Algemeen Reely Carbon Fighter topic

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door CFWaalre, 11 mrt 2015.

  1. CFWaalre

    CFWaalre

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi!

    Welkom. Mijn naam is Joris, 19 jaar en ik bezit sinds 1 maand een Reely Carbon Fighter 3, 2-WD en uiteraard kom je problemen tegen (zoals met alle RC-auto's). Hopelijk kunnen we deze met elkaar oplossen en ervaringen delen :)


    Zelf zal ik de aftrap doen: ik heb nu voor de 2e keer een gas/rem-servo die ermee ophoudt, wat inhoudt traag/niet reageren. Dit is al het geval na 2/3 tankjes. De eerste keer dat ik dit had netjes Conrad gebeld en een volledig nieuwe auto gekregen. Zal waarschijnlijk de 2e keer ook geen probleem zijn, maar ik vroeg me af of iemand een vervangende gas/rem-servo heeft gevonden voor de Carbon Fighter 3? Zo ja? Welke?

    Greeetz en alvast bedankt!

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De gas/rem servo is van een normaal formaat, ieder andere servo gaat zo passen.

    Ik heb een review geschreven van deze auto en de enige echte minpunt vond ik de 2WD, hij is dan niet makkelijk te rijden en kan zelfs tot ongelukken komen in de handen van een minder ervaren rijder.
     
  3. CFWaalre

    CFWaalre

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Eindhoven
    Thanks Roelof! Dat wordt even langs de lokale rc-winkel.

    En inderdaad, daar moet ik je gelijk in geven. Het is flink lastig sturen haha. Heb al zitten kijken naar de ombouwset naar 4-WD.
    Momenteel zit ik zelfs te fantaseren over een supercharger. Zag een post van je uit 2004, neem aan dat die info enigzins outdated is? Verder op dit forum nog weinig over gelezen, die superchargers.
     
  4. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Andere banden eronder scheeld ook op deze ondergrond.
     
  5. CFWaalre

    CFWaalre

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb geen ervaring qua banden/velgen. Zijn de banden die hieronder zitten op de foto's meer voor in het zand? Het zijn trouwens de standaard velgen+banden.
     
  6. CFWaalre

    CFWaalre

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Eindhoven
    Mensen!

    Ik heb een vraag. Ik heb m'n buggy even schoongemaakt en ben er weer even mee gaan rijden. Nu viel me op dat als ik meer dan 60% gas gaf, het motortje en diep ploffend geluid maakt. Als ik dan niet minder gas geef valt ie uit. De snelheid waarop ik gas geef had geen invloed op het uitvallen.
    Iemand enig idee wat het ding kan mankeren? Alvast bedankt!!

    Greetzzz
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Motor even opnieuw afstellen....
    Staat waarschijnlijk wat te arm op de HSN.
     
  8. CFWaalre

    CFWaalre

    Lid geworden:
    5 jan 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Eindhoven
    ga er naar kijken, dankje!
     
  9. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
  10. Jeroentj3

    Jeroentj3

    Lid geworden:
    5 sep 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    's-Gravenzande
    Hallo,

    Ik heb ook een reely cabron fighter, zelf nog de eerste versie. Echt een super auto, de 2WD vind ik een uitdaging. Heb een nitro auto gehad met 4wd maar deze is leuker.
    Als je gas en stuur servo traag reageren moet je er een zwaardere accu in leggen die naar je ontvanger gaat. Dit heeft bij mij enorm geholpen.

    groetjes
     
  11. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    heb er ook 1 maar bij mij vliegen om het hutje de tandwielen om mijn oren
    jullie geen last van ?
     
  12. Jeroentj3

    Jeroentj3

    Lid geworden:
    5 sep 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    's-Gravenzande
    Ik heb 1 keer het tandwiel in het midden net na de rem vervangen, verder is er slijtage maar niet om te vervangen.
    Je moet goed zorgen dat de tandwielen goed aansluiten en als je ze vervangt vervang dan de hele reeks. Stel er zijn er 3 achter elkaar en 1 is versleten vervang ze toch alle drie want ze zijn een soort verbogen naar elkaar.

    groetjes
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Defiëer een "zwaardere accu". Meer gewicht?
    De aanbevolen accu is een 5 cellen hunpack van sub-C cellen, dat is 6 volt, opgeladen zelfs iets meer. Dat is ook wat de servo's maximaal mogen hebben dus meer voltage is niet aan te raden en meer capaciteit is niet nodig (en zal ook geen winst geven)
     
  14. Jeroentj3

    Jeroentj3

    Lid geworden:
    5 sep 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    's-Gravenzande
    Hallo,

    Ik heb van conrad een 3300mAh 6V accu gekocht, meer mAh dus betekend dat die het langer en geeft mij meer zekerheid.
    Met de originele accu konden de wielen niet draaien als ik volledig stuurde en de auto op een stenen ondergrond stond en met deze accu kan dat wel

    mvg Jeroen
     
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Standaard werden iig de oude met een niet al te best 2/3A cellen packje geleverd , dat was wat te licht voor gebruik in een auto als deze zeker als na een paar cycles het "goede" van de accu was. Een Sub-C accu kan de stroom gewoon wat beter leveren met als gevolg dat de servo's constanter presteren.

    De stalen tandwielen van de overbrenging (motor > centerspool) zijn goed , alleen de satelliet tandwieltjes in de diffs zelf zijn gevoelig voor te veel vermogen. Met het standaard blok wil het nog wel maar zodra je daar wat meer vermogen uithaalt met een beetje "dremel tuning" en een betere ontsteking vliegen de gebroken tandwielen je om de oren.
     
  16. andre07

    andre07

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste mensen, Ik ben nieuw hier (op dit topic) en heb sinds kort een "reely carbon fichter" nu heb ik er een paar keer mee gereden en was erg enthousiast.
    Maar nu is bij het inschakelen van de ontvanger, mijn stuur servo geblokkeerd .. en nu werkt hij niet meer..
    Hebben jullie hier ervaring mee?
    En waar kan ik een andere/betere servo halen?
    Nu zit er de S689-2BB/MG in maar kan deze nergens vinden waar te koop.

    Hoor graag van jullie

    Andre
     
  17. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Die servo zal de standaard "Reely" servo zijn , als je hem al kunt vinden onder dat nummer zal dat bij Conrad zijn....
    Maar elke 1/4 scale servo met minimaal 30kg stelkracht zal voldoen.

    Hoe meer hoe beter uiteindelijk maar met stijgen van de stelkracht gaat vaak ook de prijs flink omhoog ;)
    Zolang je minimaal 30kg aan houdt komt het wel goed.
     
  18. andre07

    andre07

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nijmegen
    Hoi
    Ik heb nu de savox 0235 mg gehaald, echter deze past niet helemaal. moet het gat iets groter maken.
    Maar deze heeft wel een stelkracht van 35 kg...
    Bij conrad kom ik geen stap verder ... slechte service :(
    Maar bedankt voor je berichtje
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Gat een beetje uitfrezen is niet zo'n probleem als het goed is.
    Het zal allicht een verbetering zijn ten opzichte van de Reely servo , dat zal waarschijnlijk maar een 25kg servo zijn.
     
  20. andre07

    andre07

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nijmegen
    Ja ik denk dat het wel scheelt. Nog een vraagje, ik gebruik nu als ontvanger en servo acco de bijgeleverde 1300 mah 6v accu.
    Is dit genoeg ? Wat is een goed alternatief?
     

Deel Deze Pagina