Airbrush compressor idee

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Joost, 11 nov 2003.

  1. Petertje

    Petertje Guest

    Joost,

    Heb al eens gezien dat er een defect expansievat ,dus een vat waar de membraam van lek was uit de cv-installatie voor gebruikt werd. :idea:
    Ik raad je wel aan om een veiligheids ventiel erop te zetten van 3 Bar. :?

    groeten Petertje :alien:
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dag,

    Zo'n luchtpompje waar jij het over hebt, voor opblaaspoppen etc. doet maximaal zo'n .3 bar.
    Om te spuiten heb je minimaal 2 a 3 bar nodig.
    Goedkoopste oplossing: lpg tank met koelkastcompressor, beiden voor weinig/niks te krijgen, je moet er alleen even je bst voor doen.

    Gerben
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Zeg Gerben, nou moet het niet doller worden, hè . . . :nooo:

    Wie beheert dit draadje? Doe er wat aan! :wink:


    :rolling:
     
  4. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
    Nog een idee voor een drukvat:

    Brandblusser
     
  5. Hannibal

    Hannibal Guest

    Nog een idee: trucksloop en oude luchtketel halen incl veiligheidsventiel
     
  6. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    het beste plan voor een drukvat is dus toch die lpg tank :idea:

    er zit al een overdrukventiel op wat opent bij 17.5 bar, een druk die overgens met een koelkastcompressor is te halen..... :? en, een lpg tank is getest op 30 bar, dus marge genoeg....
    wel opletten dat de tank niet is beschadigd, aan is gelast, of ernstig geroest :!:
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    of je koopt gewoon zon ding voor 100 euro.
    klaar en veilig.
     
  8. DeepSpace

    DeepSpace Guest

    Ik ga gewoon proberen of het werkt. zo'n camping bed opblaas ding moet wel kunnen werken denk ik. En dat ie niet constant blaas hoeft niet zo'n probleem te zijn denk ik. Met zo'n lucht/ drijfgas ding heb je ook niet steeds je vinger op de knop.
     
  9. KOEZE

    KOEZE Guest

    Ik heb net zelf zo'n ding gemaakt van de compressor van een grote diepvriezer (niet te huffen +/-40kg) en een 5kg propaantank (bij de campingwinkel). Inclusief propaan (twv E10,-) totaal E30,-.

    Ik heb een lege wat oudere tank weten los te peuteren voor E6,-. Deze tanks zijn ook geschikt tot 30 bar.

    Reduceerventiel met waterafscheider (samen met 3 pneumatische (5/3) ventielen) bij de oudijzerboer in de buurt gehaald voor E5,-.

    Bij praxis wat fittingen gehaald en het hele spul in elkaar gebakken (hardsolderen). Bij de eerste test had ik in no time het hele verhaal op 9 bar.

    EJK
     
  10. DeepSpace

    DeepSpace Guest

    Ik heb het vandaag getest. Dingetje mag 18 bar doen ofzow. Had er een voetbal opblaas pinnetje bij. De in de compressor gedaan en toen in het slangetje van de pomp. Werkt prima.alleen was het vast zetten van het slangetje op de pomp een beetje lastig. Heb ik de oude co2 spuitbus gepak, onderin een klein gaatje en een messingbuisje in gesoldeerd. Dit heeft het voordeel dat je gewoon de normale ventiel aansluiting kan gebuiken. Als ik nu de compressor aan zet en ik doe niks dan loopt de druk op naar 4 bar ofzow. En voor de veiligheid laat ik um neit boven de 4 bar uitkomen. Maar als ik aan eht spuiten ben dan blijft de druk constant op een bar of 2. Werkt prima :)
     
  11. walibu

    walibu Guest

    Misshien erg makkelijk hoor.
    Maar er zijn toch kant en klare flesjes te koop ff kleiner als een 1 liter cola fles.
    Hier doe je pittig lang mee ik tenminste.
    Kosten een paar euro geen gekloot.
    Wel is het zo dat als de fles bijna leeg is de druk langzaam terug loopt maar dit gaat gelijdelijk dus is niet zo erg.
    En deze kun je kopen in een goede hobby zaak.
    En let wel op dat je air brush echt goed schoonmaak en heel voorzichtig met de naald omgaat want je hebt hem zo beschadigd.
     

Deel Deze Pagina