accu's voor startbox

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door serpent dude, 20 apr 2004.

  1. serpent dude

    serpent dude Guest

    hallo,

    ik wil graag 2 accu's kopen voor mijn startbox nu wil ik weten welke ik het beste kan gebruiken?, niet te duur natuurlijk..:p

    iemand goede tips?, alvast bedankt
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Je hebt een Serpent, maar gaat bezuinigen op je startaccu's? Hmmm, ok. Ik weet dat PK gewoon Sanyo 3000 mAh aanraadt uit een oude serie, met name om da capaiciteit. Ontaldingswaarden en interne weerstanden zijn bij een startaccu denk ik niet zo heel belngrijk (correct me if I'm wrong), een beetje capaciteit (denk aan 3000 mAh) lijkt me toch wel handig.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zitten geen spannende motoren in die startbox, elcheapo pakketten van 1700mAh voldoen om een dag lang te kunnen starten.
     
  4. serpent dude

    serpent dude Guest

    bedankt voor jullie reacties:), er zitten inderdaad niet zulke spannende motoren in dus 3000 mAh kan natuurlijk wel maar is voor een startbox wel veel, het is niet dat ik bezuinig op de accu's maar het was omdat ik al wist dat de accu's niet zo heel veel mAh nodig hebben voor in de startbox..
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    misschien is het een goed idee om je startkist om tebouwen en er 'n 7mAh loodaccu in te doen :)
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik heb ook een serpent Startbox met 2 Speed 600 motoren erin en die draaien gewoon op 2x 1500Mah accu's en dat gaat redelijk.

    Denk als je gewoon accu's van minimaal 2400mAh aan schaft dat je dan gewoon een tijd vooruit kan en aardig keer kan starten zonder dat je accu's gek beginnnen te doen. (leeg raken)


    @cyclops
    is het niet 7Ah loodaccu??? en die serpent startboxen zijn een beetje klein passen niet makeklijk een loodaccu in Hilbren heeft daar ook al probelemen mee en moet elkeer los met die accu lopen niet echt practisch.
     
  7. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    idd, 7Ah :D

    't is idd ff passen en je moet idd je startkist verbouwen, 'k heb d'r 1 die ervoor gemaakt is, wat wel 'n voordeel is...
     
  8. KevinS

    KevinS Guest

    Ik gebruik voor m'n HPI ook een startkist met 7Ah loodaccu. Ik ben er tot nu toe niet echt blij mee omdat de accu uit zichzelf nogal snel ontlaadt... (waarschijnlijk omdat het een goedkoop ding is?)

    In m'n Serpent startkist gebruik ik 3000mAh pakjes die ik ooit via eBay bij www.cheapbatterypacks.com heb gekocht voor $20 per stuk. Daar ben ik zo tevreden mee dat ik mijn andere startkist ook maar bedraad om met deze pakjes te werken.
     

Deel Deze Pagina