ASW 28 V 2 flap en aileron

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door guyken, 19 dec 2016.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ja , daar heb je gelijk in .Ik was ook al een tijdje niet meer aan het lezen hier dus we gaan de draad weer oppakken . Dat van die 4s wist ik dus nog niet. Thx.
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ok, we zijn weer mee. Kan je dan naar 4s gaan zonder de esc te verzwaren en met dezefde schroef?
     
  3. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Dat ligt aan:
    - hoe hoog wordt de stroom, en hoeveel kan de esc aan, en
    - hoeveel stroom kan de motor aan (is nog een beetje variabel van wege slechte/goede/hele goede koeling).
    - enne, kan je accu die stroom wel leveren zonder al te veel in te kakken qua spanning (dat helpt nl. niet vwb. het afgegeven vermogen)
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Heb m met 4s gevlogen en gaat prima, eea wordt door de gaten gekoeld. Het stijgt iig veel beter.
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Bedankt de reacties , we gaan er nog eens voor want het model zelf is best mooi voor de prijs. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Vliegt toch lekker, volgens mij mag de accu wat naar achteren zodat hij wat langzamer en echt gaat zweven.
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Hier zat een 3s 1300 lipo in en ongeveer in het midden van de tray.
     
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Oh dan ligt ie wel goed, ik vlieg ook met n 1500mah 3S ook op ongeveer het midden.
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ja maar daarnet hadden we het erover dat 3s amper voldoende is ? Bij mij in ieder geval ! Zeker met windstil weer en ik ga ook niet meer spurten om hem te lanceren . Nu ik ga voor de 4s en dan zien we wel weer . Wat er ook fragiel is zijn de verbindingen in schuim tussen rudder en stabilo , zeker nazien zou ik zeggen of direct verbeteren .
    P3070002.JPG
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, daar is in n andere forum al n opmerking over gemaakt. Sommige hebben het met kit en andere hebben het met tape opgelost. Ik heb er nog niet zo'n last van.
     
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Hier zie , goei oldskool scharniertjes . Zeker is zeker .
    P3080001.JPG

    P3080002.JPG
     
    jve vindt dit leuk.
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Iemand al een grotere schroef geprobeerd op 3s ? Dat moet toch ook kunnen ? Heb eens ergens een tabel gezien met schroef - motor -esc ???
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Filmpje gezien met 3s 2200 mah 12x6 schroef . Dit wordt volgende poging .
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Vandaag even vrij dus snel naar de winkel en 12x6 schroef gekocht . Deze gemonteerd en motor doen draaien . Ik voel nu wel wat trekkracht en motor wordt niet warm . Volgende stap , vliegen natuurlijk . :banana:
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Gisteren een aantal sleepjes gedaan met klitteband achter een Timber, werkte prima :thumbsup:.
     
  17. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Bedankt voor alle info.
    Daar ga ik zeker wat mee doen.
    Heb de mijne zo goed als klaar en ga als het mee zit zondag de maiden doen.
    Wel jammer dat de servo uitslagen niet te vinden zijn in de manual die er bij zit.
    Maar als ik het goed heb staat er in dit draadje een filmpje met uitslagen genoemd.
    Iemand wellicht een andere uitslagen en ervaringen?
    Met name voor de hoogte ben ik erg benieuwd.
     
  18. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Kun je aangeven hoeveel mm uitslag je hebt ingesteld op hoogte en ailerons?
    Ik kan nergens iets terug vinden van enige standaard waarden.
    Alvast mijn dank!
     
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hoi Ard,

    Ik heb niets aan de hoogte uitslagen gedaan. Hoogte reageert prima op de uitslagen.
    Ik heb wel de hoek van de stabilo gewijzigd, aan de achterzijde met 2mm verhoogt.
    Op de ailerons heb ik 35% differentieel gezet. De flaps kunnen meelopen met de ailerons, dit is in en uit te schakelen.

    Veel vliegplezier en succes met je maiden.

    Groet,
    Willem
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2017
  20. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Bedankt voor je bericht Willem.
    Eigenlijk wil ik weten wat een goede basis uitslag is voor de hoogte roer.
    Aileron, Rudder en Flaps kan ik wel inschatten.
    Dat is niet zo spannend.
    Kortom hoeveel mm up en hoeveel mm down kan ik het beste als basis aanhouden bij de maiden.
    Of kun je aangeven welke gaatjes je hebt aangehouden bij servo arm en hoogte roer hoorn.

    Alvast mijn dank!
     

Deel Deze Pagina