Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Peter v/d Riet, 6 mei 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Een losse bec verandert niks, je zou meer koel lucht erlangs moeren hebben, en als dat niet mogelijk is een andere regelaar.
    Bij de sukhoi is de regelaar jammergenoeg niet echt makkelijk te koelen en ik heb met mijn regelaar ook problemen.

    Mijn nieuwe Sukhoi heeft gevlogen, deze heef wel de lift generators en wielkapjes erop, moest de mixers behoorlijk aanpassen, voelde zoiezo anders aan.
     
  2. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.962
    Locatie:
    Tilburg

    Volgens mij is daar niks aan veranderd als je op de site leest.
    Spinner, landingsgestel, ander kleur schema en wat roeren zin lichter gemaakt.
    Sebart.it

    Bij ons op de club kwam er een V1 naar beneden.
    Wat gebeurt er?

    Normale rechte vlucht, plots donderd ie naar beneden.
    Wat blijkt, heel het hoogteroer in elkaar geklapt.
    En hij vloog slechts vlot rechtuit......

    Eerst leek het of de hoofd balsa/triplex ligger van het hoogteroer gebroken was.
    Bij beter nakijken bleek dat die lat niet uit 1 stuk was.......! maar
    dat er een 2e lat tegenaan was geplakt.
    Dus zoiets ________/\___ ____ Waarbij de /\ staat voor het midden van de kist en de strepen voor de hoofdligger van het hoogteroer.

    Dit kon je goed zien omdat er geen breuk was maar er een kaasrechte knak was, waar de lijm nog te zien was.


    Best wel slecht, als je aanduikt wil de hoofdlat van je hoogteroer doorbuigen, dat maakt niet uit want daardoor gaat het niet stuk.
    Als je dan 2 stukken aanelkaar hebt dan wil dat niet buigen maar los knakken.
    Dat uit 2 stukken had gewoon niet gemogen....

    Wil misschien nog eens een sebart kopen ( vind die nieuwe 6 cell wind S 50E enkele vleugel wel gaaf)maar soms denk ik dat ze te licht willen bouwen met te zwak materiaal.
    Dan zeg ik of iets meer materiaal en maar iets zwaarder, of sterker hout en zwaarder of toch ligt zoals
    Precision aerobatics het doet en met materialen als carbon en koolstof werken.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb hier 4 DES 708 bb mg liggen,
    helaas had W-W alleen de oude staan en ik wil natuurlijk wel de V2;)
    Morgen met hobbyin bellen

    Mvg
     
  4. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Mijn Sukhoi is helaas ver heen, tijdens een torque roll is hij in z'n eigen turbulentie terecht gekomen, en was met vol gas en vol correctie niet meer te redden.
    Hij is redelijk intact, maar élk spantje in de romp is gebroken.

    Nando had vlak voor DOAME een spectaculaire brand aan boord waardoor zijn V2 stuurloos naar beneden kwam. De meeste schade was aan de vleugel, dus hij heeft mijn vleugel even geleend.

    [​IMG]

    Maar bij zijn 2e vlucht brak het rolroer in de lucht af. Dit is toch wel het teken dat mijn sukhoi toch echt over z'n maximale houdbaarheid is met 1,5 jaar en 200+ vluchten. De laatste tijd had ie wel érg veel onderhoud nodig.

    Of ik de suk ga herstellen weet ik nog niet, of ik ooit nog eens een nieuwe V2 zal kopen is bijna zeker!

    Grt Ron
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Nando,

    Kan jou motor niet op 6s?

    Mvg
     
  6. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Dat wel, maar je had z'n regelaar moeten zien. Spontaan ontbrand, alles losgesoldeerd.
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    licht dat dan aan de motor of de regelaar? de regelaar lijkt mij

    is er mischien een andere motor die goed is en snel geleverd? want ik heb geen zin dat als de sukhoi er morgen is om dan nog 2 maanden te wachten op de motor.

    het liefste niet teduur
     
  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]
    zou de Z4025-10 wat zijn?
    Hij leverd met 5s ongeveer 775W dat vind ik wel weinig maar op 6s zou die dan meer moeten geven;)
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hyperion motr? kijk eens bij de aanbevelingen voor de hyp helios 63, is zowat zelfde maat als de zoekhoi 50e
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    deze gebruiken ze ook op een angel, maar dat is een ander soort model.. het als de helios
     
  11. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    > zou de Z4025-10 wat zijn?
    > Hij leverd met 5s ongeveer 775W dat vind ik wel weinig maar op 6s zou
    > die dan meer moeten geven:wink:

    ik zou niet voor de Z serie gaan van hyperion maar voor de ZS serie, dien
    zijn een stuk beter.

    Deze bijvoorbeeld
    Hyperion shop

    Als een motor te weinig power levert moet er gewoon een groter prop op.
    een 560Kv motor op 6s geeft je bijna 10000 toeren, dat wil je niet op een 3D kist.

    Dus de boven genoemde motor op 5S, 3300mAh ( lekker ligt, 6 minuten
    echt 3D vliegen ), geeft je veel power met een APC 15x8/16x8, Xoar
    gewoon een maat groter nemen. Dit zou dan rond de 90A uitkomen. Wel
    een goed regelaar nemen, ik vlieg nu met de CC ICE 75 lite, wel voor
    goede koeling zorgen, voordeel van deze regelaar is dat je na het vliegen
    ook kunt zien hoe warm is is geweest en hoeveel vermogen max is gebruikt.

    Bart,
     
  12. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    ik heb hier 3x 6s 3300 daarom wil ik graag op 6s vliegen

    Oeps mn vaders account
     
  13. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
  14. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    die is alleen helaas voor 5s.
    ziet er verder wel goed uit!
     
  15. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Wie zegt dat die alleen voor 5s is dan?
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Max Lipo Cell 5s
     
  17. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Laatst bewerkt: 25 aug 2010
  18. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    met een APC 16x8E zul je de volgende resultaat krijgen ( als je goede lipo's hebt) :

    max static trust : 6 kg
    max toeren 8300 rpm
    max stroom 75 A
    Max input vermogen : 1700 W

    Je kunt dus naar 17x8E als je nog iets meer vermogen wil, of je accu's wat minder zijn.

    Bart
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Dat ziet er goed uit!
    Dat is nog een optie (even geld sparen;))
    Inmidels heb ik een tijdelijke motor de tunergy die nando zij
    Ik heb niet echt veel vertrouwen in de magneten, wel allemaal ff na gelopen.
    alle servo`s zitten er in motor zit er op.
    Morgen de roeren aansluiten, die tonnetjes gaan de container in denk ik,, ik draai hem rustig aan en gelijk dol
     
  20. vandaag een sukhoi 50 E gemaidend. Wou toch even weten hoe die vliegt op 6s met 16x8 , normaal vlieg ik de Su op 5s met een 17x8 en 3300 mah,

    op 6s (2x3s 3600 mah ) is het het gewicht wel wat hoger maar dat merk je nauwelijks.

    de cijfers : 1475 watt en 66 A , RPM en thrust heb ik niet nagemeten maar meer als genoeg

    setup :

    3d EX 50/1 400kv 298 gr
    mantis 70-85A sbec 4-5A
    bluebird 385 MAX digi op ailerons
    Bluebird 706 op rudder
    Graupner Des 658 MG op hoogte
    Wood E 16x8

    gewicht zonder lipo 2148 gr

    de tonnetjes heb ik enkel gebruikt op de rollen maar dan omgekeerd. op de rudder en elevator beide zijden een kwiklink met M2 schroef. Carbon servoverlengarmen op hoogte en rollen voor maximale uitslag.



    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina