AP wasp 061: start problemen

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door RVM, 20 jul 2017.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Laat me raden: al jouw starts op een W- of EK gingen altijd goed. Nog nooit punten verloren bij een wedstrijd door een niet-waterdichte startprocedure. Toch?:rolleyes:;)

    Er zijn altijd mensen die iets niet echt geprobeerd hebben en er toch een mening over hebben.
    Beginners raad ik aan te proberen dit soort meningen goed te onderscheiden van advies, dat wel onder meer dan gemiddelde omstandigheden overeind is gebleven en die meningen te laten voor wat ze zijn: 'meningen'.

    Is ook een beetje de makke van het internet: je publiceert een op langdurige ervaring gebaseerd, onder alle omstandigheden beproefd, advies en er komen geheid reacties in de trant van 'welnee, onzin'.
    Je kunt daar, zoals nu ook weer blijkt, gewoon op wachten.:weetnie:

    Onder de 1,5cc zijn dempers onzin, je hoort een grote motor veel verder weg (doe maar eens een geluidsmeting tijdens de vlucht en op de afstand waar je geen overlast wilt veroorzaken).
    En het gaat in dit geval dus om zo'n klein ding (~ formaat Cox). Vandaar het advies.
    Bij grotere motoren draai je inderdaad gewoon de plug er even uit.

    Ik ben al snel op een nikkel-ijzer accuutje overgestapt omdat dit eindeloos (nou ja, een jaar of 5) meeging.
    Daarna werkelijk jaren gedaan met genoemde Cyclon loodaccu, daarna nog 1 keer een nieuwe gekocht en na 2006 alleen nog electro of diesel gevlogen.
    Maar voor wie toch een droge batterij wil gebruiken, dit was de standaard batterij in de jaren 60 en 70.
    Met dikke draden (1,5 mm2) heb je vrijwel geen spanningsverlies.
    [​IMG]
    Bij een 2Volt accu wil je dat juist wel en gebruik je 1,5m van 2 x 0,75 mm2.
     
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dit soort zaken maken het juist leuk en boeiend om brandstof te vliegen !
    Zo een 2 volt accu is best een aanrader als je veel bezig bent met een motortje.
     

Deel Deze Pagina