airbrush verf voor depron

• Topicstarter Topicstarter jona
  • Startdatum Startdatum
J

jona

Guest
hallo , welke verf kan ik of gebruiken jullie voor op depron vliegtuigen te spuiten . heb al acryl verf geprobeerd die ze me hadden meegegeven in de modelbouw winkel maar als ik gespoten heb en ik doe de plakband er af dan ik is er geen probleem maar na 5 minuten loopt het uit waardoor ik geen mooie rand meer heb .

Depron airbrushen

Ik spuit mijn kleine Depron spul ook met acryl (gamma)

Als het verloopt na het spuiten zit er veeeeeeelste veel verf op.:confused:

Bij mij zit er zoweinig op , dat kan nooit gaan lopen en is na een 1/2 uurtje droog.
(en als het sneller moet neem Ik de fohn.)

Mvg Johan

En ik gebruik Maribu Acryl verf
Mara%2063a.jpg

welke te bestellen is bij http://www.dekwast.nl/
Deze verf is zowel in mat als in glans te verkrijgen en is met water te verdunnen om het te kunnen spuiten met de airbrush

Laatst bewerkt:
Ik gebruik meestal voor mijn depron modellen de verf van DecorFin, leg deze dan aan met methanol, tast het depron niet aan. De methanol verdampt dan redelijk vlug en het gespoten stuk is dan droog in minder dan een hal uur.
Deze zijn te verkrijgen in de meeste hobbywinkels. Kijk eens op www.talens.com voor de kleuren.

Ik denk dat er geen twee ruitensproeiervloeistoffen (goed Scrabblewoord) dezelfde samenstelling hebben... dus dat kan nog alle kanten op.
Maar, die shocky is een mooi stukje spuitwerk, Prop-er!

Beetje zelf experimenteren. Ik gebruik het liefste zomerspul, die is meestal lichtgeel of roze, en heeft weinig invloedt op de kleur van de verf.

Maar ik heb het idee dat de blauwe winterversie sneller droogt. Kan ook merkafhankelijk zijn. Het is maar net hoeveel water men aan het spul heeft toegevoegd. Hoe meer ethanol men heeft gebruikt, hoe sneller je verf droogt. Vermijdt vloeistof met methanol. Da's ongezond. Staat dan ook vaak op de fles aangegeven dat het ongezond is om de damp in te ademen.
De met ruitensproeiervloeistof verdunde verf vloeit veel beter uit, en droogt veel sneller, in vergelijking met water verdunde verf. Het verbeterde uitvloeien schijnt door de toegevoegde zeep te komen.

En je koopt 5 liter voor drie euro...

Ik geloof dat Pjotrrr daar een keer mee kwam. Is in ieder geval iets dat ik op het MBF een keer heb gelezen.

Back