Afstellen chassis

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Sjoerd-008, 5 sep 2018.

  1. Sjoerd-008

    Sjoerd-008

    Lid geworden:
    3 dec 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Velp
    beste mede rijders
    ik ben nu een paar maanden actief met rc auto,s
    nu wil ik graag meer weten over het afstellen van de auto,s
    ik heb een hudy afstel kit voor 1:8 on-road
    en nieuwe shepherd velox v8 wc

    nu wil graag weten van ervaren mensen waar jullie rekening mee houden
    met alles afstellen kwa caster camber etc
    waar moet je zoal rekening mee houden om de grip te verhogen voor beginners
    probeer van alles maar wil niet echt lukken om een goede setup te vinden die naar wens is

    kan iemand mij hiermee een uitleg geven
    groet sjoerd
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Het grappige is dat Hudy/Xray voor vele auto's een setup book kent maar niet voor een 1:8 onroad.

    Serpent heeft wel iets http://www.serpent.com/file.php?FileID=4082
    Ik weet alleen niet hoe goed die is.

    Ik verwijs meestal naar de "hudy setup book" (google), dit gaat dan wel over een 1:10 elektro tourwagen maar de settingen werken hetzelfde en er staat netjes uitgelegd wat meer en minder afstelling doet.
     
  3. Sjoerd-008

    Sjoerd-008

    Lid geworden:
    3 dec 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Velp
    dank roelof
    ik had al bij de hudy boek gekeken alleen is die wel zo uitgebreid
    wordt je gek van om alles te lezen en te begrijpen die van serpent is iets overzichtelijker omdat die in grote lijn het zelden is als mijn shepherd is
    ik heb goede hulp op de club soms ben je alleen wil je toch iets veranderen of proberen te verbeteren
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Die Hudy setup book is een vrij simpel naslagwerk, het geeft goed aan wat een bepaalde instelling meer en minder doet.
    Er zijn ook vele wegen die naar een dezelfde resultaat leiden.
    De instellingen die ik hoofzakelijk verander:
    - demper positie
    - rear toespoor
    - veren
    - downstops
    - tandwielen

    Verder bij een onbalans moet je natuurlijk naar meer grip zoeken op het punt waar je het mist maar kan je niet meer vinden moet je gewoon aan de andere kant grip wegnemen om je balans te krijgen.

    Ik heb er geen ervaring mee maar misschien heb je hier wat aan:
    http://www.rccrewchief.wrightdesign.ca/index.aspx
     

Deel Deze Pagina