Aermotor

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door Gea, 14 dec 2014.

  1. Jan Walpot

    Jan Walpot verslagschrijvers

    Lid geworden:
    26 okt 2007
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Giessenburg
    Mooi geworden !! Succes met schilderen.
     
  2. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    281
    Het schilderen is al een hele tijd klaar.:D
    Ondertussen aan een nieuwe motor begonnen, een gloeikop "deutz" uit 1895.
    Een handvol onderdelen zijn al klaar , die zo los tonen heeft geen zin. :(
    Tegen er een en ander samengevoegd is volgen er foto's.

    Dirk
    [​IMG]
     
    Demaic, classicracer en ron van sommeren vinden dit leuk.
  3. peter verhulst

    peter verhulst verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 jun 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Peize
    Prachtig Dirk,

    schitterende kleur ook. Laat je dat spuiten / moffelen of doe je het zelf?
    Wat zijn de afmetingen? (zo ongeveer?)
     
  4. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    281
    Schilderen doe ik met mijn badger 155. De verf is autolak met 20% pasta om de glans te minderen. .
    De totale lengte is ongeveer 45 cm ,diameter van de vliegwielen 140 mm.
    Ontstekingsspoel zit nu weggewerkt in het frame onderaan.
    Dirk

    [​IMG]
     
    classicracer, ron van sommeren en Demaic vinden dit leuk.
  5. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Genk - Belgiƫ - EBZW
    Fantastisch mooi!!!!
     
  6. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    829
    Locatie:
    belgie Limburg
    Vakmanschap
     
  7. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    281
    Kon het niet laten en ben aan een nieuwe motor begonnen.
    Een "deutz" uit de jaren 1895. De tekeningen zijn gemaakt door Gerrit Nijenmanting naar schetsen van Johan van Zanten.
    De bedoeling is dat er een bouwserie van komt in het blad "onder stoom". Ik heb de eer om een prototype te maken om te kijken of er geen fouten in de tekeningen staan.
    Het is nog maar het prille begin maar je kan al zien wat het ongeveer gaat worden. De cilinderinhoud is 6,5 cc en de centerhoogte van de krukas ligt op ongeveer 13 cm van het grondvlak , vrij klein dus.
    Er is geen gebruik gemaakt van gietstukken uitgezonderd het vliegwiel , daar ben ik van plan een gegoten exemplaar te gebruiken.
    Dirk

    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina