Alulah 2m span

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bluefalconholland, 27 jun 2011.

  1. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Lijkt me geen goed idee. De EPP Alulah is echt een kistje om een beetje overal tussendoor te vliegen en vooral ook lekker laag vliegen. Een kleine volglas Alulah is veel te kwetsbaar.


    Vanmiddag een test gedaan met de GoPro op de Alulah 2m:



    MVG. Robert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Dat ziet er netjes uit!
    Kwestie van een beetje bijtrimmen en vliegen maar?
     
  3. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    fraai hoor. Muziekje trouwens ook erg aardig... wat is dat?
     
  4. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Top video, ik was helemaal in trance :D
     
  5. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Nee die gaat ook niet gebruikt worden om tussen de bomen te vliegen. Meer om wat meer long range te vliegen. Voor het heftige stunt en stuurwerk heb ik sinds vanavond 2 alulah's (bedankt aldert).
     
  6. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Arghh Aldert, zijn we elkaar vandaag nét mis gelopen. Ik was in de middag bij Hugo.

    Ursus gemaidened en quad even afgesteld/mee gespeeld. Hugo nog bedankt! het was weer gezelig:)
     
  7. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    @Bernie: Nee hoefde niet bij te trimmen. Wel heeft de éne vleugel meer weerstand en drift het model een beetje. Ik wil aan de andere vleugel ook een camera plaatsen maar dan bijvoorbeeld naar beneden gericht.

    @ Doets: Hip Hop

    @ Hugo: 1.20 span is veel te klein voor long range tenzij 2,5km voor jou dat al is. Je moet over veel meer accu capaciteit beschikken. Zo'n kleine kist is niet efficient genoeg.
     
  8. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    4 km gaat al met de epp alulah. Maar de easy star zal wat afstanden gaan maken binnenkort.
     
  9. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Hugo. Een beglast model van dat formaat is ook een stuk zwaarder. Je moet een krachtiger motor gebruiken. Daarbij komt ook nog dat je een OSD nodig hebt wil je veilig terugkomen. Dan ga je echt geen 4km meer halen zonder veilige terugkomst. Ik denk dat de easystar dat veel beter kan maar die is ook niet beglast. Wel filmpje plaatsen hè.

    MVG. Robert.
     
  10. Aaalie

    Aaalie Guest

    Beetje off-topic... Erg jammer idd, ben namelijk ook zeer benieuwd naar de Ursus. De gele die ik heb gezien zag er goed uit, mooi vliegbeeld.


    Alulah 2m films zien er goed uit. Mooi stabiel, de kist lijkt ook goed te gaan, in "duik" pakt hij aardig snelheid op. Mooi hoor Robert, prachtig model!
     
  11. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Gisteren de Alulah 2.1 FPV gevlogen. Sevo's vervangen. Moet alleen nog een CL filter plaatsen omdat het beeld een beetje ruist tijdens gas geven. Ik merk dat met meer gewicht het model toch beter gaat vliegen. Landen nog even op zicht maar je kan mooi zien dat ie wel erg veel ruimte nodig heeft om te landen door z'n enorme zweefvermogen.



    MVG. Robert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Flinke snelheid ook bij 20 sec.
    Blijft mooi vlak met het landen :cool: .
     
  13. sircana

    sircana Guest

    Fantastic!!! It flies as nicely as the 2.0.
    Any estimation about release date?
    The landing approach glide is just amazing. Now I understand that hand-catching will be a challenge...:)
     
  14. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    It flies even better! We didn't just update to removable wings but also a lot of fine tuning. The skin of the wings is more smooth, servo's built in to avoid drag, aerodynamic camera body, different wing tips, shorten the tail and a better motor setup.


    MVG. Robert.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2011
  15. sircana

    sircana Guest

    Can't wait... Do you accept back orders?:fadein:
     
  16. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Ik ben ook weer een stapje verder met mijn Alulah 2M

    De motor getest met de ESC en bec.
    Een plankje in de alulah gemaakt voor de ESC.
    Magneetjes in het kapje en romp gemaakt.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2011
  17. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Plaatsing rolroerscharnier

    Hoi,

    Het valt me op dat de scharnieren voor de rolroeren aan de bovenkant zijn geplaatst. Volgens de ontwerper van het vleugelprofiel moet het juist aan de onderkant zijn. Is het een bewuste keuze geweest? En, zou er iets van te merken zijn wat betreft vlieggedrag, etc.?

    Vriendelijke groet,
    Sinan
     
  18. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Het profiel is afgeleid van de PW52. Waarom zou het scharnierpunt onderop de vleugel moeten zitten? Maar ik heb bewust voor boven gekozen. De uitslag moet naar boven groter zijn dan naar onderen. Ietwat differentieel is aan te bevelen. Daardoor kan de spleet tussen vleugel en roer ook kleiner. Andersom zou je een veel grotere spleet nodig hebben voor voldoende uitslag. Verder is het beste deze spleet af te dichten met gab-tape zodat er geen negatieve wervelingen ten gevolge van de spleet ontstaan die bijvoorbeeld een roer kunnen doen vlutteren.

    MVG. Robert.
     
  19. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Scharnier bij s-profiel

    Hoi weer,

    Ik weet er niet zoveel van maar ik denk dat de achterlijst van een s-profiel zich andersom gedraagt. Aan de achterkant zal voornamelijk aan de onderkant loslaten omdat het daar juist de onderdruk is.
    Het is natuurlijk de vraag of het zoveel uitmaakt. Ik moet nog even gaan zoeken waar ik het gelezen heb.

    En de uitslagen bij een s-profiel…? Ik heb nog geen idee hoe je hierover kan redeneren. Het blijft een leuke materie.

    Vriendelijke groet,
    Sinan
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
  20. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Scharnier PW51

    Het was ff zoeken maar gevonden:
    These airfoils were originally designed for
    20% flap chord, but in reality there was not
    a big difference for flap chords between 20
    and 30%. The hinge should be on the underside!
    Bron: http://www.rcsoaring.com/rcsd/RCSD-2005-12.pdf [pagina 39]

    Vriendelijke groet,
    Sinan
     

Deel Deze Pagina