Goedemiddag Net tijdens rondje scheuren met een Arrma BLX 1/10 schoot hij achteruit tegen een stoeprand.. Nu vertraagde de motor/aandrijving zodra je gas loslaat Ook het differentieel zit vast... Iemand ervaring voor ik ea uit elkaar haal??? Alvast bedankt
Tja, zonder de achteraandrijving uit elkaar te halen valt er natuurlijk niets over te zeggen. Lager beschadigd of ontzet, dogbone of CVD pin geknapt, differentieel ontzet, kan van alles zijn
Mijn glazen bol doet het nog steeds niet dus je zult zelf de boel moeten open schroeven m te kijken waar het probleem zit.
Op arrmaforum.com staat een tutorial hoe de gearbox open te maken. Is niet heel makkelijk vanwege de vele boutjes en hoe het ingebouwd zit. Klinkt als gebroken satelliet tandwielen in het metalen diff. Heb er hier drie thuis staan...
Inderdaad helpt het om volledig te zijn Maar in dit geval hebben alle 1/10 BLX modellen dezelfde gearbox en tandwielen en chassis. Alleen de draagarmen, dogbones en wielen verschillen. Wel is er na 2014 een nieuwe serie gekomen met kunststof tandwielen en diff. Minder waar voor je geld en sneller stuk.
De reden dat ik mijn Fury BLX alweer verkocht heb, ding was meer kapot dan dat hij reed... Maar klinkt inderdaad als een kapot diff. Wat sowieso aan te raden is, is om als je toch gaat sleutelen het diff te voorzien van goeie diff olie, standaard zit er een rare dikke klont vet in die niet eens goed over heel het diff verdeeld is. Heeft bij mij wonderen gedaan mbt. de stabiliteit bij gas geven. Kon ineens volgas wegtrekken zonder dat de auto meteen achterstevoren stond.
Die klont vet is ook een besparing die met het kunststof diff kwam. In de metalen zit gewoon echte siliconen olie. Echter dat kan niet voorkomen dat het diff stuk ging. Inmiddels is er een SCT 1/10 4x4 uit van Arrma. Wel in Mega uitvoering nog. Maar ben benieuwd naar waarvan de diff's gemaakt zijn