Arrma kraton lipo beste keus,hardcase?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door martijndk1983, 17 okt 2015.

  1. martijndk1983

    martijndk1983

    Lid geworden:
    8 apr 2010
    Berichten:
    82
    Hallo

    Ik wil voor mijn arrma kraton lipo's bij gaan kopen.

    Heb nu 2 setjes van team corraly en deze bevallen goed alleen wil ik sneller met de auto.

    Dus had ik bedacht ik 'm dan voor 6s te gaan.
    Hierover zijn de meningen verdeeld denk ik want wat is nu beter/handiger/slimmer.
    2x3s of 1x6s

    Ik zit te denken aan minimaal 5.000Mah en iets van 40 a 45c minimaal.alowel een tatty met veel Mah's ook erg leuk aangezien je dan natuurlijk veel langer kunt rijden.

    Ook zie ik op bv youtube testen waarbij ze bv de gens ace met de turnigy nano vergelijken en de turnigy doet het verrassend goed.

    Ook zie ik nergens lipo's in hardcase groter dan 4s,snap dat zonder hardcase de lipo kwetsbaarder is maar kan dat verder kwaad als ik hem goed vast zet.

    Wat is jullie mening hierover?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat je nergens grotere hardcases vind dan 4s klopt...
    De internationale regels die hardcases voorschrijven voor wedstrijdgebruik schrijven ook maximaal 4s voor ;)

    Als je het kwijt kan is 1x 6s beter dan 2x 3s , het scheelt namelijk een berg aan kabel en stekkers die alleen maar extra weerstand oplevert.

    Met de accu's met een hoge Mah moet je opletten dat die nog wel genoeg vermogen kunnen leveren ! Vaak zijn die cellen maar 10 tot 20C waardoor je ze in je auto feitelijk continu maximaal belast , en dat gaan ze niet leuk vinden....

    Neem gewoon 5000mAh en minimaal 40C.
     
  3. martijndk1983

    martijndk1983

    Lid geworden:
    8 apr 2010
    Berichten:
    82
    Oke duidelijk kwa hard case verhaal.

    Maar wat ik nog niet snap is de c waarde.

    Ik weet dat de c waarde x mah
    De continu en max belastbaarheid aangeeft.

    Maar bij de accu's die een hoog mah geeft maar een lage casual waarde is het toch nog steeds de regel c waarde x mah.

    Bv
    5000mah x 40c=200 a
    10000mah x 20c= 200 a

    Dus dat zou dan toch gelijk moeten zijn?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Technisch gezien wel.....
    Maar bij de C waardes wordt altijd nog een beetje gelogen ;)

    Daarnaast zijn de meeste 10.000+ mAh packs zijn maar 10C en zit je dus maar aan de 100A , 100A in een 1/8 is niks daar zit je zo aan en ga je zo voorbij als je een beetje enthousiast gas geeft (wat je geheid gaat doen) .

    Dergelijke packs zijn niet bedoeld voor de hoge piekstromen die je in bv auto's hebt maar echt puur voor de multicopters die een vrijwel gelijke belasting hebben gedurende de hele vlucht.
     
  5. martijndk1983

    martijndk1983

    Lid geworden:
    8 apr 2010
    Berichten:
    82
    Dat er bij de waardes nogal eens gesjoemeld word wist ik,laatst hoorde ik zelfs dat complete labels vervangen worden.

    Ik zag trouwens dat er al tattu's zijn van 25c

    Maar denk idd gewoon dat het 5000 word met een hoge c waarde.
    En dan 6s.
    Maar dan zal ik eerst moeten meten in de auto maar denk dat het net lukt.
    En anders zijn er voor de kraton geloof ik vergroters.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Gens Ace heeft/had een 6S hardcase maar die was maar 3300mah omdat ze groter niet kwijt konden in een case die nog in auto's paste.
    Daarom zijn er inderdaad maximaal 4S hardcase geloof ik, in iedergeval van de goedkopere merken.
     
  7. martijndk1983

    martijndk1983

    Lid geworden:
    8 apr 2010
    Berichten:
    82
    Ik zie ook de duurdere merken overigens niet met hard case.
    Maar denk dat het gewoon 6s 5000mah word.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee qua hardcase ligt de max op 4s vanwege wat ik eerder al aanhaalde...
    Meer is gewoon niet interressant voor de fabrikanten.
     
  9. martijndk1983

    martijndk1983

    Lid geworden:
    8 apr 2010
    Berichten:
    82
    Nee dat klopt picco en had ik goed begrepen maar aangezien ruudje aanhaalde de goedkopere merken.

    Maar ook de duurdere merken hebben die niet en dat is ook begrijpelijk als het geen handel is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zei dat in iedergeval de goedkopere merken dat niet hebben, omdat ik de duurdere merken ( maxamps etc ) niet in de gaten hou, en het dus niet zeker wist.
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee die handel is er gewoon niet... In (inter)nationale wedstrijden ligt de grens op 4s en bij clubs wordt dat ook vaak overgenomen/gehanteerd dus is de vraag daar naar minimaal aangezien de gemiddelde basher er gewoon een softcase in zal kwakken.
    Daarnaast zit je nog met het probleem van het formaat , een hardcase is altijd wat groter door de case zelf waardoor de beschikbare capaciteit altijd kleiner zal worden op het moment dat je hetzelfde formaat aan probeert te houden.

    Een kleinere capaciteit betekend dat je een hogere C-waarde moet hebben , alleen zijn de cellen bij een hogere C-waarde ook weer dikker en dus kom je dan in een soort vicieuze cirkel waardoor het ook lastig is om bruikbare hardcases te maken boven de 4s.
    De ruimte in een auto is nou eenmaal beperkt.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij dxe 1:8 onroad zijn er div ontwerpen voor 6S zoals 1 pakket in het midden als 2x 3S als een saddle pack langs de zijkant. Omdat er hier nog geen duidelijke standaard is zullen fabrikanten ook niet met een hardcased 6S komen hoewel er wel ontwikkelingen zijn. Neemt niet weg dat een gewone 1:8 buggy zijn reglementen met 4S al vastgelegd heeft en daar de huidige 4S pakketten naar gemaakt zijn.

    Wees er wel zeker van dat deze accu qua maat gaat passen.
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat snap ik, maar ik wist het niet zeker of Maxamps ze misschien wel maken, daarom liet ik dat open, van de goedkopere merken wist ik het wel zeker.

     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Bij Max-Amps moet je sowieso niet kijken ;)
    Als Amerikanen zelf een Amerikaans merk afkraken gaat er iets helemaal niet goed...

    In het geval van Max-Amps vooral de absurde prijzen die ze hanteren :D
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat weet ik, maar ik wist zo snel geen ander merk uit een hoger segment, dat kan ik niet betalen, dan hoef ik er ook niet naar te kijken ;)

    Wel raar, je hoort heel verschillende verhalen over ze, de een vind ze top, de ander vind het helemaal niets.
    Maar duur zijn ze zeker!
     
  16. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De mensen die ze top vinden hebben vaak niks anders gebruikt of worden op de 1 of andere manier gesponsord door ze ;)
    De gewone echte gebruikers laten ze tegenwoordig bijna allemaal links liggen en kopen massaal Turnigy en dergelijke.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Vergeet niet dat dit soort mensen eerder naar de prijs kijken en daarna wel zien hoe de kwaliteit en de levensduur is. En ook al zijn deze accu's slechter nemen ze het voor lief want de prijs is er naar.

    Als een vaste forumer op RCTECH ben ik het eens dat die Amerikanen niet graag kritiek op Amerikaanse producten, racers en verkopers willen zien. Zelfs Amerikaanse producten die eigenlijk in Aziƫ gemaakt worden kennen veel onzin verkoop-praat over research and devellopment, made by own specifications wat natuurlijk niet waar is. Maar hey, die Amerikanen geloven alles en mensen buiten de US hebben geen kennis....
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Klopt, net als MIP onderdelen, daar zit altijd een klein logotje op met 100% made in the USA, en veel autogereedschap ook.
    Castle wat inderdaad gewoon in China gemaakt word, alleen in de USA ontworpen denk ik.
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Er zijn er ook zat geweest die van Max-Amps zijn overgestapt op Turnigy en dergelijke , vooral op het Traxxasforum waar ik ook heb gezeten waren er daar genoeg van.... Rede was simpel de accu's kosten 4x zoveel maar presteerden niet 4x zo goed en gingen ook niet 4x zo lang mee..

    In sommige gevallen was het zelfs regelrechte bagger wat er door Max_Amps verkocht werd.
    En ja dan heb je het ook bij de Amerikanen vrij snel verbruikt.
     
  20. martijndk1983

    martijndk1983

    Lid geworden:
    8 apr 2010
    Berichten:
    82
    Ik zat te denken aan gens ace.dat zijn toch redelijke lipo's
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina