Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Peter v/d Riet, 6 mei 2009.

  1. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ok dankjewel voor alle info tot nu toe!

    Ik heb hiervoor een Yak 54 gehad, waar ik de setup op had zitten, deze heb ik gevlogen met een turnigy E 14x8 prop, en daarmee was het ook al een kannon. Enige nadeel, 4min vlucht en mijn 5S 4000mah was leeg...

    Is het dan niet TE groot een 15x10 ? Ben namelijk bang dat mijn accupack dan helemaal snel leegtrekt ? of zie ik het nu verkeerd ?
     
  2. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ja dat idee heb ik eigenlijk ook michael je zou zeggen dat hij sneller leeg is niet??
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja misschien wel.
    Gewoon temperatuur in de gaten houden.

    Dat is een ander verhaal,

    Bij bepaalde 3d vliegfiguren gebruik ik gewoon een bepaald vermogen, noem het 500W(uitgaand) Of ik nou 750W of 10.000W aan boord heb (als verder alles gelijk is).
    Prophangen is een mooi voorbeeld, dat kost een bepaalde hoeveelheid vermogen, hoeveel dat is heeft niks te maken met de hoeveelheid die je tot je beschikking hebt. (maar met gewicht, prop, propwash op je kist, efficientie van de motor, enz)
    (alleen is dit wel een van de figuren waar je met meer spoed wel een nadeel kan hebben)

    En als ik vertikaal omhoog ga voor een figuur ga ik niet een bepaalde tijd omhoog, ik ga naar een bepaalde hoogte. Daar snel zijn is prettig, ziet er beter uit, en hoeft zeker niet meer energie te kosten. Zeker een prop met spoed kan hier een voordeel bieden.

    Het hangt allemaal er vanaf hoe je je gaskunppel gebruikt, hoe je vliegt.

    Bij een pylonracer is het makkelijk, meer stroom volgas = korter vliegen.
    Bij kunstvlucht, maar vooral 3d is het niet zo simpel. Mijn ervaring is dat het redelijk gelijk blijft. Maar dat ik lekkerder vlieg met meer vermogen.
    10% meer stroom beteken niet persee 10% korte vliegen.


    Meten is weten. (en dan dus niet alleen de volgas stroom, die eigenlijk totaal niet interessant. Verbuik over de vlucht (komt na het laden in je scherm te staan;)) icm tijd. Daar heb je wat aan voor meer/minder vliegtijd.)
    En houd de temperatuur in de gaten!
     
  4. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
  5. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    das grapig die setup wil ik ook gaan gebruiken op mn sukhoi moet goed kunnen met n 14/8 prop en 80 amp esc en 5 sel 4000, meschien zelfs n iets grotere prop :yes maar t is net als nando al zegt meten is weten:yes: ik ga deze setup gewoon toepassen hoeveren hoeft van mij niet gewoon leuk kunstvucht vliegen, michael wil graag hoeveren:yes::grin:
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Met nieuwe accu (nantotech 45c 4000 5s) en deze motor en 15X10 aeronau trek ik nu 1780W/98A :eek: Motor word nog niet eens louw na een vlucht zo gek als ik hem kan maken.
    Voor 5s vliegers: Deze motor is echt een aanrader! (icm een goede regelaar)
    Er een Cactle Creations ICE 100 op gezet. (Bec op 6,5V :D)

    Met de vorige crash van het ding ging de hoogteroerservo kapot, die even met een standaard servo vervangen, op rol zat er al 1, en nu vanavond ook mijn andere rolroer servo (tandwiel) stuk. Had al een Hyperion DS20X SMD besteld voor het hoogteroer, als die een beetje bevalt dan komen er nog 2, en als ie niet bevalt dan ben ik bang dat het allemaal erg duur gaat worden...


    Blijf het echt een geweldige kist vinden.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    sjeetje, die heeft een goede pull-out zeg :D

    staat een lekker windje, en toch lekker laag:D
     
  9. reingijzen200

    reingijzen200

    Lid geworden:
    22 aug 2012
    Berichten:
    45
    Locatie:
    waar een rotonde eindigd
  10. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Iemand die weet of de wingbags van de Sebart Sukhoi 50E ook voor een Sebart 50E (Sbach) passen?
    Aerobertics weet het niet en om nou met een wingbag van 1,2m te gaan zeulen is ietwat overdreven..
     
  11. Donky73

    Donky73

    Lid geworden:
    3 aug 2011
    Berichten:
    1
    OS vervanger

    Hallo!

    Ik heb deze su 29 met een os oma 5020-490 draaien met een 16x8 prop en een 80A esc. Ik ben helemaal niet happy met de 74A die deze setup draait bij WOT. Wat zou een goede replacement zijn als ik wel op 6s wil blijven?
     
  12. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    lipoooos

    Hallo allemaal even een oud draadje naar boven toveren.

    Ik heb van een maatje van mij een sebart sukhoi 29 s50e V1 overgekocht voor een mooi prijsje.

    Even alles nagelopen en eventueel gelijmd waar nodig.

    Enige wat ik er nieuw voor moet aanschaffen is de lipo

    Nou heb ik de volgende vraag:

    Ik wil tussen de 4000 en 5000mah gaan
    wat is dan beter een nanotech 5cells van 659 gram
    of een nanotech 6cells van 770 gram
    Ben uitgegaan van t zwaarste amperage omdat ik daar dan t langste mee kan doen denk ik
    Qua inbouw maten maken die mekaar niet heel gek veel uit
    Mijn motor en ESC kunnen het aan

    Graag jullie ervaringen

    groetjes pascal
     
  13. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik vlieg hem op 6s3000mAh.
    Vliegtijd ongeveer 10 minuten, een zwaardere accu gaat ten koste van de vliegeigenschappen.
     

Deel Deze Pagina