afstellen van Mega ZX12 DSII+ EM

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door speeddevil, 20 jan 2008.

  1. speeddevil

    speeddevil Guest

    hallo kan er mij iemand vertellen hoe ik een Mega ZX12 DSII+ EM moet afstellen, ben juist begonnen met de hobby en heb een serpent gekocht, moet nu de motor roderen en weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Lees dan eerst op het gemak de sticky's (basis kennis , inrijden , afstellen) bovenaan het brandstofauto gedeelte eens op het gemak en goed door ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2008
  3. Atarikid

    Atarikid Guest

    Je start dus dadelijk met een wedstrijd motor/auto. Leuk, maar slim lijkt me het niet.
    Maar goed, er zijn voldoende draadjes terug te vinden die hierover gaan.

    BTW De Mega's zijn Mega goedkoop, Mega snel maar wel moeilijker af te stellen en eisen ook meer onderhoud. Vervang alvast om de 5 liter de conrod. Hou ook zeker de grote lager in het oog! Heel kwetsbaar bij de Mega's.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien ook een idee om een club op te zoeken? Daar kan je alle hulp krijgen om je motor en je auto te optimaliseren, zou ook de auto en de motor heel fijn vinden
     
  5. Marcelpas

    Marcelpas Guest

    als het een nieuwe motor is is het zeer aantebevelen om hem eerst in te laten lopen.
    als je hier geen ervaring mee hebt is het wel handig om een model bouw club in de buurt te vinden.

    de motor die je nu hebt is een top of the range motor, dus niet echt geschikt voor een beginner.

    hou er ook rekening mee zoals ook eerder werdt aangegeven dat een mega moeilijker is aftestellen dan andere motoren.

    waarom heb je eigenlijk gelijk zo`n zware motor erop gezet als ik vragen mag?
     
  6. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Belgiƫ - West Vlaanderen
    Ik zou de motor aan de kant leggen en beginnen met een eenvoudiger model. Eens die versleten is zou ik er de Mega opzetten.
     
  7. Atarikid

    Atarikid Guest

    Dat lijkt me nu ook niet echt nodig. Hij heeft de Mega nu toch.

    Zoals Roelof al zei kan je je best laten begeleiden de eerste keren. Het zal je heel wat frustraties besparen.

    Je hebt zoiezo een prima wedstrijdautotje en motor dat je enkel kan gebruiken op circuit (op straat of parking zou het je veel geld kosten - door de steentjes springen je riempjes zeer snel stuk).

    BTW ook een goedkopere motor (zoals b.v. een Nosram .12RS) moet je ook inlopen. Je kan hierover ook voldoende info vinden op het forum.

    BTW2 ik zie trouwens dat je van Antwerpen bent. Ik wil je best wel eens helpen. Stuur eens een mailtje en we spreken wel eens af.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2008

Deel Deze Pagina