Achteras Arrma BLX zit vast

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Leon Guijt, 15 okt 2017.

  1. Leon Guijt

    Leon Guijt

    Lid geworden:
    5 jan 2017
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Noordwijkerhout
    Goedemiddag

    Net tijdens rondje scheuren met een Arrma BLX 1/10 schoot hij achteruit tegen een stoeprand..
    Nu vertraagde de motor/aandrijving zodra je gas loslaat
    Ook het differentieel zit vast...

    Iemand ervaring voor ik ea uit elkaar haal???
    Alvast bedankt
     
  2. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Tja, zonder de achteraandrijving uit elkaar te halen valt er natuurlijk niets over te zeggen. Lager beschadigd of ontzet, dogbone of CVD pin geknapt, differentieel ontzet, kan van alles zijn
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Mijn glazen bol doet het nog steeds niet dus je zult zelf de boel moeten open schroeven m te kijken waar het probleem zit.
     
  4. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Op arrmaforum.com staat een tutorial hoe de gearbox open te maken.
    Is niet heel makkelijk vanwege de vele boutjes en hoe het ingebouwd zit.

    Klinkt als gebroken satelliet tandwielen in het metalen diff.

    Heb er hier drie thuis staan...
     
  5. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Het kan natuurlijk ook helpen als je even meldt WELKE Arrma wagen je hebt........
     
  6. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Inderdaad helpt het om volledig te zijn ;)
    Maar in dit geval hebben alle 1/10 BLX modellen dezelfde gearbox en tandwielen en chassis.
    Alleen de draagarmen, dogbones en wielen verschillen.
    Wel is er na 2014 een nieuwe serie gekomen met kunststof tandwielen en diff. Minder waar voor je geld en sneller stuk.
     
  7. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    De reden dat ik mijn Fury BLX alweer verkocht heb, ding was meer kapot dan dat hij reed...

    Maar klinkt inderdaad als een kapot diff.
    Wat sowieso aan te raden is, is om als je toch gaat sleutelen het diff te voorzien van goeie diff olie, standaard zit er een rare dikke klont vet in die niet eens goed over heel het diff verdeeld is.
    Heeft bij mij wonderen gedaan mbt. de stabiliteit bij gas geven.
    Kon ineens volgas wegtrekken zonder dat de auto meteen achterstevoren stond.
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Die klont vet is ook een besparing die met het kunststof diff kwam. In de metalen zit gewoon echte siliconen olie.
    Echter dat kan niet voorkomen dat het diff stuk ging.

    Inmiddels is er een SCT 1/10 4x4 uit van Arrma. Wel in Mega uitvoering nog. Maar ben benieuwd naar waarvan de diff's gemaakt zijn
     

Deel Deze Pagina