ALDI, LIDL en Action gereedschap

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door ron van sommeren, 29 dec 2008.

1. Bert V

Bert V

Lid geworden:
    7 apr 2009
    Ik heb nog even verder ge-Googled.
    Deze zelfde ogende machines met een variant aan andere kleurtjes en stickers worden ook elders aangeboden zoals o.a. bij Conrad voor 59,99 €.
    De eventueel ooit te vervangen stenen staan - als ik naar de afmetinggegevens kijk - bij HBM op de site.
    Maandag eerst maar eens even kijken in de L. winkel en afwachten wat mijn gevoel ervan zegt :rolleyes:.

Laatst bewerkt: 28 nov 2017
    Tug.NL en H.B.Busking vinden dit leuk.
  2. bdoets

bdoets Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Geen idee qua slijpsteen, maar ik heb een "Dremel-tool" gehad van ditzelfde merk Parkside, en ik vond het een groot nadeel dat ik bij wisselen van het ene naar het andere slijp/polijsthulpstukje vaak ook van klemconus moest wisselen omdat de spanwijdte daarvan beperkt is. Heb nu een originele Dremel en die heeft dat nadeel niet.

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
  4. H.B.Busking

H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Proxxon en Dremel boorkopjes zijn niet uitwisselbaar. Draad op de motoras is anders....
    Althans bij mijn oude Proxxonbakkie...

Ik werk al sinds jaar en dag met boorkopjes ipv van die OH klemconusjes.
    Die vreten zich op den duur ook vast... altijd gemieter idd.

Op de Dremel heb ik een haakse overbrenging gezet. Bij tijd en wijlen ook extreem handig.
    Gaat niks boven goed gereedschap! :)

5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
  6. Bert V

Bert V

Lid geworden:
    7 apr 2009
    Vanmorgen even naar de winkel geweest en - met de gedachte van als het thuis niets blijkt te zijn kan ik hem ook weer zo terug brengen - het één na laatste machientje maar gekocht.
    Thuis gekomen de doos - met oog op mogelijk terug moeten brengen - voorzichtig geopend en de machine even kort laten draaien.
    Machine loopt bij alle variabele toerentallen vrij rustig, trilt niet, loopt niet weg en het eventueel slingeren van de stenen valt reuze mee.
    Machine is natuurlijk niet te vergelijken met een Proxxon of Dremel machine maar is voor zijn geld naar mijn mening niet verkeerd.
    Hoe het zich op langere termijn gaat houden weet ik niet maar dat zal de tijd wel leren.

H.B.Busking vindt dit leuk.
  7. H.B.Busking

H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Ach! Das toch mooi? Staat ook niet de hele dag te draaien immers! :thumbsup:

Deel Deze Pagina