accucel 8150 lipo/lilo

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door prof.bd, 21 jul 2016.

  1. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Heren,

    Ik heb reeds enkele jaren deze lader tot volle tevredenheid. Nu heb ik recentelijk een Yuneec Typhoon gekocht en in de zender ST16 zit een Li-Ion 3,6V 8700mV (lilo) . Nu wil ik deze accu ook met mijn accucell laden. Ik ben toen in de instellingen gaan kijken en zag de instelling Lithium Battery(Lilo/Lipo/life) program. Op de accu staat duidelijk vermeld dat deze moet opgeladen met een Lithium Polymer lader. Tot zover geen probleem, echter is er op een of andere manier de instelling fixed op Lilo gaan staan. Ik heb dus ergens een instelling veranderd maar kan niet meer vinden waar. Als ik nu een Lipo laad staat de lader op Lilo. met gevolg dat ik dus een laadcapaciteit heb van 4,1V(lilo) ipv 4,2V(lipo) zal niet veel uitmaken, maar ik kan de lipo dus niet meer 100% vullen. Ik heb me al suf gezocht maar kan het niet vinden om de Lilo terug naar Lipo te zetten.
    En weet iemand of ik de lader terug naar factory settings kan zetten?

    mvg

    Dirk
     
    vanhienblog vindt dit leuk.
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Wat voor alle 4-knops laders geldt zal ook hier opgaan:

    Met batt type doorbladeren tot user set programma. Daarna start drukken, geeft nu LiIo 3,6 V. Met + en - LiPo kiezen.
     
    vanhienblog vindt dit leuk.
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dit helpt misschien ook:

     
  4. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie

    neen dus, zo staat het in de manual, maar hij laat dus alleen Lilo als keuze, geen Lipo meer. daar ligt het probleem

    Dirk
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Je kunt het voltage van de cel veranderen, daarmee gaat hij hij vanzelf weer op lipo .
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Inderdaad, als je op + of - drukt verandert-ie 3,6 V naar 3,7 (LiPo) en als je er 3,3 van maakt staat-ie op LiFe.
     
  7. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    neen dus, als ik op de plus druk gaan alleen aantal cellen ophoog tot auto. Ik kan niet bij het voltage van de cellen.
     
  8. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    net nog eens getest, en ik krijg 4.09V per cel, en 16.4V totaal voor een 4 cel.
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je zit dan in het verkeerde menu.

    Je moet echt eerst het 'user set program' in beeld laten verschijnen met de linker toets. Daarna de start toets 1 keer bedienen, dan verschijnt het Li-type in beeld. Op de bovenste regel het type, op de onderste regel de bijbehorende nominale spanning. Hier kun je uitsluitend het voltage veranderen en als je dat doet verandert ook het accutype.
     
    vanhienblog vindt dit leuk.
  10. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    het is me gelukt, weliswaar via een omweg. Ik herinnerde me dat ik ooit geheugen banken had gebruikt. En idd, geheugen 1 was lipo, Nadat ik het had ingeladen verscheen weer Lipo, en kon ik de nodige parameters ingeven.
    In ieder geval bedankt voor me weer opweg te helpen, I love this forum! :)

    Dirk
     
    vanhienblog vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina