hallo, ik heb zelf een F3A ontworpen en ben nu deze aan het bouwen, zal proberen wat foto's te plaatsen.de romp is houtbouw en het hoogteroer en vleugel in piepschuim met balsa overtrokken.de motor wordt een OS 160 FX, het is de eerste F3A, heb wel een oxalys van kyosho
Hoi derosa, Ziet er mooi uit, ga je zeker ook volgen nog lang niet toe aan zo'n kist maar vind het mooi om te zien. GrtZ Roland
PS: derosa is mijn fietsmerk en arcallys is een col in andorra die ik ooit beklommen heb met de fiets
Kijk eens aan, dit gaan we zeker volgen! Mooie symboliek ook trouwens; zelfbouwproject vs. een bergetappe, er zijn zeker overeenkomsten te vinden; (afzien, hoogtepunten, dieptepunten, doorzettingsvermogen, overwinning etc.) ;-)
deel 3 romp bijna klaar? nee nee nog veel werk toch veel fun hoor eentje zelf maken van niets af! motorsteun demper zelf gemaakt nu ook een koolstof landingsgestel maken nu nog de koolstof hoorntjes uitzagen pff... ps; hoe doen jullie dat en met welke zaag ?
Mooi project. Ook bewonderenswaard dat je alles zelf fabriceert, onderstel, roerhoorntjes etc. Zelf zaag ik carbon gewoon met de figuurzaag. Als zaagje neem ik dan een houtzaagje met grove tanden, dat gaat wat vlotter door het carbon heen.
Op zich is een stofkapje daarbij wel aan te raden, carbonstof heeft veel asbest-achtige eigenschappen.
Lintzaag voor de rechte dingen en flauwe bochten. Een van de weinige zagen die het echt lekker doet. Anders een elektrische figuurzaag, alleen slijten de zaagjes erg snel. Ziet er erg mooi uit. Ga dit zeker blijven volgen.
Zozo, dat ziet er goed uit! Leuke naam overigens, niet alleen omdat het een zelf beklommen berg is, maar 'Arcallys' is ook nog eens een leuke variatie op de 'Oxalys' die je vliegt Blijf dit draadje zeker volgen! Succes met de bouw, Julius
Voor carbon plaatjes gebruik ik altijd een Hegner figuurzaagmachine met een fijn zaagblad. De grove vertanding hapt me wat hard in de carbon. Reken wel op één zaagbladje voor iedere 2 hoorntjes...
Gezien je mount, misschien nog een leuke link: Hyde In het echt werkt het niet zo goed als een hydemount, maar het werkt wel..
Wat betreft je landingsgestel: de sterkte neemt toe naar mate je de koolstof harder op elkaar geperst hebt. Dat gaat niet lukken met je balsa steun.
volgende part hier zijn nog wat foto's, er is véél werk geweest aan die motorkap en cockpit!! de klei laten drogen en dan nog maar eens waxen en dan kunnen we beginnen met een gelcaot aan te brengen.dit is voor mij allemaal de eerste keer en moet nog veel ontdekken wacht ook op wat warmer weer om de vleugel te lamineren(vacuum).ik had rode pigment in de epoxy gedaan en had een mooie rode carbon plaatje.
Fraai, heel fraai, wat een geduld moet je daarvoor hebben...... (of ik ben verwend door al die ARF'jes)