Airbrush foto verslag: Logo 10 Canopy

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Satoer, 26 feb 2005.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    M'n nieuwe Logo 10 is airborn :D
    Tijd om de canopy te spuiten met mijn nieuwe airbrush (Evolution)

    [​IMG]
    De albino Logo 10

    [​IMG]
    Ontwerpje van zoals het zou moeten worden. Persoonlijk hou ik van strakke ontwerpen, geen vlammen doodskoppen verfspatters of vlaggen. Vind het wel gaaf hoor, maar niet op mijn kap ;)
    Dus gewoon wat strakke lijnen met de meest opvallende verf die ik kan vinden knal fluor roze 8) en fluor geel. Barbie eat your heart out!! :p

    Met een gewone spuitbus kon ik nooit mooie verloopjes maken. Kijken of dit met de airbrush wel lukt.

    [​IMG]
    Windshield afplakken. Vergeet ook niet de binnenkant af te plakken! Anders komt er verf aan de binnenkant van je windshield als je de achterkant spuit.

    [​IMG]
    Kunstof primer er op. Ik heb alleen maar verf op waterbasis gebruikt. Kan ik lekker binnen spuiten. Daarnaast heeft een electro heli toch niet zoveel te leiden van allerlei agressieve nitro dampen en ander goor smeer.

    [​IMG]
    Striping af geplakt. Eigenlijk had ik voor deze stap beter de canopy waar de gele streep komt geel kunnen sluiten. Donkere kleuren dekken goed op lichte kleuren, en zou ik de volgende stap kunnen overslaan.
    Kip masking tape en 3M liner tape gebruikt voor de curves.

    [​IMG]
    Ik Heb de heli met een verloop roze – geel gespoten (sorry foto vergeten te maken). Bij de streep heb ik wat paars gebruikt om een heel licht schaduw effect achter de streep te krijgen.
    Nu moet ik dus de heli geïnverteerd af plakken om alsnog de streep geel te spuiten.

    [​IMG]
    Tadaa de ongelakte canopy :D
    Hier heb ik nog een halve pot rainbow sparkle flakes over gespoten om een leuk botswagen effect te krijgen… helaas zag je er niets van. (Maar de keukenvloer glitterde wel heel mooi :oops: ) Werkte dus alleen op donkere ondergronden. Ach ja, nu heeft de kap een mooi reliëfje van de sparkles.

    [​IMG]
    5 a 6 lagen lak erover en tadaaa!!! Ik heb gewone kunstof lak gebruikt en gespoten uit een normale spuitbus. Zit prima en glanst mooi. Nitroheli canopy’s kunnen beter 2k Lak gebruiken. Dit wordt knal hard maar kost wel 40€ per halve liter 8O

    [​IMG]
    Andere kant

    [​IMG]
    En de staart vinnen 8)
    Viel achteraf best mee, ik had niet verwacht dat ik mijn ontwerp zo nauw kon benaderen. Zeker niet voor de eerste keer prutsen.

    Zo nu nog een Hawaï achtergrondje en een cocktailtje en het plaatje is compleet! :lol:
    ...op naar de volgende crash...
     
  2. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    idd. erg opvallende kleuren. Zelf ben ik geen fan van deze kleuren. Maar dit is eigenlijk toch wel mooi. Vooral die verloopjes zijn erg mooi!

    zo kennen we je weer :wink:
    heb je dat al gepland???
     
  3. mc-heli

    mc-heli

    Lid geworden:
    12 dec 2004
    Berichten:
    110
    Locatie:
    amsterdam
    Ziet er goed uit 8) michel ,en je keuken heeft nu ook die kleur :wink: .
    Wat voor merk verf heb je gebruikt ,en welk type airbrush spuit is dit.
    Zie dat je een boven lader gebruikt maar kan er ook een potje onder.


    gr marc
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    nice... tijd om mijn heli's ook eens te spuiten ;)
     
  5. Chapeau, michel. :D
    Dat ziet er prachtig uit. Doe je de bladen niet, deze keer?

    Theo de Kramer
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Thanx allemaal :D
    Primer:
    Een of ander kunstof primer uit een wit potje van Airbrush services almere.

    Verf:
    Roze en geel: Createx Fluor Airbrush color.
    Paars: Hansa Transparent pro-color.
    Gewone spuitbus kunstof lak.

    Airbrush:
    Harder & Steenbeck Evolution.
    [​IMG]

    Overig:
    Kip maskeer tape
    [​IMG]
    3M Fine line tape 6 mm.
    Nee, vind het voorlopig goed zo, Misschien nog wat roze skid stoppers ;)

    Ja dan verspil je minder verf, hij hoeft het dan niet eerst helemaal naar boven te zuigen.
    Daarnaast kan je lang genoeg spuiten met het cupje. Er zat ook nog een veel groter cupje bij de set voor het grotere werk.
    Ik ondervond geen last dat het cupje in mijn zicht zat ofzo.
     
  8. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Michel, een 10 met griffel.

    Die grondlak is dat de zgn. Ping-pong ballen lak. Ik dacht nog waar heeft die gast (Erik van Airbrush Services Almere) het over, totdat ik het spul voor het eerst vernevelde. Laten we het erop houden, dat het een interresant luchtje heeft.
    Heb die lak ook op een CFK kap van een NT gebruikt, alleen bij mij kwam die lak los bij het verwijderen van het afplak-spul. Is hoogstwaarschijnlijk een combi geweest van vette vingers en de afplak tape er te lang op laten zitten.

    Maar van dergelijke fototjes geven de amateur weer moed.

    Groetjes,

    Rick
     
  9. G

    G Guest

    Wauw, het is echt pr8ig!!! 8O 8O 8O
    Lijkt me wel een intensief, precies stuk werk om die kap zo mooi te spuiten, vooral die kleurovergangen :worship:

    Hoe lang ben je er mee bezig geweest, met het spuiten (en precies afplakken :lol: ) van die kap?

    Hm... Gaat er ook bij komen op mijn spaar/verlanglijstje. een airbrush-beginnerssetje :yes:

    Groetjes Geoffrey 8)
     
  10. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Mooi Satoer! Super gedaan!
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Thanx weer allemaal :D

    Ik weet niet waar pingpong ballen naar ruiken maar het ruikt een beetje zoet-kokos achtig. "Interessant luchtje" is de juiste benaming ja, dus ik denk dat we het over het zelfde hebben. ;)

    Of het goed is weet ik niet. Ik heb niet mijn nagels er in gezet om te kijken of ik het er af kon krabben. Erik zei dat het goed spul was. Je moet eigenlijk je kap ook eerst licht opschuren, maar ik heb het alleen ontvet en er zo opgespoten :oops:
    Time will tell.
    Viel wel mee, 1ste avond heb ik alleen het windshield afgeplakt en met redelijk wat lagen primer gespoten. (de vinnen heb ik toen ook goed geprimed. Vooral de zwarte, die was daarna licht grijs van de primer)
    De dag erna heb ik de strepen afgeplakt en in een middag gespoten. Begin van de avond heb ik er heel wat lagen sparcle flakes op gespoten (wat je dus niet ziet :( ) ruim een half potje zit er op.
    Nadat dat droog was heb ik er iets van 5 lagen lak (met een gewone spuitbus) overheen gespoten. (de rest van de avond).
    Spuit wel dune laagjes. Ik had een druipertje en die is heel vervelend om weer weg te halen: wachten tot het goed droog is en schuren.
    Eigelijk wou ik hem de volgende dag polijsten, maar hij glimde al mooi, dus ik zag het nut er niet van. Ik denk wel dat je het een paar dagen goed uit moet laten harden allemaal. Het heeft namelijk heel lang wat “plakkerig” aangevoeld, terwijl het wel “droog” was.
    Dus eigenlijk heb ik er een middag en 2 avonden aan gezeten.

    Ik ben erg blij met die airbrush. Ontzettend fijne nevel verf krijg je er van. Ook erg gericht dus ik kon gewoon in de keuken spuiten zonder de omgeving een andere kleur te geven ;)
    En nog een voordeel: Het is meteen zo goed als droog als je ergens verf op gespoten hebt :D
     
  12. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Prachtig Satoer....
    'T zijn niet mijn kleuren maarja.. :wink:
     
  13. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    mooi man en lekker duidelijk en natuurlijk moet je laurenka ook te vreden houden met die kleuren
    plus dat je het waarschijnlijk gewent bent die roze kleur
     
  14. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Goei spul die CILLIT BANG zal ik ook eens een keer proberen. Zeer mooi gedaan Satoer. 8)
     
  15. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Om er maar een spreekwoord tegenaan te gooien:
    Nothing screams poor workmanship more then wrinkles in your duct tape;-)

    Geintje Michel, prachtig gelukt.
     
  16. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    looking good michel, ik had hem al gezien he :D

    ductape zou nou niet echt mijn keuze zijn om iets af te plakken :wink:

    heb je geluk dat je geen uren plak hebt hoeven krabben :)

    heb vandaag toegewijd aan het spuiten van de kap van marcel van raak, zal vandeweek ook een fotoverslag van dat in elkaar draaien.
     
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Lees dit eens even door Gerard. :lol:

    @Michel, netjes gedaan jongen.
    Oh.. mocht blijken dat, nadat je de kranten hebt weggehaald, je toch wat roze (of geel) op de keukenvloer ziet?
    Ik hoorde van iemand die dat oplostte door de rest van de vloer ook te spuiten in plaats van schoon te maken. 8)
     
  18. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Haha goeie reclame voor Cillit Bang Michel :D
    Werkt dat ook goed op een Raptor die een Midair gehad heeft??? :oops:

    Mooi gespoten ook trouwens!(alleen mijn kleurkeuze zou het ook niet zijn hehe).

    @Gerard,kben benieuwd naar die "fotoreportage" ;-)

    Groeten,
    Marcel
     
  19. Alex Talsma

    Alex Talsma

    Lid geworden:
    30 apr 2003
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Leeuwarden
    He Michel,

    Super dat hij weer airborn is! Ziet er erg mooi uit. Wist niet dat je ook aan airbrushen deed. Zaterdag 12 maart afspreken?

    groet,
    Alex
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    geen grapjes erwin, de batterijen van mijn toetsenbord zijn leeg, ik heb al moeite zat om uberhaupt letters op het scherm te krijgen tot morgen de winkels weer open zijn :D
     

Deel Deze Pagina