Alpha-Jet (EDF Trainer) Bouwverslag

Discussie in 'EDF forum' gestart door Noah, 30 mei 2006.

  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Die Warp 4 2 turn is een 3880 kV motor en zit dus tussen een Mega 2 turn en 3 turn in.
    Helaas staan daar geen gegevens van op www.flyingmodels.org
    Kan je alleen vertellen dat dit motortje een Funjet wel op de max haalbare (enorme) snelheid zal brengen ;)
    90-120 km/u moet zeker lukken (natte vinger werk)
     
  2. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Ah :) misschien leuk voor het najaar.. als ik van de 10 vliegtuigen op zolder er ook 10 vliegklaar heb nog een uitbreiding te doen met een FunJet :)
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Of op een AeroCat ;)
     
  4. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Ja lol.. how to discramble depron within 3 seconds.
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Och, regen en hagel hebben we al gehad de afgelopen weken, een beetje depron sneeuw kan dr ook wel bij. ;)
     
  6. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Depron @ 120km\u... Enge gedachte. :p
     
  8. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Hi Noah,

    Heb het kitje ook binnen (klein doosje!), maar idd perfect samengesteld en vlot te bouwen.

    Ik ben van plan de HiModel 3s 2200/20c te gebruiken van RCT. Deze weegt 180 gram, maar past wel mooi in de uitsparing voor de sub-c cellen. Het zal nog wel een toer worden om het zwaartepunt goed te krijgen. Waarschijnlijk zal ik de minifan iets naar voren halen, en anders ook maar een beetje lood in de neus (liever niet natuurlijk).

    Mocht eea lukken dan zit ik vliegklaar op zo'n 650 gram met een -theoretische- thrust van 700 gram... kan je bijna prophangen op een edf(!)

    Hans
     
  9. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Mooi klein doosje he :)
    dat plaatje met 8 plankjes ofzo is dat voor tussen de middenrib in de vleugel of als dekking op de voorlijst?

    ermm prophangen??? = dan edfhangen ?

    ik ga er 2 lipo's inhangen aangezien ze PERFECT passen :) zwaartepunt moet ik dan inderdaad even goed zien te krijgen.
     
  10. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    @ noah,

    Ik denk dat je de plaatjes bedoelt die tussen de boven-en onderligger komen; ik moet het nog verder uitzoeken...

    Hans
     
  11. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    @Hummel :

    Bedoel je op deze manier?

    [​IMG]
     
  12. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Yep!

    Da's idd wat ik bedoelde...ik moet zelf nog beginnen, eerst de dlg-dag op zondag a.s.

    Hans
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    @Hummel:
    Beetje offtopic, maare, is dat toevallig de DLG dag op de roosendaalse heide? Zoja, succes, want ik heb voor de prijsjes mogen zorgen. ;)

    @Noah:
    Je zei dat dit je aller eerste hout model is. Hoe gaat et ermee? Ikzelf twijfel nog n beetje of ik zoiets aandurf. :p Zon alphajet met brushless motor ziet er best aantrekkenlijk uit namenlijk. Mischien gaat ie op mijn wachtlijst voor als et eerstvolgende vliegtuig dat ik heb voorgoed de prak in gaat. ;)
     
  14. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    @Freakzoid:

    Hij staat half afgebouwd hier op de kast.. totale tijd nu 2 uur. Het is niet zo moeilijk allemaal :)

    Wel belangrijk om 20x goed te kijken of het echt zo in elkaar moet voordat je het vastlijmt.. Heb er wel schik in om te doen.. je ziet namelijk zelf snel resultaat van wat je aan het maken bent. En modificaties aan een zelfbouw zijn relatief makkelijker dan aan een arf.. je houdt er nu gewoon rekening mee dat je bepaalde dingen moet aanpassen en verwerk je netjes in je bouwsel. Mijn punt waar ik op vast ga lopen is coveren.. daar ben ik geen ster in.. wellicht schakel ik daar professionele hulp voor in.
     
  15. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Nog makkelijker: Een AeroCat met een Wemotec Microfan ;)
     
  16. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Pjotrrr is helemaal AeroCat minded geworden :p hoef maar een topic te lezen of er staat Aerocat ;)

    Heb de materialen niet in huis maar er komt deze zomer echt nog wel een Aerocat.. of Pjotrrr moet tijd over hebben ;)
     
  17. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Het ding vliegt zooooooooo strak :D
    Nog lekkerder dan een IMA Holiday.
    En ik snijd wel vaker kitjes voor kennissen dus.....
     
  18. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Je kent me wel, maakt mij dat ook een kennis :p :)
     
  19. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Een aerocat is mischien een leuke om te wennen aan een impeller. :p Maar ik vind de manier van elevator servo monteren niet zo mooi op die dingen, et zit erop geplakt als n lelijke tumor op zn buik, en ik houd juist van super netjes. :p Met mijn superzoom heb ik ook die draden zoveel mogenlijk gecamoufleerd, omdat ik et niet uit kan staan dat er spagettie aan hangt. :p

    Maargoed, dat coveren ben ik ook n beetje bang van. Maar ik sta op t punt om bij BVL (Bouwen, Vliegen, Plakken :?) Moerstraten te gaan, dus mischien kan et als ik net als noah een ervaren plakker in kan roepen voor dat lastige werkje.

    Al een kleurtje in gedachte, Noah?
     
  20. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Voor een tientje is iedereen mijn vriendje ;)
     

Deel Deze Pagina