acrylverf verdunnen of niet?

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door luclatiers, 5 mei 2015.

  1. luclatiers

    luclatiers

    Lid geworden:
    26 mei 2012
    Berichten:
    10
    Hallo,

    Ik ben helemaal nieuw in de wereld van het airbrushen.
    Toevallig heeft mijn vader nog een airbrush pistool liggen en hier ben ik een beetje mee gaan experimenteren.
    voor het spuiten gebruik ik acrylverf van de action. maar moet deze dan verdunt worden of niet, en zo ja in hoeverre moet de verf verdunt worden dan? toen ik ben gaan proberen kreeg ik allemaal verfdruppels op het papier (te veel verdunt. of had ik helemaal niet moeten verdunnen)

    ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

    alvast bedankt.
     
  2. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    De verf die je wilt gaan spuiten moet de consistentie van melk hebben ongeveer, dan zit je goed. Niet teveel druk erop maar begin bij een 1,5 tot 2 bar. Dan kan je lekker rustig uitproberen. Ook moet je airbrush goed schoon zijn, 99% van de haperende brushes zijn te wijten aan viezigheid.
    Bekijk eens wat filmpjes op youtube (zoek op : beginner aibrush) ; daar staat een schat aan informatie op.

    Werkt alles goed dan is het leuk om te doen :)
     
  3. Eenpitter

    Eenpitter Guest

    Let ook op dat het te spuiten oppervlakte goed droog, schoon en vetvrij is. Druppelvorming kan ook betekenen dat de verf gewoon niet 'pakt', bv. omdat de ondergrond vet is, of de verf niet geschikt is voor het materiaal, er een primer gebruikt moet worden, enzovoort.
     
  4. barryh

    barryh

    Lid geworden:
    23 feb 2015
    Berichten:
    22
    Verdunnen kan met water, isopropylalcohol (schoonmaakalcohol, zit vaak in die rode flesjes of bij de drogist in bruine flesjes) of een mengsel van die 2.
     
  5. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie: