AR(T)F deel-forum

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door jan brilman, 1 mrt 2017.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Ik krijg binnenkort een ARTF-doos binnen.

    Waarom hebben we daar geen eigen deelforum voor?

    Ik kan me voorstellen dat mensen die ARTF's in elkaar knutselen allemaal telkens tegen dezelfde aard problemen aanlopen, die een eigen deelforum rechtvaardigen . . .


    jan.
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Het is hier al zo kalm... en in het electrosubforum is het alleen maar HK schuim
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Maar, als jij daar vragen over hebt of iets wilt delen, mag dat gewoon tussen het bouw gedeelte hoor ;-)

    Persoonlijk denk ik dat het bij arf met name zal gaan of ze wel, of niet opgewassen zijn tegen hun taak..
    Lijmverbindingen (houtbouw) moeten altijd even gecontroleerd worden, en je zal altijd even een beetje moeten controleren of alles recht en zuiver is.
    Schuim heeft nog wel eens de neiging tot overmatige buiging, flutter etc. Juist dat geeft ook dat een toestel maar 1 seizoen meegaat ipv vele

    Is ook een beetje bouwers/vliegers inzicht..
     
  4. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Eigenlijk denk ik dat nog meer sub fora tot alleen maar meer onduidelijkheid en versplintering leidt Jan...
    En het is inderdaad ook zo dat het op het mbf een stuk minder druk is dan vroegah het geval was...
    Gewoon lekker je verslag hier in bouwverslagen/vliegen zetten.
    Ik denk dat je dan het grootste bereik hebt!

    Voorbeeldje over te veel sub forums in mijn ogen:
    Mijn Fokker T.VIII W (G), waar plaats je die?

    Het is een watervliegtuig, dus onder de subgroep Watervliegen?
    Het is een schaalmodel, dus onder de subgroep Vliegende Schaalmodellen?
    Er zitten twee viertakt motoren in, dus onder de subgroep Brandstof vliegtuigen?
    Ik maak er een verslag van, dus onder de subgroep Bouwverslagen - Vliegen?

    Veel plezier met de bouw van je nieuwe kist!
    Is het een ARTF Piper Cherokee?
    Ik ga het in ieder geval weer volgen.

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2017
  5. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
  7. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Ar(t)f deelforum... Goed idee
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Mail van Pichler (op mijn vraag): aanstaande dinsdag gaat 'ie op de post! :thumbsup:

    Ben benieuwd . . .


    jan.
     
  9. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Spannend! Altijd leuk
    Erg mooi model ook inderdaad!

    Groeten, Ramses
    .
     
  10. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Ja, daar heb je wel een punt.

    Lijkt of er niet een indeling met elkaar uitsluitende klassen te maken is. :frustie:

    Vroegah ;) op school leerden wij werken met 'Venndiagrammen' . . .

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Venndiagram

    Dat zouden hier dus vier elkaar deels overlappende cirkels worden; de Fokker staat (drijft) in het midden . . .

    [​IMG]

    jan.
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    De Bonanza is binnen! :banana:

    Maar wat hebben ze gestuurd?
    beechcraft-bonanza-1560mm.jpg
    Er zijn dus welgeteld twee (2) typen, ik geef duidelijk aan 'US Version'. en wat sturen ze . . .

    @#$%^&*! stelletje . . .

    Heb nog gebeld of ik 'm morgen Prowing misschien kan omruilen.

    Nein, das geht leider nicht . . .

    Ik wordt hier zo moe van . . .

    Wordt vervolgd.


    jan.
     
  12. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    De goede versie van de Bonanza is binnen (tenminste daar ga ik van uit), maar hij staat (ongeopend) te koop.

    Zie aldaar.


    jan.
     
  13. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Waarom staat die us version die je wilde dan nu te koop??
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Omdat uit die test van Model Aviator blijkt dat het gewoon een wolf in schaapskleren is, tenminste: wel goed vliegend, maar vrij snel.

    Een 'dynamischer Warbird' noemen ze het daar.

    Niks voor mij, vliegt te snel, denk ik.

    En ik wil rustig kunnen ver bouwen aan de Stearman (en de Birddog . . .)

    Overigens ben ik er gisteren achter gekomen dat die . . . bij Pichler @#$%^&*! weer de foute versie (rood wit blauw) opgestuurd hebben . . .


    jan.
     
  15. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Dus je hebt nu 2 witte waarvan er 1 nog geleverd moet worden die echter al te koop staat als zilveren??
     
  16. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Nee, die eerste witte heb ik uiteraard (ook) teruggestuurd.

    Iemand die reageerde vroeg de inhoud van de doos te fotograferen.

    Zodoende . . .


    jan.
     
  17. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Eh . . .

    Ik heb de doos geopend en het is de US version, maar dus in een red white and blue doos . . .

    Schiet mij maar lek. :hammer:


    jan.
     
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ja maar Jan....:rolleyes: dan leer je dat toch gewoon? :D
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    snel vliegen is een kwestie van gas geven, heb ik wel eens gehoord :D
    langzaam vliegen zou dan een gebrek aan gas nodig hebben..

    enigste belangrijke vraag, stallt hij ook bij een wat vlottere snelheid?
     
  20. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Daar doet het artikel, wat bij die test in dat filmpje hoort, vast uitspraken over.

    Maar heb het nog niet.

    Maar wat je daar aan vliegen ziet, ziet er niet bepaald 'scale' uit . . .



    Ooit ga ik met de Birddog verder. :thumbsup:

    Meer mijn ding . . . :)


    jan.
     

Deel Deze Pagina