ASW 28 V 2 flap en aileron

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door guyken, 19 dec 2016.

  1. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dubbele posting
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ah, de buitenste gaatjes van beide hevels.
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Nou , ik ben net terug van de ardennen en heb wederom een poging gedaan met deze zwever met de grotere schroef . Nu ging hij wel iets beter omhoog maar dan bij stopzetten motor weer als een baksteen naar beneden ??? Dit ding zweeft voor geen meter en nu ben ik toch geen beginneling in het zweven . Wat scheelt er nu met dit toestel , ergens voordien heb ik gelezen dat de stabilo hoek niet juist is en daar kan ik ergens in komen . Hoe is die hoek juist gezet ? :weetnie: Ook henb ik nu gezien dat default de rem niet opstaat maw schroef draait door bij afzetten motor . K'zal een zatte chinees maandag versie hebben zeker ???
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Met de ESC zonder rem zal een zwever echt niet goed zweven.
    Wat de default instelling is kan afhangen van de fabrikant, daarvoor hoeft hij echt niet zat te zijn.
    De stabilo instelling is afhankelijk van zwaartepunt dat kan je bv met de op het MBF vaak beschreven duikproefen bepalen.

    Dan moet je echt eerst de ESC goed instellen zodat de prop wel goed inklapt en ingeklapt blijft tijdens de zweef.

    Dan moet je de duikproef goed uitvoeren door eerst je model zo af te trimmen dat het zonder aan de knuppel te komen goed recht door vlieg met constante snelheid. Dan pas de duik inzetten met een tikje down op de knuppel en zien hoe het toestel reageert. Komt het niet ui de duik dan het zwp naar voren, komt hij er heel snel uit en blijft wat pompen dan het zwp naar achteren.

    Met dit eventueel nieuwe zwp weer met de hoogteroer trim het model uittrimmen tot het netjes met de gewenste konstante snelheid vliegt. Dan kun je na de landing kijken hoe het roer staat tov het vaste deel van het stabilo. Als het naar boven uitgeslagen staat moet je de achterzijnde van het stabilo verhogen, als het recht of een klein beetje naar beneden uitstaat is alles OK. Staat het erg naar beneden dan moet je het stabilo aan de voorzijde verhogen.
     
    jve vindt dit leuk.
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Goede tips , bedankt . We gaan er nog eens voor .
     
  6. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Mijn ASW 28 zweeft voor een schuimpie behoorlijk goed. Vorige week ook thermiek gepakt en lekker kunnen draaien.
    ik vlieg 4 S en mijn accu zit verder naar achteren dan oorspronkelijk bedoeld.
    Ook heb ik de prop vervangen voor een van carbon.
    volhouden, komt goed.
     
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Vandaag, sinds tijden, de ASW weer eens uitgelaten. De ervaringen van guyken deel ik totaal niet. Kist vliegt als een malle en heb nog wat aanpassingen gedaan aan de instellingen. Het differentieel ingesteld op 30%, dat scheelt enorm. Daarnaast de ailerons in speedstand op 0 gezet en alleen de flaps 2mm omhoog. De laatste wijiging aan de instelling is de thermal-stand, deze heb ik de flaps 2mm omlaag en de ailerons 3mm omlaag gezet. En vandaag voor het eerst met deze kist grote hoogtes bereikt, nu zat er soms ook wel aardig wat thermiek maar toch, het vloog met deze stand stukken beter. Op een gegeven moment zat ie zo hoog dat ik vol de butterfly erin heb getrokken, toen met de neus naar beneden gezet. Dat ik de onderkant van mijn vleugels rode strepen heb gegeven was ik vandaag erg blij mee, dat zorgt voor goede zichtbaarheid want hij werd heel snel heel klein.
     
    Eric R en DirkSchipper vinden dit leuk.
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Ik heb de mijne ondertussen verkocht met de waarschuwing dat er werk aan was . Is overgenomen door ervaren modelbouwer en voorlopig ook zonder succes ? Kwaliteitsverschil bij HK ??? Maandagszwever LOL .
     

Deel Deze Pagina