Algemeen Rijden op sneeuw en ijs topic

Als ik Piet mag geloven gaat er de komende dagen een beetje (veel) sneeuw vallen J . Natuurlijk gaan we dan weer lekker in dat witte spul rijden zolang de handjes het volhouden dan brrr. Nu Lijkt het mij leuk om met elkaar van alles te delen op dit gebied!

Vorig jaar heb ik zelf mijn Rustler meegenomen op de wintersport en dat was echt helemaal geweldig! Wanneer de liften dicht waren stond ik daar met mijn Rustlertje met een 3S lipo en sandpadles en had de piste voor mij alleen. Helaas heb ik geen filmpjes kunnen maken maar ik hoop dat dit jaar op te lossen.
IMG_4398.JPG

Wat ik hier graag zou zien zijn Foto’s, filmpjes en natuurlijk tips over rijden in de sneeuw en op ijs. Ik heb in verschillende topics al het 1 en ander gelezen maar het lijkt mij mooi om alles een beetje bij elkaar te brengen.

Foto en film lijkt me duidelijk maar tips over de auto sneeuw proof maken zijn van harte welkom! Plastic Dip is er 1 maar ik heb vorig jaar ook iemand gezien met een kartonnen doos en dat ging heel erg goed! Tips over het weer schoon maken na het rijden maar ook tips over banden zijn van harte welkom. Zo Kwam ik laatst deze tegen :
SPIKES SNOW and ICE

Alles is dus van harte welkom!! Om sommige van jullie voor te zijn heb ik natuurlijk op het forum gezocht. Een topic als deze kon ik niet echt vinden alleen wat losse vragen. In de toekomst kan dat dan mooi allemaal hier. Nu de naam van het topic ben ik nog niet helemaal uit dus ook daar zijn tips welkom moet makkelijk te vinden zijn!!!!

Helaas hier nog geen sneeuw dus hier het eerste(in dit topic) filmpje uit de US

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed hier mijn eerste vraag..

Hoe plastdippen jullie je electronica ?

Ik heb mensen al zien 'soppen' dus de regelaar bv erin steken zodat deze een volledige laag krijgt. Maar dit zie ik niet zo zitten. Het ziet er onlogisch uit vind ik... Dan kruipt de plastidip toch echt overal tussen ?
[media=youtube]6bqSiuimiac[/media]

Ik zou deze willen gebruiken op de Mamba monster regelaar..
Ik heb het al geplastidipt maar enkel langs de zijkanten en niet bovenaan maar langs boven kan er nog steeds water in he ?

het handigste zal zijn, de printplaat uit de behuizing pakken. het koelblok afplakken (langs de rand. ) maar wel 2 mm vrij laten zodat het plastic hierop aan kan sluiten. en dan de hele printplaat onderdompelen. het koelblok zal niet onder het plastidip komen te zitten, maar het sluit wel aan direct tegen het koelblok aan.
en verder maf op zich alles er wel in komen. (de aan/uit schakelaar zit toch aan een kabel. en als de platidip ook netjes rondom de kabels aansluit is het goed. )

starbrite's marinegrease

ik gebruik ook starbrite's marinegrease om alles in te vetten.
marine grease is waterafstotend.

word gebruikt in de 1:1 boten als schroefas vet.
onder de waterlijn komt natuurlijk de schroefas uit de boot. op die plek smeren ze veel van dit spul zodat er geen water naar binnen komt.
het is ook nog eens zoutwater bestendig.

ik prop mijn starre assen van mijn scaler helemaal vol. dan gaan de lagers en de diffs ook niet roesten

Da's idd ook een goeie. In hoeverre is dat vet bestand tegen hoge belastingen? (verbrand het niet als het tussen het pinion en het kroonwiel van het diff gaat bij eenE-Revo of Slash? ) Iig een erg interessant idee. :)

het verbrand niet. ik heb er onlangs ook mijn achterdiff van mijn slash 4x4 mee ingevet. die maakt best hoge omwentelingen.

ook maar eens mijn rally rijklaar maken voor als er weer wat sneeuw komt :)
zit al een binnenkap op en er komt zo weinig tot geen rommel binnen, nu nog ff kijken of ik hem nog iets meer af kan sluiten voor sneeuw :)
Ook de electronica maar even van dichtbij bekijken om deze (proberen) zover mogelijk waterdicht te maken

ik heb mijn buggy bandjes klar gemaakt voor het ijs.
DSC00709.jpg

punaises aan de binnenkant erdoor heen gestoken daarna paar laagjes tape zodat het goed vast blijft zitten en dan gewoon op de velg ermee.

Waterproof the MMM voor de mensen die hem nog nooit gezien hebben.

ook nog een plaatje van mijn maagdelijke slash 4x4. een jaar geleden..
ik heb ergens ook nog wel iets van de sneeuw tijdens de rallycup vorig jaar in gouda

img1326wg.jpg

edit :

hallo
ik wou graag wat foto´s plaatjes van mij rustler vxl in de sneeuw maaR ik ben nieuw op het forum en ik kan ze alleen van internet afhalen kan je zo ook ergens uploaden?

gr

ik heb alles geprobeerd maar wat kan je foto´s van jezelf uplaoden???
Ik heb hele mooie foto´s van mijn Rustler in de sneeuw maar kan zze niet uplauden.
kan iemand me helpen.

Met imageshack.com. je moet je foto zoeken door te "bladeren" , daarna klik je op uploaden en plaats je de link voor forums hier. Zo kunnen wij de foto's zien.

Back