Afstellen nitro motor (vraag van rutgerh333)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 20 jun 2018.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Van @rutgerh333 kreeg ik de volgende vraag per conversatie (persoonlijk bericht)


    Hallo,

    Ik heb een robitrnic mantis met een nitro bull 28 moter er op alleen ik krijg hem maar niet goed afgesteld woont er toevallig in de buurt ok mij te helpen ik woon in Joure Friesland ik hoor het graag

    Mvg, Rutger


    Beste Rutger (en anderen),

    Hier is de conversatie niet voor bedoeld, dit is gewoon een open vraag voor het forum gezien je daarmee ook direct behulpzame personen in jouw buurt aanspreekt.

    Er zijn daarnaast genoeg clubs in je omgeving waar je langs zou kunnen:
    https://www.real80.nl/
    http://mscf.nl/
    http://www.rcmacd.nl/


    Ook kan je voor zoiets vaak even langs een winkel maar begin eerst met een verse gloeiplug, dat kan een hoop schelen.

    Misschien ook handig om even aan te geven hoe oud de auto/motor is, of dit een 2e hands aankoop is, welke brandstof je gebruikt en ook hoe oud dat is.
     
  2. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Hallo,

    De brandstof is net nieuw gloeiplug ook moter weet ik niet maar nog zeer zeer goede compressie
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Welke brandstof heb je? En dan graag merk en type. Plug kan nieuw zijn maar heb je een verkeerde gaat het niet goed, dus ook hier de vraag, welke gloeiplug (merk en nummer)

    En wat is er niet goed aan de afstelling? Slaat die af, verloopt die of wat anders?
     
  4. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Merlin 25% plug weet ik zo niet die er standaard in zat bij de doos als ik gas ga geven klinkt ie heel licht en heel veel toeren en hij komt nauwelijks voor uit hij kokt ook geen klein heuveltje op
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Dus je hebt veel toeren maar geen snelheid?

    Ik denk dat je het ergens anders moet zoeken, iets met de koppeling of iets los of kapot in de verdere aandrijving.
     
  6. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Alles is nieuw de moeten is net nieuw nooit mee gereden dus dat kan het niet zijn ja hij klinkt heel licht als me optrekt alsof ie zichzelf opblaast miss Hsn iets rijker?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
  8. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    De moter is al lang ingelopen er komt niet heel veel rook bij gas geven
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    En 2 posts terug gaf je aan dat alles nieuw is...... wat mis ik? Heeft het wel gewerkt of is deze motor onlangs op deze auto geplaatst?

    Als er weinig rook is kan je allicht even een halve slag rijker gaan op de HSN, gewoon even kijken wat het doet, rijker kan nooit kwaad.

    Misschien is het beter dat je eeen filmpje maakt en even online gooit
     
  10. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    De autobus nieuw de moter niet maar nog in zeer nette staat euhm als ik hem start en ik laat hem ff draaien licht er een kwakje met olie als gas geef spuit ie heel veel terwijl de hsn nu niet armer kan miss wat met de lsn?
     
  11. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    De auto bedoel ik hij maakt ook heel veel lawaai miss hoort dat dan wel bij een 4.8 cc. De stationair staat goed als ik hem anders zet valt ie uit of bijna uit moet ik ff foto’s maken van de hsn en lsn?
     
  12. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Wat Roelof ook al zegt, maak eens een filmpje en zet die online. Als ik het zo lees heb je wel wat termen gehoord maar weet je niet precies wat het inhoudt.
    Mijn advies is om er ene ervaren iemand te laten kijken wat er mis is. Voor ons is het ook gissen namelijk.

    M.v.g. Mark.
     
  13. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Hij word al afgesteld door iemand die er heel veel verstand van heeft maar bedankt
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    niet lullig bedoeld, maar als hij wordt afgesteld door iemand die weet wat hij doet, hoef je het hier niet te vragen :D

    Als je wilt weten hoe het werkt, moet je bij het begin beginnen.
    eerst kruipen, lopen, dan pas rennen.
    dus, lees eerst deze eens door:
    http://www.modelbouwforum.nl/thread...en-carburateur-van-een-model-race-auto.15402/

    En neem die moeite...
    dan weet je straks ook wat de termen zijn, en je snapt wat die motor aan het doen is.
    en wat jij moet doen om die motor te helpen.

    en deze
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/de-gouden-regels-en-do-en-donts-voor-nitro-rc-cars.53872/


    zowieso moet je bij 2e hands spullen (of nieuw, gebouwd in de doos..) controleren of alles werkt.
    als de motor veel toeren maakt, maar de koppeling doet het niet, zal de motor nooit zijn vermogen naar de achterwielen kunnen brengen.
    Als de chinezen in de fabriek wat zaken verkeerdom in elkaar hebben gezet, kan het zijn dat het hele ding zowieso niet van de plek wil.

    De kans bestaat dus dat de motor op zich wel goed is, maar iets anders niet.
    Lees eerst de linkjes door hierboven, dan weet je zeker dat je alles hebt gedaan om de motor goed te krijgen.
    en controleer of alles gewoon draait en werkt.
    zet hier wat foto's neer, kunnen wij ook wat zien.
    filmpjes van de motor die draait..
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoals ik al aangaf is er wat anders aan de hand met de uitleg "veel toeren en amper vooruit komen"

    Maar ja, TS weet dan zeker dat het aan de afstelling ligt en wij kunnen het niet weten nu hij door iemand met veel verstand wordt afgesteld.

    Als het toch de afstelling was dan heb jij ons verkeerd ingelicht met "veel toeren"
    Als het toch de koppeling of iets anders in de aandrijving was mijn conclusie juist.

    Trek je conclusie als je bij die persoon" langs bent geweest.
     

Deel Deze Pagina