Van @rutgerh333 kreeg ik de volgende vraag per conversatie (persoonlijk bericht) Hallo, Ik heb een robitrnic mantis met een nitro bull 28 moter er op alleen ik krijg hem maar niet goed afgesteld woont er toevallig in de buurt ok mij te helpen ik woon in Joure Friesland ik hoor het graag Mvg, Rutger Beste Rutger (en anderen), Hier is de conversatie niet voor bedoeld, dit is gewoon een open vraag voor het forum gezien je daarmee ook direct behulpzame personen in jouw buurt aanspreekt. Er zijn daarnaast genoeg clubs in je omgeving waar je langs zou kunnen: https://www.real80.nl/ http://mscf.nl/ http://www.rcmacd.nl/ Ook kan je voor zoiets vaak even langs een winkel maar begin eerst met een verse gloeiplug, dat kan een hoop schelen. Misschien ook handig om even aan te geven hoe oud de auto/motor is, of dit een 2e hands aankoop is, welke brandstof je gebruikt en ook hoe oud dat is.
Hallo, De brandstof is net nieuw gloeiplug ook moter weet ik niet maar nog zeer zeer goede compressie
Welke brandstof heb je? En dan graag merk en type. Plug kan nieuw zijn maar heb je een verkeerde gaat het niet goed, dus ook hier de vraag, welke gloeiplug (merk en nummer) En wat is er niet goed aan de afstelling? Slaat die af, verloopt die of wat anders?
Merlin 25% plug weet ik zo niet die er standaard in zat bij de doos als ik gas ga geven klinkt ie heel licht en heel veel toeren en hij komt nauwelijks voor uit hij kokt ook geen klein heuveltje op
Dus je hebt veel toeren maar geen snelheid? Ik denk dat je het ergens anders moet zoeken, iets met de koppeling of iets los of kapot in de verdere aandrijving.
Alles is nieuw de moeten is net nieuw nooit mee gereden dus dat kan het niet zijn ja hij klinkt heel licht als me optrekt alsof ie zichzelf opblaast miss Hsn iets rijker?
Maar als het echt nieuw is moet je hem wel eerst inlopen. Is er veel rook? Als dat er is staat die aan de rijke kant, is er geen tot amper rook als je gas geeft staat die aan de arme kant. Maar als je nergens aan hebt gezeten zou die gewoon moeten starten en redelijk reageren op het gas. Even terug naar de fabrieksinstellingen? https://www.graupner.com/media/pdf/6d/27/e2/92605_nitro_bull_28_de_en5a3109e8ab792.pdf
En 2 posts terug gaf je aan dat alles nieuw is...... wat mis ik? Heeft het wel gewerkt of is deze motor onlangs op deze auto geplaatst? Als er weinig rook is kan je allicht even een halve slag rijker gaan op de HSN, gewoon even kijken wat het doet, rijker kan nooit kwaad. Misschien is het beter dat je eeen filmpje maakt en even online gooit
De autobus nieuw de moter niet maar nog in zeer nette staat euhm als ik hem start en ik laat hem ff draaien licht er een kwakje met olie als gas geef spuit ie heel veel terwijl de hsn nu niet armer kan miss wat met de lsn?
De auto bedoel ik hij maakt ook heel veel lawaai miss hoort dat dan wel bij een 4.8 cc. De stationair staat goed als ik hem anders zet valt ie uit of bijna uit moet ik ff foto’s maken van de hsn en lsn?
Wat Roelof ook al zegt, maak eens een filmpje en zet die online. Als ik het zo lees heb je wel wat termen gehoord maar weet je niet precies wat het inhoudt. Mijn advies is om er ene ervaren iemand te laten kijken wat er mis is. Voor ons is het ook gissen namelijk. M.v.g. Mark.
niet lullig bedoeld, maar als hij wordt afgesteld door iemand die weet wat hij doet, hoef je het hier niet te vragen Als je wilt weten hoe het werkt, moet je bij het begin beginnen. eerst kruipen, lopen, dan pas rennen. dus, lees eerst deze eens door: http://www.modelbouwforum.nl/thread...en-carburateur-van-een-model-race-auto.15402/ En neem die moeite... dan weet je straks ook wat de termen zijn, en je snapt wat die motor aan het doen is. en wat jij moet doen om die motor te helpen. en deze http://www.modelbouwforum.nl/threads/de-gouden-regels-en-do-en-donts-voor-nitro-rc-cars.53872/ zowieso moet je bij 2e hands spullen (of nieuw, gebouwd in de doos..) controleren of alles werkt. als de motor veel toeren maakt, maar de koppeling doet het niet, zal de motor nooit zijn vermogen naar de achterwielen kunnen brengen. Als de chinezen in de fabriek wat zaken verkeerdom in elkaar hebben gezet, kan het zijn dat het hele ding zowieso niet van de plek wil. De kans bestaat dus dat de motor op zich wel goed is, maar iets anders niet. Lees eerst de linkjes door hierboven, dan weet je zeker dat je alles hebt gedaan om de motor goed te krijgen. en controleer of alles gewoon draait en werkt. zet hier wat foto's neer, kunnen wij ook wat zien. filmpjes van de motor die draait..
Zoals ik al aangaf is er wat anders aan de hand met de uitleg "veel toeren en amper vooruit komen" Maar ja, TS weet dan zeker dat het aan de afstelling ligt en wij kunnen het niet weten nu hij door iemand met veel verstand wordt afgesteld. Als het toch de afstelling was dan heb jij ons verkeerd ingelicht met "veel toeren" Als het toch de koppeling of iets anders in de aandrijving was mijn conclusie juist. Trek je conclusie als je bij die persoon" langs bent geweest.