APM 2.8(china) reageert niet zoals het hoort, HELP

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door frank2026, 22 mei 2017.

  1. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Heb tijdje geleden S500 + APM 2.8 + Dji2212/920kv + emax 30A + gps gekocht en nu in elkaar gezet. De APM doet niet wat hij moet doen. Het probleem is zoals in bijgeplakt ytube filmpje. Wanneer ik de BEC draadjes van de ESC eruit haal komt er het juiste muziekje uit de ESCs. Daarna er weer in en de motoren draaien denk ik 80%. Verbinden lukt want het rode lampje knippert niet meer, en als ik dan de throt omhoog doe merk ik een toename van de snelheid. Wie o wie weet hoe dit is op te lossen.

    Ik denk iets van dat de esc het signaal krijgen van 80% waardoor hij niet wil opstarten en blijft piepen en wanneer ik het signaal weghaal door de kabeltjes uit de FC te halen maar de LIPO erop laat zitten De esc wel opstart en als ik de kabeltjes weer aansluit deze het signaal krijgen van lekker hard draaien. In mission planner kan ik niet vinden hoe deze te veranderen.



    Alvast bedankt voor het meedenken.
     
  2. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Niemand dus.
    Heb nu kk2.1 FC erop en gvd zelfde verhaal. Dus het zijn die esc .:stout:
    https://eu.banggood.com/Wholesale-W...918126.html?rmmds=home-middle-relatedproducts
    Esc tig x ingesteld via parameters met throt hoog en laag.
    Heb reeds geprobeerd te "flashen" icm Arduino nano met blheli maar nu eentje stuk door wat onvoorzichtig met de draadjes in een xt 60 te duwen. Ytube vele malen bekeken en Denk erover om goedkoop naze te kopen en dan via Chrome blheli programma te doen. Wie heeft hier ervaring met de combinatie blheli app , 30a esc en naze32. Met die Arduino zou het ook moeten lukken maar gaat moeilijk. Terwijl zo een USB programmer via de kabeltjes bec gaat en bij Arduino nano er op het printplaatje geduwd moet worden met draadjes. Iets anders nog niet gevonden maar het moet lukken. Beep beep beep
     
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    om te beginnen staat het volgende bij die gelinkte esc's Note: this ESC can not work with pixhawk flight controller...
    da's dus ook apm..
    ten tweede, dit zijn gewone pwm esc's met atmel chip, die kan je niet met passthrough gebruiken om te flashen... ook is de kans groot dat er geen blheli op kan...

    dat verteld hebbende...

    op jouw filmpje worden de esc's niet gecalibreerd. ze starten op (tiedoedie) en geven daarna aan dat ze geen pwm signaal ontvangen. (die------die-----die----die)
    dit komt omdat het "ouder model" esc's zijn. deze moet je dus ook op de "oude" manier calibreren.
    steek de servo kabel van de esc in het throttle kanaal van de ONTVANGER, zet je zender aan, beweeg de throttle stick helemaal omhoog.
    sluit de lipo op de esc aan. (aangezien de esc's een bec hebben gaat de ontvanger ook vanzelf mee aan.)
    de esc start op (diedoedie) en gaat in programmeer modus, de precieze soort van piep toon is per esc verschillend maar het is zeker niet die---die---die---die. eerder diediediedie----diediediedie----diediediedie of iets in die trant. zodra hij begint met die piepjes doe je de throttle weer helemaal naar beneden. de esc zou nu een bevestigings toon laten horen. (biebiebie) de esc is nu gecalibreerd.
    herhaal dit voor de overige 3 esc's..

    nu is het nog steeds niet zeker of ze willen werken met jouw apm... maar zolang de apm gewoon een pwm signaal kan sturen naar de esc's (dus geen D-shot/Oneshot/Mutli-shot etc) moet het werken.
     
  4. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Bedankt voor meedenken. Ik heb alles gekocht in 1 pakketje bij Ali. De meegestuurde link was om de esc duidelijk telaten zien. En er staat idd dat deze esc niet werken met pixhawk, zie ik nu pas.
    De esc calibreren via tx heb ik gedaan met alle mogelijke instellingen.
    De esc hebben silab IMG_20170603_203841.jpg
    Ik heb de ardupilot aangesloten via ppm en pwm bij beide manieren gaat het piep piep piep ect. Ik zal filmpje uploaden van mijn quad later vandaag. Alleen heb gister 1esc opgeblazen en de rx met aansluiten Lupo werd wat ongeduldig :mad:
    Ook bereik throt enorm breed gezet en merk ietsje verschil en vermoed idd programmodes esc.
    Ik laad later vandaag filmpje en hoopdat je even wil kijken.

    Grt.
     
  5. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    :weetnie:
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2017
  6. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
  7. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    dus recap: je trekt de esc los, en hij start gewoon op? daarvoor niet?
    je plugt hem weer in en hij geeft gas...

    als ik een esc zou zijn zie ik volgens mij het volgende:
    ik moet aangaan want ik krijg stroom van de lipo....
    ff snel kijken naar mijn pwm signaal: ja toedeloe! ik moet 60% vermogen geven.... dat is gevaarlijk direct nadat er lipo spanning is, dus dat doe ik niet!
    snel de baas laten weten dat er iets niet goed is... biebiebiebiebiebiebie....

    (jij trekt de servo kabel los) ah! de baas heeft het pwm signaal verlaagd naar nul.. mooi ik kan opstarten...toediedoe....
    (jij stopt de servo kabel weer in de apm) HE! hij vraagt 60% vermogen! toppie! doe ik!...

    het probleem zit in de apm en niet in de esc. hier ben ik 80% zeker van, de laatste 20% kan je voor mij weg nemen door de esc direct (alweer? ja alweer) op de ontvanger aan te sluiten. eenmaal aangesloten zet je er weer lipo spanning op en vertel mij dan wat hij doet. als het goed is start hij gewoon op (throttle is nul tenslotte) en reageerd hij zoals het moet op de throttle.
    gewoon voor de gein lipo los, throttle stick op 50% zetten ofzo (niet 100%!!) en weer de lipo aansluiten.. als het goed is doet hij precies wat er in het filmpje gebeurd.

    kleine ps...

    draai je mobiel een kwartslag als je filmt... mijn pc scherm, mijn laptop scherm en mijn tv scherm zijn allemaal breder dan hoog, en dat is precies waar youtube ook vanuitgaat... 1/3 breedte van een scherm gebruiken is zonde en irritant...
     
  8. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
  9. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Ik moet even wachten op een nieuwe rx. Er kwam wat rook uit de oude. Nu doet de esc wel zijn riedelltje zodra ik arm daarna vervalt deze in het tellen tot 7. Ik kom niet in de programmodes om ook daadwerkelijk een keuze te maken. Na throt een paar x hoog en laag slaat de motor aan op flink wat toeren. Zal filmpje maken
     
  10. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
  11. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Gekocht een nieuwe esc emax 30A bij banggood EU . En deze doet het gewoon zonder ook maar iets te hebben afgesteld. Ga nu maar 4 nieuwe kopen en kan deze s500 eindelijk de lucht in. Uitzoeken waarom de esc het niet doen is voormij tot nu toe niet gelukt. Ergens wel gelezen over oude en nieuwe serie en zal daarmee maar beginnen.
     
  12. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
  13. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Heb nu opto 30a esc en de quad gaat eindelijk de lucht in. Wel "roll" reverse op TX moeten zetten. Wat betreft de esc(oud) schijn je twee weerstandjes eruit te moeten halen. Wacht nu op wat minder wind om via autotune e.a. af te stellen.
    Bedankt
     

Deel Deze Pagina