algemeen aerofly pro deluxe topic

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Senne, 29 dec 2006.

  1. Tristan_nl

    Tristan_nl Guest

    Ik heb een cessna 182 gekocht. Hier zit een 4CH zender bij van Dynam.

    Uiteraard wil ik eerst leren vliegen op de computer. Ik ben naar quartel geweest en die hebben me voor 50 euro 2 kabels verkocht.
    Ze lijken hierop: (alleen is de dongle blauw)
    http://www.rctechnics.eu/mini-simulator-interface-kabel-p-1240.html

    Nu heb ik FMS gedownload en dit werkt goed met de zender.
    Toen heb ik Aerofly pro deluxe gedownload en geinstalleerd maar als ik dit opstart zegt hij:
    "aerofly is unable to locate the USB interface cable. Please plug interface into a free usb port."
    Ik kan op search drukken maar dit helpt niks.. Wie kan mij helpen??

    In configuratiescherm-spelbesturing herkent hij hemwel en kan je hem goed testen.
    In het programma INTCON herkend hij de zender ook en ziet het er goed uit.

    Wie kan me helpen?
     
  2. Leen

    Leen

    Lid geworden:
    26 okt 2003
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Dordrecht
    Met een legale versie van APDL heb je dit probleem niet. :wink:

    Greetz,

    [fade:b663ef0841]Leen[/fade:b663ef0841]
     
  3. Tristan_nl

    Tristan_nl Guest

    En wat kost een legale versie dan?
    Kan ik er echt niet onderuit komen?

    groeten Tristan

     
  4. Leen

    Leen

    Lid geworden:
    26 okt 2003
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Dordrecht
    Tristan,

    De legale versie inclusief de add-on nr.1 heb je al voor 159 euro en die werkt prima met je eigen zender. Wil je een dummy zender erbij? kan ook voor 224 euro. Ff Googelen en je bent misschien nog goedkoper uit. Het lijkt misschien allemaal veel geld, maar daar krijg je dan ook veel voor terug. Bedenk ook dat wanneer iedereen illegaal dit soort programma's gaat downloaden er geen nieuwere en dus betere versie wordt ontwikkeld. Legaal werkt ook allemaal beter.

    Greetz,

    Leen
     
  5. Tristan_nl

    Tristan_nl Guest

    Ok ik zal er is over nadenken. Voor sommige mensen is dat namenlijk een hoop geld..


     
  6. rfveld

    rfveld Guest

    mede forumers :p

    na eindelijk mn zender terug te hebben! werd het tijd om te simmen! :D
    alles goed ingsteld, vliegen maar.
    maar een ding viel mij heel erg op, het lijkt af en toe wel of je in de "helal" vliegt, geen zwaarte kracht te merken en wat me op viel.
    je moet elerons gebruiken om je kist level te maken, of om hem in een goede hoek te duwen, krijgt dit niet voor elkaar met alleen rudder...wat in werkelijkheid wel zo is...beleven jullie dit ook?
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Het hangt van het toestel af waarmee je vliegt. Een toestel met V-stelling zul je met het rudder recht kunnen leggen, een toestel zonder V stelling doorgaans niet.

    Als jij bv. een F3A kist pakt in je sim, zul je met je rudder niet kunnen rollen.
     
  8. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Zorg ervoor dat je de calibratie zorgvuldig uitvoert met de trims in het midden. Vervolgens heb ik ook bij sommige modellen in AFPL dat niet alle modellen dan 'rechtuit' vliegen, een beetje bijtrimmen op de zender is soms noodzakelijk...
     
  9. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Dat is heel normaal, met alleen richtingroer wringt het toestel door de bochten en moet je meer up geven. Ik heb alleen kisten met rolroeren en soms probeer ik weleens met alleen rudder, nou dat gaat echt niet zo mooi.
    Rolroeren en een klein beetje richtingsroer dat gaat prima. Ik heb zelf ook AFPD en voor mij is het vliegbeeld en het vlieggedrag redelijk gelijk aan de werkelijkheid als ik overeenkomstige toestellen neem..
     
  10. Tristan_nl

    Tristan_nl Guest

    Ik vlieg nu met Aerofly pro deluxe, met mijn gewone zender. Is het verstandig om het kristal uit de zender te halen, met de gedachte dat de batterij dan misschien langer meegaat?
    Of mol ik hier mijn zender mee?

    mvg, Tristan
     
  11. Pietvelaers

    Pietvelaers

    Lid geworden:
    25 mrt 2006
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Linter
    Kristal mag eruit, maar moet niet, van zodra je de kabel insteekt, gaat hij toch op DSC mode, en zendt hij niets uit..
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Dat hangt van de zender af, Pietvelaers, wat jij zegt geldt lang niet voor alle zenders (overgaan op DSC).
     
  13. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Bij de wat betere Graupner zenders kan je de bus (steker met een aantal kabeltjes) las nemen van het HF gedeelte. Het stroomgebruik is dan heel klein. Ik gebruik een afgedankte MC16/20 voor het simulator en les-werk.
     
  14. Aad

    Aad Guest

    Hé Tristan , stad genoot en ook met AFPD ...
    Leuk zeg !
     
  15. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    eey
    is der ook een demo van
     
  16. Aad

    Aad Guest

    EEY
    NEEH!!!!!
     
  17. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    is der ook een demo van??
     
  18. Leen

    Leen

    Lid geworden:
    26 okt 2003
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Dordrecht
    :p Nee, nog steeds niet :lol:

    Greetz

    Leen
     
  19. Aad

    Aad Guest

    Heeft die ook niet nodig, hij is zowiezo okay *g*
     
  20. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Beste mede-Aerofly gebruikers,
    Heeft er al iemand ervaring met APD op een PC met Vista operating systeem?
    Tot nu toe altijd zonder problemen op een Windows XP systeem gedraaid. Na aanschaf van een nieuwe pc met Vista lukt het niet meer om APD fatsoenlijk aan de gang te krijgen. De controls flipperen oncontroleerbaar op en neer en callibreren wil dan niet lukken.
    Iemand al ervaring mee (of nog beter; een oplossing)???
    Grtz, Hans
     

Deel Deze Pagina