Altis 4 logging

Discussie in 'F5J' gestart door Blacquièrdinges, 20 apr 2014.

  1. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb nu "user-settings" aan staan in de logger.
    Wat zijn eigenlijk de F5J default settings?
     
  2. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    de standaard is de F5j firmware waar je geen settings kan instellen

    F5J FAI Firmware v5.4
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Is deze setting dan voldoende (staat nl niets bij dan firmware 1.8)?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
  5. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Als je voor komende zondag competition type: F5J kiest en dan op save druk, zit je goed.
    Dan heb je de settings volgens F5J staan en kan je zo weer terug om te oefenen.

    Zelf zet ik altijd Emergency motor ON aan, maar dat is persoonlijk.
    (Je krijgt dan weer user-setting oid te zien ipv F5J)

    Op de competitie dagen moet je wel echt versie 5.4 flashen.
     
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Aha, dat is dus het grote verschil wanneer je versie 5.4 firmware laadt,
    [​IMG]

    je kunt geen user_settings maken.

    [​IMG]

    Dan gaan we maar voor de 5.4 versie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik zie dat er een nieuwe Altis F5J_5.5 versie is? Iemand bekend met de nieuwe versie/aanpassingen?
    In de FW 2.0 zie ik de aanpassingen F3K-switch, throttle start en switch erbij. En eindelijk telemetrie voor Futaba en FrSky.
     
  8. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    De Altis heb ik altijd aan boord en alle vluchten worden gelogd. Nu heb ik een paar dagen geleden een foutje gemaakt tijdens het opslaan van de data. Keurig netjes na het vliegen de Altis aan de pc gehangen, de data gedownload maar kennelijk vergeten de data op de juiste manier op te slaan :confused: en omdat ik ook altijd de logger weer "leegmaak" waren de data dus weg ......:oops:

    Of toch niet helemaal; een paar mailtjes met Lucas Palkovic van Aerobtec brachten uitkomst.
    Wanneer je wat gaat spitten op je PC zit daar niet alleen op de C drive een sectie "Program Files" met daarin het bestand "Aerobtec" waar weer de programmatuur van de Altis Flight Manager instaat maar heeft je PC op de C drive ook nog een sectie die "ProgramData" heet ....... (deze "ProgramData is meestal een verborgen bestand wat je tevoorschijn kunt tovereren door in de adresbalk van je verkenner "C : ProgramData" in te tikken; ga dan ff naar eigenschappen en haal het vinkje weg bij "verborgen")
    Nu staat in in de sectie "ProgramData" weer een bestand wat Aerobtec heet en daar vind je weer een hele serie ".... . dat" files terug. Deze .dat files beginnen telkens met het vluchtnummer.
    In elke geval kun je met Altis Flight Manager deze .dat files openen en voila, de verloren gegane data waren weer er weer :)
     
    jve vindt dit leuk.
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Prima tip, thnx.

    Snel via GSM gereageerd.
     
  10. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Ik kijk zojuist nog even terug naar het begin van dit draadje. Er waren daar wat problemen met niet leesbare .dat files en dergelijke. In mijn vorige stukje heb ik verteld waar je deze .dat files kunt vinden. Open de .dat file maar met wordpad o.i.d.
    Wanneer je de melding hebt gekregen "Problem wit data download flight 895.dat" ga dan maar naar deze .dat file en open hem.
    Vermoedelijk is de file leeg. Dan is die vlucht dus niet geregistreerd.
    Een oplossing is de Altis te formatteren. Dat kan tegenwoordig met de Flight Manager, maar ik heb mijn twijfel of die goed formatteert. Ik had dat probleempje ook namenlijk en het formatteren met de Flight Manager leek niet te werken c.q. zijn werk niet goed te doen...

    Een andere manier van formatteren is de volgende; wanneer je de Altis aan je PC hangt zie je in je windows verkenner ergens bij "Devices with removable storage" het bestand "AE_DISK Removable disk" voorbij komen. Ga naar dit bestand, rechts klikken en wijzig de naam. Maak er bijvoorbeeld AE_DISKb van. Na de naamswijziging de Altis afkoppelen van je PC en opnieuw opstarten met een lipo ! Nu is je Altis echt geformatteerd!

    Dit heb ik overigens niet zelf verzonnen maar is info van Aerobtec.
     
  11. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Nu we het hier toch ff over de Altis hebben.........

    sinds augustus ben ik op mijn Flight Manager (versie 4.02) de aanduiding van het voltage kwijt .........
    Is dit niemand anders opgevallen ????
    Bij Aerobtec is dit bekend en het zou in een nieuwe update van de Flight Manager hersteld worden. Omdat dit nog wel ff kan gaan duren heb ik een tijdelijke versie gekregen, zodat ik tenminste ook het voltage kan checken.
     
  12. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    ik kijk alleen naar de hoogte / tijdsduur Arno, soms naar de vario lijn, de rest staat uit in de weergave.. valt het niet op :)
     
  13. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    De altis 4+ die ik een paar maanden geleden heb ontvangen kwam niet met een computerkabel. Zijn dit standard kabels die je in een electronica zaak kan krijgen of moet je die weer apart bestellen.
     
  14. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Hallo Alex,

    Het is een standaard micro usb aansluiting.

    Dit type... [​IMG]
     
  15. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Is een standaard kabeltje. USB (voor je pc) naar micro USB (voor de Altis).
    Bijvoorbeeld een laadkabel voor een Samsung Galaxy smartphone :)
     
  16. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Blijkt dat ik gewoon zo'n kabeltje in huis heb voor de Tablet van mijn vrouw.
    Bedankt.

    Alex
     
    pierreke vindt dit leuk.
  17. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Even een vraagje met betrekking op deze 'emergency on'.
    Omdat ik feitelijk te lui ben om te landen, accu los en vast en dan weer opstijgen gebruik ik deze emergency on ook.
    Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik de motor de eerste keer niet de volle 30 seconden laat lopen, totdat hij zelf uitschakelt dus, ik de motor daarna niet meer aan krijg. o_O
    Laat ik de motor de eerste keer de volle 30 seconden lopen dan kan ik de motor later wel weer inschakelen.
    Tot nu toe heeft de Introduction mij nog nooit in de steek gelaten en heeft mij behoed voor lange wandelingen maar is dit iets wat jullie ook ervaren hebben of weten of dit correct is?
     
  18. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Ik vlieg altijd met de altis in f5j mode/firmware dus emergency on is nooit een optie... Dus altijd goed inschatten en dus soms thermiek bel laten lopen om veilig terug te kunnen komen.
    Dus van die bug heb ik geen last, denk de meeste andere F5J vliegers ook firmware altijd in de f5j mode hebben staan. Ik heb ooit nog wel de andere firmware gehad maar moest onder de 8 of 10 meter zijn om motor weer aan te kunnen zetten.

    Maar bedankt voor het melden, heb je je bevinding en logging bij aerobtec gemeld?
     
  19. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Nee nog niet.
    Ik wilde eerst even vragen of het iets bekends was ja of de neen.
    Volgende keer dat ik ga vliegen zal ik het nogmaals testen (alle andere mogelijkheden uitsluiten) en heb ik het dan nog dan vraag ik het na bij aerobtec.

    Normaliter kom ik gewoon terug bij of in de buurt van de startplek naarmate de hoogte minder wordt, dus per saldo maakt het niet veel uit als het voordoet, maar soms heb je helemaal geen 30 seconden motorloop nodig en om dan maar de resterende seconden rondjes te draaien is ook zowat :) .
     
  20. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Nog nooit last van gehad.
     

Deel Deze Pagina