Arrma Senton of TLR Ten Scte 2.0

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Friso Vossen, 15 mei 2017.

  1. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een SCT als roller.
    Vooral om offroad mee te rijden en niet zo zeer om wedstrijden op de baan mee te gaan rijden.
    In eerste instantie aan t kijken naar een Arrma Senton omdat ik dat merk goed ken en de Senton bekend staat als een zeer degelijke auto.

    Mijn vraag is nu of bijvoorbeeld een TLR Ten Scte 2.0 een betere optie zou zijn.
    Over het algemeen zijn (wedstrijd) kits beter dan rtr auto's meen ik.
    Zo'n TLR is ook een stuk prijziger dan een Senton (kit zonder elektronics ongeveer even duur als Senton RTR). Maar als roller zijn ze voor vergelijkbare prijzen te vinden.

    Zit dat (oorspronkelijke) prijsverschil m ook echt in de bouwkwaliteit en onderdelen van de auto, waardoor hij langer heel blijft, of heeft dat meer te maken met de afstelmogelijkheden van zo'n wedstrijdauto? Als dat laatste het geval zou zijn dan neig ik meer naar een Senton omdat ik, zoals gezegd, geen wedstrijden ga rijden.

    Ben benieuwd naar jullie mening hierover.

    Groet,
    Friso
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou voor de Senton gaan als je niet van plan bent om wedstrijden te gaan rijden.
    Dit eigenlijk gewoon een 1:8 buggy chassis, dus het is allemaal net wat steviger denk ik.
    Ook kun je er 1:8 buggy wielen op zetten, en met een 4S LiPo kom je er denk ik verder dan een 1:10 wedstrijd truck.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het geen wedstrijden rijden moet geen reden zijn om wedstrijdmodellen links te laten liggen. Wedstrijdmodellen geven vaker net even dat beetje meer kwaliteit en zeker bij een roller kan je ook zelf je apparatuur kiezen wat meestal beter is dan de standaard RTR "troep". En ja, ik heb Arrma best hoog zitten maar er gaan ook genoeg verhalen over zwakke servo's en regelaars.

    De Losi ten is niet helemaal schaal 1:10 geloof ik gezien het formaat en de aanbeveling van een 550 motor. Of Losi ook de juiste keuze is met de de veranderingen die HorizonHobby heeft doorgevoerd weet ik niet, er zal vast nog wel meer keus zijn.
     
  4. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
    Dit zijn precies de afwegingen die ik zelf ook probeer te maken.

    Ik heb motor/esc en zender/ontvanger uit mijn Arrma Outcast over, plus een savox servo van 30 kg.
    Die apparatuur bevalt mij prima en past denk ik heel goed in een SCT.
    De wedstrijdauto's rijden vaak op 2s met een hoger kv-getal motor.
    Met de combo uit de Outcast (esc 150 Ampere, motor 2050 Kv) kan ik 3s tot 6s rijden (4s lijkt me overigens meer dan voldoende) wat voor offroad/licht bashen geschikter is denk ik. Zwakke regelaar van Arrma klopt, dat was de eerste versie (rode). Inmiddels tweede versie (zwarte), dat is in feite een Hobbywing Quickrun 150.

    @ Roelof, welke veranderingen van HorizonHobby bedoel je eigenlijk?
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle

Deel Deze Pagina