AMB transponder vrijgeven

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
F

Ferry

Guest
Weet iemand hoe je tegenwoordig de AMB transponders kan vrijgeven (unregisteren).
Het rode kruisje wat op de account settings pagina stond is verdwenen.

Of zie ik iets over het hoofd.

Weet iemand hoe je tegenwoordig de AMB transponders kan vrijgeven (unregisteren).
Het rode kruisje wat op de account settings pagina stond is verdwenen.

Of zie ik iets over het hoofd.

Daar zeg je iets... Ik heb net ook even gekeken, maar de oude methode is er inderdaad niet meer..... Vreemd. Een mailtje van de eigenaar naar AMB levert vaak binnen 24 uur ook het gewenste resultaat op....

Daar zeg je iets... Ik heb net ook even gekeken, maar de oude methode is er inderdaad niet meer..... Vreemd. Een mailtje van de eigenaar naar AMB levert vaak binnen 24 uur ook het gewenste resultaat op....

Blijkbaar is het niet meer mogelijk ,heb er zelf ook 1 verkocht en div mailtjes naar AMB gestuurd maar ze zeggen dat het niet meer mogelijk is....

Ik heb vorige week AMB even gebeld en inderdaad dezelfde kwestie voorgelegd. De telefoniste vertelde me dat degene die registreert dit nu eenmalig doet en degene die een transponder overkoopt (tweedehands dus) moet gebruik maken van diezelfde registratienaam. Echter kan je je nickname wel veranderen. Dat is de naam die bij Mylaps zichtbaar is.

Wanneer je nu dus een transponder tweedehands koopt, is het belangrijk dat je de verkoper zijn gebruikersnaam/registratienaam vraagt en het daarbij behorende wachtwoord. Dit is erg belangrijk, anders kan je niet inloggen en dus ook niet je nickname veranderen.
Echter kan je wel achteraf, na inloggen, het wachtwoord veranderen, maar dus niet de gebruikersnaam.

Ik heb vorige week AMB even gebeld en inderdaad dezelfde kwestie voorgelegd. De telefoniste vertelde me dat degene die registreert dit nu eenmalig doet en degene die een transponder overkoopt (tweedehands dus) moet gebruik maken van diezelfde registratienaam. Echter kan je je nickname wel veranderen. Dat is de naam die bij Mylaps zichtbaar is.

Wanneer je nu dus een transponder tweedehands koopt, is het belangrijk dat je de verkoper zijn gebruikersnaam/registratienaam vraagt en het daarbij behorende wachtwoord. Dit is erg belangrijk, anders kan je niet inloggen en dus ook niet je nickname veranderen.
Echter kan je wel achteraf, na inloggen, het wachtwoord veranderen, maar dus niet de gebruikersnaam.

Tja, dat is leuk en aardig, maar ik had/heb meerdere transponders die allen onder 1 naam waren geregistreerd. Als ik er dus 1 verkoop ga ik echt niet mijn gegevens doorgeven aan de nieuwe eigenaar. Dat is voor hem dan dus 'dikke pech' met dank aan de mensen van AMB....

Een heel slechte zaak, zouden we eigenlijk massaal tegen moet protesteren. Ik vind het echt slijlloos, dit riekt naar de misdaad. Ze hopen zo dat ze er meer verkopen omdat tweedehands dan minder interessant is :bad-words::-x:sniper::2gunfire::bad-words:

Eigenlijk allemaal bellen en maillen zou ik zeggen maar dat zou opruien zijn....

Ik heb vorige week ook een 2de hands Transponder gekocht en kwam er dus gister ook achter dat ik het nummer niet kon registreren op Mylaps.
Het zal waarschijnlijk zijn om te voorkomen dat mensen met een gekloonde transponder zich registreren, wat dus onzin is want je kan elk nog niet gebruikt nummer registreren.
Ook heb ik even de algemene voorwaarden even snel doorgekeken en er staat niks in dat een transponder nummer niet overdraagbaar is.

Ik heb ze inmiddels een mailte gezonden en wacht nog op antwoord.

Ik heb vorige week ook een 2de hands Transponder gekocht en kwam er dus gister ook achter dat ik het nummer niet kon registreren op Mylaps.
Het zal waarschijnlijk zijn om te voorkomen dat mensen met een gekloonde transponder zich registreren, wat dus onzin is want je kan elk nog niet gebruikt nummer registreren.
Ook heb ik even de algemene voorwaarden even snel doorgekeken en er staat niks in dat een transponder nummer niet overdraagbaar is.

Ik heb ze inmiddels een mailte gezonden en wacht nog op antwoord.

Rogier,

Als je mijn hulp nodig hebt... let me know! Ik kan AMB ook een mailtje sturen als vorige eigenaar zijnde... Voordeel is wel dat je gewoon de naam Rogier ziet staan op mylaps... haha

Jeah :) maar ik geloof dat jij meerdere TP op je naam hebt, dus overgeven van de nick zal niet gaan. Ik vind ook dat ze het zouden moeten toestaan een Transponder vrij te geven, volgens mij was dat altijd zo. Ik ga morgen even rijden op MVW en zie dan wel wat er tevoorschijn komt op Mylaps.
No hard feelings btw.

Antwoord op een mail aan AMB:

Geachte heer X,

Bedankt voor uw reactie op www.MyLaps.com. Ik wil u er graag op attenderen dat het niet mogelijk is om transponders van een account af te melden. De enige mogelijkheid die er bestaat om MyLaps te gebruiken in combinatie met een tweede hands transponder is, door de account van de vorige eigenaar over te nemen met de betreffende user name en password.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Kind regards,
Met vriendelijke groet,

Yvonne X
Sales Support

Je zult dus als je je transponder verkoopt je loginnaam en je (tijdelijke) password door moeten geven en gelijk het email adres van de koper in moeten voeren zodat hij het password gelijk naar eigen keus kan veranderen.
Je nickname kan je wel veranderen dus een nieuwe gebruiker kan hem wel personaliseren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft vreemd dat het eerst wel kon maar nu niet meer. Lijkt mij een soort ontmoedigingsbeleid.

Schandalig op zijn minst!!!

Toevallig zag ik dit topic tijdens de EFRA AGM waar ook wat mensen van AMB rondliepen en heb ik de vraag daar gesteld. Kort samengevat is vanwege de lange levensduur van een PT (samen met een andere fabrikant die ze ook weer kan klonen) hun eigen markt in gevaar en is daarom mogelijk (!!! dus niet zeker) een dergelijke beslissing genomen.

Er zijn wel interessante ontwikkelingen gaande waar we spoedig meer van zullen gaan zien.

Slap excuus. Lange levensduur is goed voor de consument, waar naar zijn geld. Beperkingen vwb gebruik (ook na doorverkoop) is slecht voor het imago. Ik was van plan een tweede transponder te kopen voor mijn andere auto maar daar zie ik op dit moment maar vanaf.

Er zijn verschillende clubs die altijd aangesloten zijn op myLaps Practice (b.v. MACH en ik meen AMCA). Daar kun je dus tijdens en na het trainen je tijden bekijken.

Nee, de nieuwste decoder heeft een UTP aansluiting en kan zonder een bediening direct over de breedbandrouter zijn data naar Mylaps sturen.

aha maar wij offroaders zitten niet echt met een vaste telling of met een internetaansluiting in de buurt, wij krijgen 's avonds een mailtje met de uitslag van de wedstrijd, dat is het :D
Er geen permanente telling op oefendagen. Voor ons dus geen meerwaarde dat mylaps gedoe. :)

Back