accu opladen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door rottierood, 20 aug 2004.

  1. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik heb een Hen Long tank.Onder de tank zit een losse accupack.Elke keer als de accu leeg is,moet ik de pack onder de tank vandaan halen.Nu wil ik graag een uitwendige aansluiting maken.Een stekkertje en een ingang heb ik al.Maar hoe sluit ik dit aan.Het is dus de bedoeling dat de accupack in de tank blijft zitten en dat ik alleen maar de adaptor in de nieuwe ingang steek om de pack op te laden.Kan ik het stekkertje wat in de tank zit verwijderen en op die draadjes de uitgang solderen?Een beet moeilijk uit te leggen zo.gr. Marcel
    [​IMG]
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Wanneer je 2 draadjes het accupack soldeert en die naar je nieuwe laadstekkertje maakt, gaat alles goed.
    Vergeet niet tijdens het laden altijd de aan/uit-schakelaar UIT te zetten.
     
  3. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Dank je wel,maar dan hou ik nog wel twee draadjes over die nog in de tank zitten en die gaan naar de zender.Ik wil in een stekker ingang maken aan de buitenkant van de tank,zodat ik de trafo er in kan steken zonder dat ik de pack los hoef te halen op deze op te laden.
    De pack moet dus in de tank blijven zitten.
    gr. Marcel.
     
  4. Guest

    Guest Guest

    Het probleem kan zijn dat als je NA de schakelaar de draadjes maakt, dat je de ontvanger (electronica) gaat overvoeden.
    Een accupack wordt doogaans met een hogere spanning geladen dan de electronica aankan.
    Je moet er dus voor zorgen dat de laadspanning NIET op de electronica kan komen.
    Je kan ook bv aan de schakelaar 2 draadjes solderen, als je er maar voor zorgt dat de laadspanning alleen aan de accuzijde staat als de schakelaar UIT staat.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    (Dubbel)polige wisselschakelaar gebruiken.
     
  6. cortenhoor

    cortenhoor

    Lid geworden:
    7 jul 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    marum
    het wil bij mij nog wels geburen als ik een accu op laad dat hij behorlijk heet word als je de accu in de tank laat zitten met het laden waar haalt hij dan zijn koeling weg.
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Te snel laden met of...
    Te hoge laadspanning ?
    Te hoge laadstroom ?
    Normaal gesproken hoeft een accu niet warm te worden als je de tijd neemt van laden.
     

Deel Deze Pagina