Hier een vraagje of er mensen zijn die een goede manier weten om een as waterdicht te maken. Momenteel ben ik bezig met het neuswiel luik van mijn (volledig amfibie) Catalina PBY-5A die geopend wordt doormiddel van twee assen. Deze assen lopen door koperen pijpjes naar binnen waar ze aangedreven worden door de een servo voor het openen en sluiten. De luiken worden zelflozend tijdens de ‘natte’ take-off en landing maar in stilliggende situatie of een natte taxi liggen deze pijpjes iets onder de waterlijn. Het is dus zaak dat ik deze goed afsluit!
Zijn er mensen die een leuke oplossing hebben om dit te bewerkstelligen? Zelf denk ik aan een klodder (siliconen-) vet in de pijpjes alvorens de stang erin te drukken. Maar of dit gaat werken weet ik niet want daar heb ik geen ervaring mee.
Hieronder nog wat foto’s om de situatie te verduidelijken;
Zijn er mensen die een leuke oplossing hebben om dit te bewerkstelligen? Zelf denk ik aan een klodder (siliconen-) vet in de pijpjes alvorens de stang erin te drukken. Maar of dit gaat werken weet ik niet want daar heb ik geen ervaring mee.
Hieronder nog wat foto’s om de situatie te verduidelijken;
Laatst bewerkt door een moderator: