Airbrush beginnersprobleem

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Bartvd, 29 sep 2016.

  1. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Halo,

    Ik ben nog leek i.v.m. airbrushen en ik denk dat ik een beginnersfout maak.

    Ik heb volgende combinatie:
    H&S infinity cr plus 2 in 1
    Sil air 20A compressor.
    Valejo air verfjes.
    Valejo thinner en Valejo cleaner
    Kuispot

    Het eerste wat ik gedaan heb is de .15 n1ald vervangen door de .4 naald. Kwestie van niet meteen de boel te verstoppen door te weinig verdunnen.

    Dan ben ik begonnen met oefenen.
    Enkele bladen vol met dots zetten en daarbij de klasieke fouten maken met de trigger.

    Maar nu was moj opgevallen dat de verf niet (of niet meer) consistent uit de spuit komt.
    Als ik de trigger induw voor lucht en dan naar achter trek voor verf, dan komt er bij een bepaalde triggerstand een beetje verf uit en dan stopt hij. Ik moet dan verder naar achter trekken voor meer verf. Dit lijkt mij niet ok.
    Nu weet ik wel dat ik nog veel moet oefenen om het triggermechanisme onder de knie te krijgen en zo, maar ik denk dat ik toch iets fout doe.
    Kan iemand mij op weg zetten met enkele tips a.u.b?
     
    RuudM vindt dit leuk.
  2. Franky bpld

    Franky bpld

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    16
    Ik heb de indruk dat je niet genoeg luchtdruk hebt of niet voldende luchtaanvoer.

    Wanneer je niet spuit dan bouwt de luchtruk zich op in je luchtslang. Trek je de trigger naar achter dan zal de "hoge" druk op zeker ogenblik het spuiten laten beginnen. Heb je een te beperkte luchtaanvoer dan zal snel de druk in de leiding en spuit afnemen waardoor het spuiten stopt. Verder openen van de trigger zal dan terug het spuiten starten.

    Een andere oorzaak kan zijn dat je verf te dik is. Deze moet een melkachtige consistentie hebben.