Afstellen Blade 200S

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Sjuul, 16 aug 2017.

  1. Sjuul

    Sjuul

    Lid geworden:
    3 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Neer, Limburg
    Hoi allemaal,

    De Blade 200S heb ik nu al een tijdje. Het Hoveren lukt prima nu maar sinds een tijdje trekt deze steeds naar links. Met de trims op de zender lukt het wel om het eruit te krijgen maar dan trekt hij met opstijgen gelijk naar rechts. En heb ook al verschillende trim flights gedaan maar dat helpt ook niet.
    Kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen is?
    Alvast bedankt.

    Sjuul
     
  2. Sjuul

    Sjuul

    Lid geworden:
    3 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Neer, Limburg
    Komt het door de zomervakantie dat niemand reageert of had ik deze vraag hier niet moeten plaatsen? Moet deze in Algemeen heli dan?
    Wel moet ik zeggen dat hoe meer ik oefen ermee mij het gevoel bekruipt dat ik toch voor een grotere en cp heli had moeten kiezen. Een 470 zoiets.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    waarschijnlijk zomervakantie inderdaad ;-)

    punt met heli's is, dat deze altijd naar 1 kant trekken.
    je staartrotor blaast 1 kant uit, en de heli zal dus scheef moeten hangen om op 1 plek te blijven.
    hij staat recht op de grond, dus moet hij net na het opstijgen gecorrigeerd worden door jou, de piloot.

    eenmaal in hoover hangt hij in evenwicht, en dan pas mag je trimmen.

    het klopt nl wel dat wanneer je trimt om niet te hoeven sturen met opstijgen, de heli in hoover nogal stevig een andere kant op wil.
    zowieso heb je binnen 0,5 meter vanaf de grond wat last van grondeffect, een fenomeen waardoor de heli wat agressief kan reageren.
    kwestie wennen, veel oefenen, en proberen met kleine uitslagen te werken.

    dat stukje is eigenlijk voor iedere heli van toepassing, groot en klein..
     
  4. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat is wat de meeste ervaren heli vliegers tegen je zullen zeggen....groter is fijner. (dat is iig mijn ervaring)
    Ik was ook eigenwijs en had van te voren te weinig info opgezocht en meteen een blade 230s aangeschaft.
    Erg leuke heli zeker ook omdat hij CP is, echter ga ik hem verkopen en een grotere heli aanschaffen (blade 230 kopen? ;) )
     
  5. Sjuul

    Sjuul

    Lid geworden:
    3 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Neer, Limburg
    Hahaha leuk geprobeerd Smoke.
    ik ga toch eens rondkijken bij clubs en lessen nemen dan.

    Student bedankt voor je uitleg.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    evt een simulator?
    kijk eens op Phoenix of Realflight.
    misschien een investering van 100 of 150 eur, maar dat bedrag heb je met 1 keer minder crashen al verdient
     
  7. Sjuul

    Sjuul

    Lid geworden:
    3 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Neer, Limburg
    Een simulator heb ik. Leuk om een stick control te krijgen en zeker als ik beter kan vliegen om wat oefeningen te doen.
    En dan gewoon 10x in de grond boren zonder extra kosten te hebben :)
    Maar buiten staan met de neus in de wind is toch het fijnst.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    probeer in de sim richting de 3d heli's te gaan..
    align trex 700 of zoiets.

    die dingen zijn nogal "happig", maar ze leren je wel om je correcties klein te houden.
    en dat is bij de grotere heli's zowieso nodig.
     

Deel Deze Pagina