Aerofly op de MAC

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door OpaDick, 26 okt 2015.

  1. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Ik zie zou gauw geen forum over simulators dus maar even hier.

    Ik heb me Aerofly RC7 voor de MAC aangeschaft.

    Om die sim te kunnen besturen moest ik er een USB-dongel bij kopen, dat is de Ikarus #3031020 geworden.
    Hieraan kon ik dan een Graupner Hott ontvanger, dat is de GR12 geworden en dan zou ik met mijn zender gewoon draadloos die Sim moeten kunnen bedienen.

    het probleem is echter dat het programma de USB dongel niet herkent. Eigenlijk herkent de hele MAC het ding volgens mij niet, want ik heb geen idee waar ik zou moeten zien dat die dongel erin zit.

    Als ik hem erin stop gaat in de dongel een klein ledje branden en de aangesloten ontvanger krijgt strook en kan ik gewoon binden met de zender. Maar Aerofly blijft zeggen dat mijn RC apparaat niet is aangesloten.

    Iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken?
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dag Dick,

    Zou zo maar kunnen??? Geen Airofly ervaring mee...

    Echter... heb je de finder-voorkeuren goed ingesteld?
    De voorkeuren voor de navigatiekolom?

    Bureaublad aanklikken en dan via de twee toetsen "CMD ,"

    Komt hij ook niet boven water via de twee toetsen "CMD K"?
    Daarmee haal je de netwerken naar boven...

    Verder kan je nog kijken of hij aangesloten is via je systeeminformatie.
    via "over deze Mac"... kan je alle aangesloten hardware overzien...

    Op het bureaublad zou de dan waarschijnlijk een schijfikoon of een HardDisk icoon moeten zien verschijnen... dat de verbinding tot stand is gebracht...

    En is de ontvanger wel gebonden aan de zender? Ook zoiets om op te letten?

    Yosemety of al El Capitano... de laatste... wie verzint zo een naam overigens... weer de hele zooi updaten (altijd gelazer met alle licenties....)

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
  3. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Op het bureau;ad zie ik geen icoontje verschijnen zoals b.v. als ik mijn Garmin gps aansluit.

    Bij Het systeemoverzicht staat hij wel keurig tussen, dus de MAC ziet hem,

    bedankt voor deze tip.
     
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    'Hoor' ik even als je het aan de praat hebt?
    gr Bas
     
  5. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Ik zal het hier melden.

    Het zit waarschijnlijk in het programmeren van de ontvanger. Hierin moet het Somsignaal op ch.6 zitten, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
    Ik had ook een andere adapter kunnen bestellen, maar die was een tientje duurder. Overigens bleek dat ik dan wel een eenvoudiger ontvangen had kunnen kopen, de GR12L of 12L, dus dat was dan achteraf weer lood om oud ijzer.

    Maar op deze manier zou het ook moeten kunnen functioneren.
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zou toch met iedere ontvanger moeten kunnen werken? Zelfs met Jeti.
    Deze ontvangers zijn te programmeren via de zender-hack-module en een speciale programmeerbox (Jeti-Box). De Hott ken ik niet, en kan ik je niet in helpen. Maar de sleutel moetwel ergens in de handleiding te vinden zijn.
    Anders via RC-Groups iets te lezen zijn. Het ontvangerverhaal staat los van de koppeling aan MAc of PC. Is een universeel probleempje.

    Je zou verwachten dat je ieder kanaal moet toewijzen aan een functie als ware het dat je een servo aanstuurt?
    Toewijzen doe je in je zender en in airofly via het menu (heb een oude hack op de PC... die heeft echter een slome videokaart sinds de oude supersnelle gesmoked is.... hoeft ook alleen maar wat printers aan te sturen....)

    Daai zelf ook een perfecte Mac... Airofly is mooi... dus wilde hem ook eens een keer hebben op deze machine... om even wat bij te blijven deze winter...
     
  7. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Ik ben eruit mannen.

    beetje heen en weer gecorrespondeerd via de mail zowel Graupner als Ikarus een fantastische ondersteuning.
    Het was nog wat onbekendheid met mijn nieuwe zender, de Graupner MZ24.

    Het was een kwestie van in het Telemetrimenu de instelling opzoeken van de output van de zender naar de ontvanger naar kanaal 6. Dat signaal moest ik op SUMO 12 zetten. Dan heb je zelfs alle 12 kanalen van de zender beschikbaar via die GR12 (= 6 kanaals ontvanger) want alles komt via het ene "Summensignal" op channel 6
     

Deel Deze Pagina