align 450 plus,.. ook jullie gear aan de tail zo gaar?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door vliegenderobby, 1 dec 2017.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    18.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Klopt.... met de boven beschreven methode trek je met de hand relatief best makkelijk de poelie onder de riem door, maar in de lucht niet. en dat is waar het om gaat.

    Maak niet de fout door de heli zonder hoofdbladen op de werkbank op te toeren en dan vol hekrotor te geven: die belasting is fors zwaarder dan wat er in de lucht op komt.
     
  2. vliegenderobby

    vliegenderobby

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    49
    Locatie:
    wassenaar
    Oke top. Nooit te oud om te leren noteren is meer voor de lol hoor, ben geen controlfreak. Maar vind het werken aan helis leuk als ik niet vlieg. Alles moet perfect zijn bij helis!
     
  3. onno10

    onno10

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Rosmalen
    Wat Locktite betreft er zijn verschillende soorten. Voor onze hobby moet je de middel sterk hebben en niet de permanent die krijg je niet meer los.
    Mocht je het met normale kracht niet los krijgen dan is verwarmen door de punt van een soldeerbout in het gat van de nimbus steken en even verwarmen de oplossing.
    Locktide heeft alleen zin bij metaal/metaal schroefverbindingen. Bij metaal/kunststof is het niet nodig en kan het zelfs averechts werken omdat het sommige kunststoffen oplost.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    12.450
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt, alles moet perfect zijn bij heli's
    en ik zie wel eens mensen voorbijkomen die dus echt lijsten bijhouden van onderhoud, wat wanneer gewisseld etc
    dat mag natuurlijk.. maar hoeft absoluut niet.
    Zeker bij electro heli's. Die rammelen een stuk minder, dus gaan de lagers ook minder snel kapot.

    Bij mijn 450 heb ik al een paar jaar geen lagers vervangen. ik check ze wel eens per jaar (ingebouwd), en het blijft goed..
    nu vlieg ik dat ding ook niet meer zo heel regelmatig. dat scheelt dan ook weer

    Bij mn 600 nitro heli hou ik dus wel een lijstje bij.. daar gaat nog wel eens een druklager in de kop kapot (snap nog steeds niet hoe). Of een motorlager.
    En ik heb gemerkt dat er gewoon teveel tijd tussen zit om het zelf te herinneren, dus heb ik een lijstje gemaakt.
    sommige lagers kunnen eens in de paar jaar, andere eens per jaar.. maakt het lastig.
     

Deel Deze Pagina