ACT Multi-Scan 35 Rx

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Skidz, 9 jul 2003.

  1. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Hallo,

    Kwam deze (www. op internet tegen voor een schappelijk prijsje (69,90). Is een 8-kanaals synth. Is dat een goeie ontvanger voor in een brandstofheli/brandstofvliegtuig, of kan ik dan beter voor een 'bekender' merk gaan?

    Ton.
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.332
    Locatie:
    Woerden
    Persoonlijk ben ik geen voorstander van het gebruik van scanner ontvangers. Hoe klein ook bestaat er toch een kans dat tijdens het vliegen de ontvanger overschakeld naar een ander kanaal. Dit is echt gebeurt toen een gebruiker storingen binnenkreeg van iemand anders. Alles ging mis en de ontvanger luisterde naar de zender van die andere persoon. Zijn vliegtuig was nog niet in de lucht dus stopte hij zijn motor direct en probeerde het vliegtuig van de ander veilig aan de grond te zetten.
    Helaas lukte dat niet omdat alles doorelkaar zat. Gas was rolroer en hoogteroer was gas enzovoort. De prachtige Stampe Vertonge kwam op een heel nare manier naar beneden en eindigde als een vreemde bouwdoos op de grond.
    Dit is wel een paar jaar geleden gebeurt en de ontwikkelingen hebben niet stilgestaan maar ik vind een kristal toch nog steeds veel veiliger.
     
  3. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Bedankt voor je ervaring, advies aangenomen.
    'gewone' rx besteld!

    Ton.
     

Deel Deze Pagina