Acro Wot XL

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door WillydeWoofer, 3 mei 2018.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Beste mensen,
    Ik overweeg in de zomervakantie bovengenoemd toestel in Engeland te kopen. Daar ik alleen 6s accu’s heb, zou ik een 12s motor kunnen nemen. Voor een motor als Hacker, Axi, of Hyperion betaal je al gauw 250 euro. Turnigy is met 50 euro aanzienlijk goedkoper.
    Het toestel heeft een span van 200cm en weegt 6kg. Wat is wijsheid?
    Groeten, Wil
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Volgens mijn vaste begeleider is 6kg veel moeilijker te landen dan 3kg. Als je niet zeer nauwkeurig landt is de boel kapot. Of te wel het is niet zo'n goed plan.
    In dat geval ga ik richting het snellere spul.
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    snelheid en massa kan je tegen elkaar uitwisselen....
    Een slecht gelande zware langzame kist is net zo stuk als een licht gewicht maar erg snel model.
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik begrijp het, dank je.
     
  5. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Grotere vliegtuigen zoals de Acro WOT hebben een relatief lage vleugelbelasting. Daarmee zijn ze eigelijk vrij eenvoudig te vliegen. Door hun formaat zie je beter wat er gebeurd en ze sturen wat rustiger. Ook landen gaat vrij eenvoudig mits je weet wat je aan het doen bent. Met de juiste begeleiding hoeft het dus geen probleem te zijn. HK heeft een paar erg betaalbare grotere motoren die prima presteren mits je niet over het opgegeven vermogen heen gaat. Ik vlieg een Ultra Stick 33cc met een goedkope Turnigy motor uit de G serie en dat vliegt super!
     
  6. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Begint het weer te borrelen Wil?

    Las gisteren een stuk van een draadje over het herwikkelen van een (goedkope)motor.
    Misschien dat daar winst uit te halen is?

    Zit wel wat in.....een f 16 is net zo stuk na een verkeerde landing als een 747.....
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Turnigy motors schijnen veel waar voor hun geld te bieden. Over de SKG-serie hoor je veel goede dingen.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zit wel wat in.....een f 16 is net zo stuk na een verkeerde landing als een 747.....[/QUOTE]
    Ik ben dol op borrelen Arnold :D. Verder probeer ik een bepaalde lijn uit te zetten.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Na diverse overwegingen komt er geen Acro Wot XL. Mijn grootste laagdekker blijft voorlopig de Escapade .61.

    De "gewone" Acro Wot is inmiddels om zeep. 's Ochtends zag ik dat de accubak kapot was. Deze was van niet al te sterk hout en er waren een paar wat harde landingen geweest. Dus het bakje gelijmd en een paar uur later gaan vliegen. Bij de start ging hij recht omhoog en naar links. Dat was effen teveel voor deze jongen.
    Vermoedelijk is de accu door het bakje geschoten!? Het toestel was onbestuurbaar (voor mij). Schade: een toestel en een Gens Ace 6s/5000 = € 300,00.
    Toch een dure hobby op deze manier. Meestal ligt het niet aan het vliegen, maar andere zaken waar ik niet aan denk :mad: :confused: :oops:. Dit is al de zoveelste keer.
    Een harde les. Ik maak de accuhouders nu van multiplex en die voelen aanzienlijk steviger aan.
     
  10. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.743
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    zwaartepunt veranderd als gevolg van de reparatie?
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee, dat niet.
     

Deel Deze Pagina