Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Peter v/d Riet, 6 mei 2009.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Wat voor prop is beter? Apc-e of menz of brandstof apc
     
  2. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik vlieg alleen maar met Xoar PJN, Voor 3D voelt het voor mij net wat stabieler. s veel stugger dan de APC

    Bart
     
  3. Zonder twijfel een houten elektro prop zoals XOAR, FX of VOX

    Een Apc E buigt wel 10mm door bij plots volgas en maakt ook meer lawaai.

    Bij de come out in een hoover merk je het verschil onmiddellijk.

    Een houten prop zorgt voor een lager gewicht , minder lawaai, meer vermogen en minder Amps.

    het enige nadeel is dat ze sneller sneuvelen bij het minste grondcontact maar met een 16x8 op deze Sukhoi zal dat wel meevallen.
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nu lijkt het bijna of je enkel 3D kan vliegen met een houte electro prop, wat natuurlijk niet zo is. Maar een e prop is over het algemeen een stuk efficienter.
    Graupner heeft nog een prop tot 16x10, en ik vlieg momenteel met een aeronout power prop (die ook op een brandstof motor gebruikt mag worden). En een klapprop kan ook nog.

    Dan nog de motor, die scorpion is redelijk ideaal, maar er zijn budget alternatiefen.
    Ik zou zelf op 6s deze wel willen proberen TGY SK Series 42-60 500Kv
    Ondanks dat het kv redelijk hoog is, een 15x8 - 15x10 moet nog net kunnen als je gemiddeld met weinig gas vliegt.
    Deze zou ook kunnen allen verwacht ik niet dat daar 'genoeg' vermogen uit te halen is, TURNIGY 50-55A 400kv. (met genoeg bedoel ik genoeg voor mij, ik denk wel dat er mee 3d te vliegen is.)
    Dit zijn de logieshe, veilige, veelgebruikte opties, TURNIGY 50-65A 400kv of HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ga zo vliegen met de 4260-500 met een 15*8 apc-e
    heb ook een mens gekocht om te proberen.
    Nando hoelang is jou rolroer hevel?
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik denk dat de apc e het beter gaat doen dan de mensz. En mijn hevels zijn zo uit mijn hoofd 31mm.
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Heb je die van mij gezien? Gewoon een rechthoek van koolstof 1,5mm. Niet mooi maar functioneel.
    Ik heb er eerst een van karton gemaakt, voor de maat.
    Maar met 25mm hevels zal hij ook behoorlijk rollen hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2010
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Ik heb hem ingevlogen, vond de maximale uitslag van rol tegen vallen.
    Hopelijk zondag nog een kansje om te vliegen!
    Maar de eerste indruk is goed! En goed te zien.
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Je kunt natuurlijk ook gewoon meedoen, dan mag je 3 keer vliegen.
    Ik doe ook mee met de sukhoi 50.
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ja ik weet het,, maar ik moet ook het een en ander regelen dat de hamburgers en frikandellen optijd warm zijn;)

    Hoe scheeft zit jou stuurstang?
    Want als je meer als 25mm hebt gaat hij vrij scheef staan
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb aan beide kanten ballinks, imo de beste optie als de servo 90graden gedraait is tov de scharnierlijst, want dan mag het iets heen en weer gaan en beginnen er niet gelijk dingen te buigen die daar niet voor bedoelt zijn. De bal zit aan de onderkant van de servohevel, staat iets scheeft bij geen uitslag (tov de scharnierlijst en servo, niet tov de servohevel) en redelijk recht bij volle uitslag geloof ik.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zaterdag is mijn aileronservo kapot gegaan op de sukhoi... Ik ga kijken of er misschien metalen tandwielen voor zijn, anders toch maar standaart maat servo's.
     
  14. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    is deze moter turnegy c 50-55-600 kv op n 5cel 4000 met n 60 amp esc!! voldoende voor n sukhoi s29 50e v2 of zou t beter zijn dr n 6 cel in te zetten met n 80 amp esc??
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ten eerste heb je de regelaars verkeerd om. Als je op 5s wilt vliegen ipv 6s zul je (omdat je toch evenveel vermogen wilt) meer stroom moeten gebruiken.

    6s 80a reg is redelijk standaard op deze kist. Dus voor 5s 100A.
    Tenzij je niet zoveel power wilt, dan kan het met minder.

    Ik vlieg hem op 5s, 5000mah 30C. dan is ook je energie aan boord vergelijkbaar met een 6s 4000mah setup.
    Ik ben er wel van overtuigd dat ik met een (goed! hoog C waarde) 4000mah pakket ook prima kan vliegen.
    Ik heb heel veel vermogen, een inefficiënte setup, en gebruik veel gas. Ik heb mijn timer op 6 min, maar kan prima 6:30-7min vliegen. Als ik de zender aan robin (andere 3D vlieger) geef dan gaat daar bijna een minuut bij, gewoon vanwege andere vliegstijl. Ga je rondjes vliegen dan gaat het ver over de 10 min.

    Met 5s 4000mah vlieg je simpelweg 20% korter. (En hij moet wel de hoge stroom aankunnen natuurlijk)

    Ik ben zeer tevreden met mijn setup, hoewel een paar gram minder niet erg zou zijn.
    RC-techniks HiModel Deze motor, met een 15X10 Aeronaut prop.
    Het grootste probleem is de regelaar, ik heb al een 85A turnigy (tz oid) doorgebrand, een SS 90A. en op het moment heb ik een 120A hv K-force erop (van een ander vliegtuig af gehaald) Die doet het VEEL beter dan de andere. (zelfs de motor blijft er koeler door :!:)
    Dus mss komt er de 100A K-force op, mss een Castle Creations ICE 100 (niet lite) (lekker met interne bec en een hoop mogelijkheden)

    De meest voorkomende setup (of mss is dat die van hacker) 380kv motor HK motor 6s 4000 25C (of meer) 80A regelaar, 16X10 prop.

    Waarom wil je eigenlijk 5s vliegen? Nog accu's voor liggen?
     
  16. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Met die motor al 90A doorgebrand :O Owjee.

    Ik ben van plan om samen met snijders de Sukhoi te halen. Heb de volgende setup nog liggen:

    Turnigy 50-55 580kv
    Turnigy plush 80A
    5S 4000mah

    Kwa motor e.d. moet het goed zijn, ben nu alleen bang voor mn regelaar als ik kijk naar jouw ervaring...
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Tja, die hobbyking SS (suppo, super simpel) is ook niet de meest hoge kwaliteit regelaar.
    De plush heb ik op deze motor ook al gehad, met minder goede accu's en betere koeling. Die ging stuk bij een crash (ander toestel). Nu ga ik hem er niet voor kopen.

    Toen ik deze setup samenstelde was er geen turnigy, United hobby's (zoals het toen nog hete) had niet wat.
    Deze Himodel (suppo) motor zou ik zo weer kopen als hij stuk zou gaan (heb ik al eens gedaan)
     
  18. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ik zit nu trouwens te kijken wat voor propellor ik eigenlijk het beste kan gebruiken.

    Ik heb dan dus de tgy 50-55 580kv motor.

    Wat voor prop kan ik dan het beste gebruiken op 5S ? 16x8 15x8 of 15x6 ?
    Ik ga zowiezo voor een Xoar prop, maar welke maat... ik denk zelf dat ik moet gaan voor de 15x8 ofniet ?
     
  19. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    op 5 s4000 dacht ik aan n 14/8/9 michael dat zou goed moetten kunnen dacht ik ik zit alleen nog met de regelaar ofdat ik toch n 80 amp moet pakken inplaats van 60 amp:yes:
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Als je hem nog moet kopen, Absoluut! zoveel duurder/zwaarder is het niet.
    Zeker op 5s is een dikke regelaar nodig.

    ik zou ook een xoar 15X10 in dat lijstje toevoegen.
    Dat is nogal veel spoed, en de "3d" trend is weinig spoed, maar imo is dat vooral iets om te weinig vermogen te compenseren.
    Spoed is gewoon nodig, vil je lekker met wat tempo verticaal kunnen klimmen moet hij juist bij een beetje snelheid nog een hoop thrust kunnen leveren.

    Ik heb er nogal wat tegen intuïtieve gedachten over vliegen met een prop met meer spoed. Mss maak ik er nog wel een wat langere post over, mss een eigen draadje.

    Vooral veel props proberen! Kijk na een vlucht hoe warm de motor (en reg) is, vlieg met een timer (bij het uitzoeken van prop het liefst ook een voor de vlucht, niet alleen een op gas) en bekijk het verbruik (over bv. 6 min vliegtijd), het is goed mogenlijk dat dat bv omlaag gaat met een prop met meer spoed (die volgas meer stroom trekt). Of dat het nauwelijks uit maakt.
     

Deel Deze Pagina