Afterrun

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door mister 2, 13 jan 2006.

  1. mister 2

    mister 2 Guest

    Nu zie ik de term afterrun hier wel eens opduiken. Ook heb ik mensen gehoord die het wel en niet doen.
    Maar kan nergens vinden wat het precies is en hoe je het moet toepassen.
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Het is een olie die de motor moet beschermen wanneer deze gedurende een lange tijd niet loopt. Het is tegen corrosie en houd de motor altijd goed gesmeerd.

    Als je veel rijdt is het naar mijn mening niet een vereiste, als je eens in de paar maanden rijdt is het misschien wel verstandig.

    Als je je spullen in een vochtige ruimte bewaard zou ik het zeker gebruiken, maar als het altijd binnen staat....

    Groeten, Thomas
     
  3. Arisjuh

    Arisjuh Guest

    Ik zou het in ieder geval gebruiken als je tornado brandstof gebruikt
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gewoon altijd gebruiken, voor het geld hoef je het niet te laten. Dus na iedere run (after run)

    Wat doet het :
    - Het neutraliseert de zuren die vrijkomen bij verbranding van nitomethaan.

    - Vormt bescherming tegen water (nitro is wateraantrekkend).

    - Houd je waardevolle mototje ooknog een gesmeerd.


    Een paar druppen rechtstreeks in het pluggat,e n een paar in de carb, en even ronddraaien.

    Gebruik liever te veel dan te weinig!
    Nadee:l, het starten gaat wat lasig als je er te kwistig mee bent geweest.
     
  5. jhoeven

    jhoeven Guest

    Ik ben het zelf een keer vergeten toen ik had gereden (het was toen ook nog
    eens vochtig buiten) maar de volgende dag zat dus mooi het blokje en de
    carburateur vast.
    Ik heb de boel gelukkig met een hoop WD40 en een beetje kracht zetten
    los kunnen krijgen maar het blokje loop sindsdien wel een stuk minder hard :cry:

    Gewoon na IEDERE run gebruiken dus.
    Het is alleen ff een kwestie van gloeiplug eruit en er een stuk of 8 druppels
    ingooien en dan een paar keer aan de trekstarter trekken.

    Het bespaart je echt veel narigheid.

    Greetz
     
  6. Arisjuh

    Arisjuh Guest

    Ik gebruik het ook altijd nadat ik gereden heb, maar een keer was ik het vergeten, en daar kwam ik een week later achter.

    En toen ik aan het vliegwel draaide, was er niks mis, alleen een beetje vettig van binnen.
    En meteen starten.

    Maar goed, het beste is toch om het iedere keer te gebruiken nadat je gereden heb.


    En ik denk dat je zeker niet te veel moet gebruiken, telkens als ik naar mijn gevoel iets te veel erin had gedaan verzoop mijn motor omdat hij niet wou starten
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dat klopt, zeg ik ook , start wat moeilijker.
    Enfig, trucje, zorg dat je de wagen goed schoon hebt, draai de gloeiplug eruit, houd de auto op zijn kop,geef vol gas en ruk een 6 keer...
    Het overtollige zal nu weggaan, en draai de plug weer erin,klaar!
     
  8. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Ik gebruik het eigenlijk nooit. Mijn auto`s staan meestal wel enkele weken stil. Maar ze hebben altijd nog perfect gestart. Nog geen roest of iets dergelijks. Ik heb ze wel altijd in een zeer droge ruimte staan.

    Groetjes SPeedy
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Het gebruik van afterrun kan nooit kwaad als voorzorgmaatregel. Inderdaad zijn er brandstoffen die niet schadelijk zijn voor motoren, dit zijn meestal brandstoffen met een (gedeeltelijk) risinus/wonderolie.
     
  10. Arisjuh

    Arisjuh Guest

    Ik gebruik brandstof van 2brothersrc, die mengen het daar zelf en ze zeiden dat er ook wonderolie bij zat, Betekend het dat deze brandstof niet schadelijk is voor me motor ?
     
  11. mister 2

    mister 2 Guest

    Moet ik dan wel telkens maken dat de tank volledig leeg gereden is. Dat is toch ook niet goed?
     
  12. Ron4you

    Ron4you Guest

    Je kan gewoon het brandstofslangetje even dichtknijpen totdat de motor afslaat, hij slaat af doordat er geen brandstof door de carburator naar de motor komt.

    grt, Ron
     
  13. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je brandstof slang dichtknijpen is net zoiets als je tankje leegrijden. De motor gaat dan ook even arm lopen. Het is niet zo erg hoor als er wat brandstof in de tank blijft zitten. Maar laat het er geen week of langer inzitten.
    Overtollig brandstof kun je er uithalen d.m.v. je tankfles.

    M.v.g. Mark
     
  14. moet je eigenlijk je gloeiplug er weer in draaien nadat je afterrun heb gebruikt??

    groetjes joost
     
  15. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    doe ik altjd wel, anders kan er stof, en erger rommel, erin komen.
     

Deel Deze Pagina