accu vraag

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door P@trick, 3 apr 2004.

  1. P@trick

    P@trick Guest

    Beste mede hobbyisten,

    Ik heb een vraag betreft oplaadbare batterijen of accu's

    als ik 2 oplaad bare batterijen heb, een van het penlite formaat en 1 sub c formaat maar allebij 2000mah Zit hier dan verders nog enige verschillen in. Hier bedoel ik dus mee inwendige weerstand ofwat dan ook.


    Ik hoop dat ik mijnzelf een beetje verstaanbaar heb gemaakt want qua dit ben ik gewoon een flapdrol
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo

    ik denk dat het verschil wel degelijk ergens zal zitten
    die sub c zal meer energie op korte tijd kunnen afgeven dan die dunneren cel
    en bij het laden zal hetzelfde verschil wel een rol spelen
    die sub c kan sneller geladen worden dan die dunne

    normaal staat op die cellen wat je er uit kanhalen en in kunt doen tijdens het laden

    sportieve groeten raf
     
  3. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    ... hoe dunner de cel, hoe minder A je er uit mag/kan trekken zonder dat de akkkuspanning in elkaar dondert. daarom kunnen die 4/5 sub c en sub c cellen zoveel hebben.

    groeten,
    monkey
     
  4. P@trick

    P@trick Guest

    goed en als we ze nu als ontvanger accu gebruiken de aa cellen. Merk ik dan verschil tegenover de sub c cellen. Of is dit alleen merkbaar voor electro auto's.
     
  5. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    Nee, merk je geen verschil, pas als je de accu gaat gebruiken als aandrijf accu of als je er 300 servos aan hangt, die allemaal hard moeten werken bij wijze van spreken. de capaciteit is immers hetzelfde. (hoewel je ook 3300 nimh sub c hebt, en 2100 nimh mingnon (AA) het maximum is van vandaag.)

    groeten,

    monkey
     
  6. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Wat is sub c ??
     
  7. P@trick

    P@trick Guest

    sub c is een kleinere c cel
     
  8. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    sub c cellen is zo'n beetje de standaard maat cellen met een wat grotere capaciteit die je tegenkomt...voorbeelden ervan zijn bijvoorbeeld de 1700scr cellen en de rc2400 cellen van sanyo.
    alle 6 cellen autopack's (voor de aandrijfaccu dan) zijn trouwens met dit formaat cellen gemaakt.

    groet,

    vinze
     
  9. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Geldt alleen als je dezelfde soort/type accu's vergelijkt, de diameter alleen is geen goede maatstaf!

    Sphereman, verschil zal er ongetwijfeld inzitten, NiMH, NiCd + eventueel nog andere toevoegsels.
    Het is belangrijk dat je exact weet wat voor cellen je hebt. Aan de afmetingen en de capaciteit heb je niet genoeg.
     

Deel Deze Pagina