerd. Beide componenten/flesjes/tubes apart/ongemengd verwarmen in warm/heet water, dan mengen.

Laatst bewerkt: 13 jun 2017
  10. bronsmotor

bronsmotor

Lid geworden:
    12 sep 2016
    Oh zo ja dan ga ik mqar een keer kijken in de winkel voor iets drgelijks heb nu zon pasta spulletje maar denk dat van die tubetjes makkelijker gaan

Deel Deze Pagina