Airbrush set Lidl

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Thieu, 4 aug 2013.

  1. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Hallo,

    A.s. maandag 5 augustus is er bij de Lidl een airbrushset in de aanbieding. Prijs: 70 euro (69,99)
    LIDL (laatste pagina)

    Mijn ervaring met Aldi-Lidl-spul is dat het gereedschap best goed is. bepaald niet "verfijnd" maar meer "lompsterk" :) Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar het valt me wel op dat de spuit rechtstreeks op de cylinder lijkt aangesloten. Een vochtafscheider zie ik niet. Verder mis ik dan ook een druktankje waarmee de luchtdruk gelijkmatig gehouden kan worden.
     
  2. nielsje

    nielsje

    Lid geworden:
    25 mei 2008
    Berichten:
    30
    Locatie:
    liempde vliegt bij m.v.c boxtel
    hoi thieu
    met de compressor is niks mis mee inderdaad de spuit zit met een slang aan de compressor da is bij de wat kleinere compressor meestal wel ps bij niet de duur versies is dat zo het druktankje waar de lucht word opgeslagen is er niet daarom slaat mij niets af hij blijf ratelen als je op dat knopje van de spuit drukt dan ratelt die zachter verder voor een beginner goed zat alleen de spuit vind ik minder heb namelijk ook singles spuit moet steeds wisselen van verf maar verder werk het goed

    mvg niels
     
  3. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Zo, weer eentje met dyslexie. Of kan de hoofdletters, punten en komma's niet vinden op z'n toetsenbord.
    Is toch totaal niet te lezen!
     
  4. Dudderie

    Dudderie Guest

    Eens!
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ja het valt wel op en ik vraag me af waarom.

    Desalniettemin bedankt voor deze verder duidelijke reactie.:)
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2013
  6. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Er ligt een plein vol met stenen . 1 persoon die in de huidige sms taal schrijft wat men als schrijffout ziet .Wil degene die nooit een schrijffout maakt beginnen met gooien?
    Ik wed dat de stenen blijven liggen .

    Just my 2cents.Er zijn mensen die minder geschoold zijn of veel met sms bezig zijn waardoor ze zich deze manieren eigen maken .Iemand beledigen op een gebrek wat hij of zij heeft vind ik erg laag .Ik ken inderdaad mensen met dysleksie (of hoe je het ook spelt). Laat elkaar in de waarde .
    Om iets te noemen ;ik zie bij bijvoorbeeld meer forumgebruikers regelmatig grote taalfouten in elk bericht .Bij het eerste bericht trek je een wenkbrauw omhoog .Bij het tweede bericht twijfel je . Bij het derde bericht is het een regelmaat en weet de persoon dus niet beter .
    Je kunt een strijd aangaan en ergernis ontketenen .of je laat het zo wat voor beide partijen en mede forumgebruikers beter is .

    Om weer ontopic te gaan ;
    Het setje van de Lidl is prima om mee te beginnen wat verfspuiten betreft op kleinere oppervlakken (kapjes van rc auto's ,kleinere modelvliegtuigen van een 80cm span )
     
  7. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    zo, weer eentje op m'n negeerlijst toegevoegd.
     
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Aan mijn negeerlijst toevoegen bedoelde je toch ?

    Toevoegen aan , of zetten op .
     
  9. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, Belgiƫ
    +1 voor serge pot

    Ik vraag ma ook wel af of die goed zijn, heb ergens gelezen dat compressors zonder tank heet kunnen worden...

    En heb je geen drukregelaar/vochtafscheider nodig? Anders komt er vocht mee uit je spuit?!?
     
  10. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    ik heb deze set net gehaald en heb zelf nog 0.0 ervaring met airbrush.

    maar wel op valt is als je het knopje in drukt je druk even wegvalt tot de compressor aan slaat.


    de verf die der bij zit moet je aanlengen met water.
    kan ik de blikjes verf van revell voor gebruiken voor in het apparaat voor op hardbodys
     
  11. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Waterbasis verf is leuk voor op papier .Zeer goed om te oefenen.Wat ook kan is een verfspuit van Revell kopen en deze aansluiten op de set .
    wat je ook kunt doen als buffer ;is een rechtopstaande petfles in de drukleiding plaatsen met 2 nippels in de dop van de fles .Deze petfles zet je in een koude emmer met water (wel goed fixeren ). Hierdoor zal het vocht in de lucht condenseren en neerslaan op de bodem van de petfles .Je moet dan wel de dikke versie petfles gebruiken .
    Niet al het vocht zal uit je lucht verdwijnen maar wel een groot deel .
    Meeste verfspuiten gaan niet boven de 3 atmosfeer(bar).
     
  12. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Als eerste voor alle taalpuristen en moraalridders: Ik wordt er een beetje moe van dat men iedereen steeds maar moet corrigeren. Als iemand schrijft:"U krijgd 100euro van mij". Dan zeg je toch ook niet"je maakt een schrijffout dus houd die 100euro maar".
    Het is een modelbouwforum, geen taalforum.
    Het zou fijn zijn als jullie inhoudelijk reageren ipv de heilige harry uit te hangen.

    Nu verder ontopic.
    Ik heb de set ook gekocht. Het is een leuk setje; er zit ook een uitblaas-pistool bij, met een dikkere slang.
    Een petfles als buffertank is best een goed idee, ga ik proberen.

    Er is wel een klein nadeel aan het setje, dat is de max gebruikstijd(ED). Dit is maar 15%, dat betekend dat de compressor iedere 10min maar 1.5min mag worden gebruikt. Misschien dat een juist formaat buffertank deze tijd wat kan oprekken.

    M.Vr.Gr. Eric.
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Oeh dat is dapper ........bij een beetje weerstand gelijk de witte vlag hijsen .Goed jouw keuze ,ik weet genoeg .
     
  14. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Dat is dan jammer eigenlijk dat de motor zo kort mag lopen .Om de buffer te vullen heb je al looptijd nodig .Slaat het pompje wel af bij volledige tegendruk of laat hij druk weg via een overdruk ventiel ?
     
  15. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Drachten
    Ik heb dit setje van de lidl ook gekocht.

    Heb al eerder een verfspuitje van HK gekocht.
    [​IMG]

    Kijken of ik van de winter eens wat pogingen kan doen om wat te airbrushen.
    Ach ja heb in het hok ook nog wel een "grotere" compressor staan.

    Maar ik begrijp dat ook bij dit compressortje een vocht afscheider handig is?
     
  16. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Ik twijfel dus of er een buffer op zit. :confused: Ik zie tenminste nergens een buffertankje en je kunt ook zien dat de slang meteen op de cilinder is aangesloten. Nadeel lijkt me dan dat de pomp tijdens het spuiten bij elke knopdruk begint te lopen en na loslaten meteen weer stopt. Bovendien zorgt een buffertankje Voor een gelijkmatiger druk lijkt me.

    Een losse vochtafscheider zal ook wel te koop zijn.

    Het grootste probleem(?) lijkt me toch de afwezigheid van een buffertank(je)
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik kan een hele waslijst aan nadelen bedenken voor deze airbrush...

    ik denk dat die het leuk doet op papier /schilderijen. Maar voor modellen niet aan te raden is.

    waar is de vochtafscheider?
    waar is de drukmeter?

    maar ik wacht wel een week of 12 dan kan ik zo'n setje goedkoop op de kop tikken voor het wegblazen van mijn spanen met de cnc machine :lol:
     
  18. tony63

    tony63

    Lid geworden:
    26 mrt 2012
    Berichten:
    11
    Locatie:
    nijmegen
    Jongens kom op!!

    Laat ieder in zijn waarden,
    Iedereen maakt wel een een schrijvfout??
    Niet iedereen is perfect.
    Hoeft ook niet.
    We zijn er om elkaar te helpen op vragen.
     
  19. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Air brush set lidl

    Capaciteit 15L/min @3bar
    Heb geen ervaring met Air Brush maar wel met perslucht.
    Voor de gebruiker en de compressor is het goed een buffervat te nemen, dit verlengd het elastiekje voor beide.
    De beschikbare lucht is (tijdelijk) groter, compressor komt goed op tempratuur en voorkomt puls matig gebruikt (veel start stops)

    Gezien de werkdruk van deze compressor hoeft een buffer niet te veel te kosten, denk hierbij aan een expansievat van de CV, ik heb zelf gezocht naar de datasheet waarbij de kleinere vaten een maximale werkdruk hebben van 5bar.

    Vocht afscheiding lijkt me voor dit setje niet nodig, de verf is immers op waterbasis, mocht je andere verf gaan spuiten dan is vochtafscheiding/droging en verwijderen van olie en deeltjes een volgende stap, lucht bevat immers bij 20grC ongeveer 20mg/m3 water(condensaat).
     
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Tsja

    Legio nadelen , als geen enkel voordeel

    Begin bij de membraam compressor : loopt te snel heet , dus afslag ,stilstand, geen constante druk, lawaai , ect ect .....

    Dan beginnen we nog geeneens over de spuit attributen ......
    Voor een beetje "kliederen" is het geinig ....

    :mad:
     

Deel Deze Pagina