Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Na aandringen van een aantal van jullie toch maar een verslagje:)

Kist is nu een aantal weken in huis, en moet in ieder geval dit jaar nog de lucht in. Het betreft een Yak-54 met een spanwijdte van 330cm, in eerste instantie dacht ik; "Pff, 10cm groter dan mijn grootste Extra, dat zal wel niks schelen", hier zat ik flink mis mee:p De kist is enorm veel groter, zowel het volume van de romp als de vleugeloppervlakte en grootte van de staart, hij is huge:p Een aantal Amerikanen vlogen hem met een 150cc, dat was veel en veel te zwak, zelfs al je hem licht probeert te houden. Hij wordt geleverd via Thunder Tiger Europe (zit in Duitsland).

De kist is hetzelfde als de toestellen van SD Model, TOC Extreme, echter is TT de Europese distribiteur.

Anyway, de setup is als volgt;

3W200i B2 Twin Spark
Pefa dempers met smoke aansluiting
36*10 tweeblads prop
Emcotec DPSI Twin met ICE, voor 2 ontvangers
2x Robbe/Futaba 6014 Fasst ontvangers
Hitec's all around
5000Mah lipo's voor de besturing

Ben vast nog wel wat vergeten:)

Hier de foto's;

Eerste plaatsje;

huizzz.jpg


huizzz_3_.jpg


Yakmbf_2_.JPG


Yakmbf_3_.JPG


Yakmbf_4_.JPG


Yakmbf_5_.JPG


Yakmbf_6_.JPG


Yakmbf_7_.JPG


Yakmbf_8_.JPG


Yakmbf_9_.JPG


Yakmbf_10_.JPG


Yakmbf_11_.JPG


Yakmbf_12_.JPG


Yakmbf_13_.JPG


Yakmbf_14_.JPG


Yakmbf_15_.JPG


Yakmbf_16_.JPG


Yakmbf_17_.JPG


Ter illustratie van het formaat, dit is een gemiddelde kat; (en 2 persoons bed)

Yakmbf_18_.JPG


Yakmbf.JPG


Het toestel is zeeeer compleet geleverd, alle aansturingen zitten erbij, tank, wielen, spinner, noem het maar op. Zelfs de scharnieren zijn gelijmd, daar ben ik niet droevig om, ik heb een bloedhekel aan het inlijmen daarvan:mrgreen:

Aangezien ik net ben verhuisd zit het meeste van de setup nog in dozen, maar dat komt vanzelf weer tevoorschijn.

Morgen de inbouw van de eerste servo's:D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren, ennuh Erik; je zult het heel binnenkort gaan horen:)
 
Aardig gekke kist! Dit wordt een showsteler!!!! :schrik: Kwijl kwijl....

Wel de bedoeling ja:mrgreen: Hij komt rond de 23 kg zonder brandstof, dus helaas te zwaar voor de wedstrijden, maar dat is niet erg, het aantal shows/fly-in's/meetings is hoger dan het aantal wedstrijden:) Als alles goed gaat is ie dus veel te zien in 2010:cool:
 
Hoe zit het met de aansprakelijkheidsverzekering? Heb je een aanvullende afgesloten? De meeste verzekeringen gaan tot modellen van 20kg.
 
Hoe zit het met de aansprakelijkheidsverzekering? Heb je een aanvullende afgesloten? De meeste verzekeringen gaan tot modellen van 20kg.

Dat is een goede...... De gewone AVP verzekering van ons gaat inderdaad tot 20kg. Ik moet nog even uitzoeken hoe het met de KNVvL verzekering zit, als die wel tot 25kg gaat is het ook goed natuurlijk......
 
Kijk dat is tenminste een model!!!

Zijn die twee ontvangers voor extra veiligheid? Als de ene uitvalt neemt de andere het over?
 
KNVvL verzekering gaat tot 25 kilo.

En je eigen verzekering aanpassen is makkelijk gedaan, even bellen en het moet geregeld zijn zonder extra kosten.
Zij houden namelijk hiervoor de standaard regels aan, vroeger was dat 20kg en tot dat ben je dan ook altijd verzekerd.
Echter mogen we pas sinds een paar jaar tot 25kg vliegen maar hebben niet alle verzekeringen dit aangepast.

Als je echter even belt en verteld dat de nieuwe standaard regel;geving tot de 25kg is dan zullen zij dat in 9 van de 10 gevallen ook gaan opnemen in hun polis.

Even bellen en je weet het.


Mooie kist trouwens Alex :yes:
 
Kijk dat is tenminste een model!!!

Zijn die twee ontvangers voor extra veiligheid? Als de ene uitvalt neemt de andere het over?

Klopt, het beste signaal wordt dan genomen:) Je kunt ook 2 verschillende frequenties nemen, bijv 35mhz en 2,4ghz, maar daar begin ik niet aan, gewoon gelijk 2x 2.4ghz:p

Berto; bedankt! goed om te weten, dan hoef ik niet bij te verzekeren:cool:
 
Mag je nu in Nederland vliegen met toestellen zwaarder dan 25 kg?
Momenteel zonder ontheffing nog niet.

De KNVvL is echter bezig met een regeling aan het opstellen in samenwerking met het I(nspectie) V(erkeer en) W(aterstaat) (dus dat zal nog wel even duren :-( ;-) ) om net als in duitseland tot de 150kg te mogen gaan onder bepaalde voorwaarden (keuringen en dergelijke).
 
alex,, 2 ontvangers?
ik kan me nog een draatje herinderen dat je zij, geen 2 ontvangers want kan er ook 2x zoveel stuk gaan.

verder nice, zoals ik zij op msn
 
alex,, 2 ontvangers?
ik kan me nog een draatje herinderen dat je zij, geen 2 ontvangers want kan er ook 2x zoveel stuk gaan.

verder nice, zoals ik zij op msn

Ik trek geen partij, maar in die tijd had alex het ook niet over kisten van +25kg.
en vloog hij ook nog niet zo extreem zoals hij nu doet.

Maar goed iedereen kan in de tijd ook zijn gedachtes aanpassen.

Ik ben ook van mening "Hoe meer electronica er in je kist zit hoe meer er mis kan gaan."
"maar sommigedingen zijn wel noodzakelijk" voor vertrouwen..:):)

Tegenwoordig in de IT zie je dat alles redundant wordt uitgevoerd, dit brengt gelijk ook weer nieuwe poroblemen met zich mee, alles heeft haken en ogen.

...............
 
Hé een topic ervan, zat al te wachten...

Ziet er goed uit!


En met een 150cc doet ie het ook wel, Message - The FlyingGiants Media Gallery met een 210 moet het wat worden dan... :o

Maar goed iedereen kan in de tijd ook zijn gedachtes aanpassen.
Als je van gedachten veranderd heb je weer wat geleerd:-D (maar ik denk niet dat dat hier het geval is ;))

De 2 ontvangers... ik ben zoiezo er geen voorstander van om overal een powerbox in te gooien, maar in zoon kist mag het wel.
En als je die powerbox eenmaal hebt kun je net zo goed een 2 ontvanger variant gebruiken, heeft volgens mij geen nadelen tov die met 1(op iets gewicht en prijs na).
 
Back
Top