auto reageert soms niet

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door smettie123, 25 aug 2010.

  1. smettie123

    smettie123

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    oudenaarde
    Hallo iedereen,

    vandaag enkele tankjes leeggereden (4) en een probleem vastgesteld.
    In het begin, bij de eerste 3 tankjes, liep hij goed. Bij het laatste was het namelijk anders: de auto stopte vanzelf maar bleef wel draaien, de rem stond op uit zichzelf dan hem een beetje vooruit geduwd en kwam los, dan 1 min later weer hetzelfde probleem. Ik dacht dat het aan de batterijen zou liggen, dus heb ik deze vervangen door nieuwe batterijen (in auto en afstandbediening).Niets was minder waar. Hij had weer dezelfdde kuren in, op een moment remde hij niet maar gaf hij plankgas, dus snel de moter stil gelegd. Dan maar gestopt met rijden want het begon goed te regenen.

    Weten jullie soms wat misschien wel het probleem kan zijn ????

    Ter info: mijn ontvanger is een kyosho PERFEX model no. KT-3HS met het kristal van 26.995 MHz
    [​IMG]

    Alvast bedankt

    MVG smettie123
     
  2. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Klinkt als een kapotte servo of misschien je batterijenhoudertje wat bij mij het probleem was.
    Of er stoort iemand op je zender gezien je 27 mhz hebt wat veel gebruikt word.
     
  3. smettie123

    smettie123

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    oudenaarde
    er was geen enkele storende zender in de buurt dus dat kan ik al uitsluiten. Hoe kan ik mijn servo's uittesten als het deze zou zijn die het probleem veroorzaakt.

    en als het dit niet zou zijn, kan ik miss een nieuwe batterijhouder kopen voor in mijn auto, het ligt miss aan de aansluitpunten ??


    alvast bedankt aan maikel13
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Batterijen vervangen???

    Bij elke zender en ontvanger horen accu's van goede kwaliteit, zeker voor de ontvanger. Die accu's zitten niet in een batterijbox met veertjes maar zijn gesoldeerd.

    Batterijen kunnen de hoge stroom die een servo regelmatig nodig heeft niet leveren. Daardoor zakt de spanning in met allerlei onvoorspelbare gevolgen.
     
  5. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Hij zegt dat hij de batterijen al heeft vervangen.. Maar sowieso, mijn auto heeft door dat defecte batterijenhoudertje een flinke harde boom gezien wat lijde tot flinke schade.
    Dat gebeurt mij niet weer! Heb direct een humppack besteld, hoop hem morgen binnen te hebben. Liever 20 euro uitgeven aan dat dan schade maken.

    Heb dit ook is gehad dat het leek op een storing met m'n revo. Maar was uiteindelijk een kapotte servo. Probeer eens een andere servo als je die hebt. En als ie het dan nog doet ligt het waarschijnlijk aan je batterijenbakje.

    Reken er wel op dat je flink schade maakt als hij er van door gaat. Ik weet niet of je een fail safe hebt. Maar als je die hebt en je batterij springt eruit of je houder begeeft het dan helemaal, werkt je fail safe ook niet meer want er staat geen stroom op. En dan kan je rennen :p. Maar het is vrijwel zeker de servo of batterijenhouder.

    Tip: Koop een humppack :)

    Gr Maikel
     
  6. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Je weet natuurlijk niet of er ergens een zendamateur in de buurt zit die jou stoort.

    IK had met de 27mhz zender zelfs als ik de gloeiplug driver er op zette dat de wielen en gas/rem heen en weer gingen.

    De stoorzender hoeft dus niet een andere rijder te zijn die je op het zelfde veldje ziet rijden het kan ook wat anders zijn.

    Servo testen zou ik gewoon alles uit je auto halen en dan aansluiten en los van de auto proberen kijken of je iets ziet.
    Doordat je het los hebt loop je ook geen kans op schade.

    [​IMG]
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Het is een nitro auto, je kan de servo's ook testen in de auto.
    Loop je ook geen kans op schade en worden ze getest onder reƫle condities.
     
  8. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Maar los kan je wat makkelijker met de draadjes en stekkers rommelen.
     
  9. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Meestal als de auto uit staat zie je niks aan de servo.. Maar als je gaat rijden dan weer wel -.- . Tenminste zo is het bij mij al 3x geweest :p

    En idd die zendamateurs maken nogal wat problemen op je frequentie.
    Heb er hier echt veel last van, vandaar 2.4ghz en alles is weg :)
     
  10. smettie123

    smettie123

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    oudenaarde
    bedankt voor de vele tips en reacties, die ga ik zeker niet in de wind slaan.

    Op het moment dat dit gebeurde was een vriend van mij ook aan het rijden maar een andere frequentie (het scheelde bijna 1MHz).

    Ik heb al vaker gezien als mijn zender en ontvanger aanstaat dat de servohendel soms wel enkel milimeters durft bewegen, dit gaat soms gepaard met een klein zoem-geluid. Kan dit de oorzaak zijn van een storende zender ?

    Nu ga ik eens alle stekkertjes uittrekken en terug insteken en hem eventje testen zonder dat hij draait, ik zal er miss een filmpje maken zodat jullie kunnen meekijken als mijn servo's normaal reageren.

    MVG
     
  11. smettie123

    smettie123

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    oudenaarde
    vanavond na 20u zal filmpje online staan, auto haperde niet bij de test alles werkt 'perfect', maar zoals er al gezegd geweest is kan dit verschillen wnnr ik er echt mee rij.

    Vanavond meer nieuws.

    Weet er nog iemand een mogelijkheid van dit probleem ??

    MVG
     
  12. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Ik denk dat het de batterijhouder is net als bij maikel.

    Dus koop een humppack (Kost bij Vapex 14 euro en 10 cent incl. verzenden)
    Geen idee wat de kwaliteit daar van is overigens maar ik zag het vanmorgen staan toen ik aan het surfen was.
     
  13. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Bij pkracing heb je een humppackje voor 2 tientjes, en dan wss betere kwaliteit. 1600 mAh. Hoop hem binnen nu en 2 uur binnen te hebben en kan dan wel even verslag uitbrengen :p . Maar met een 27mhz is het normaal dat je als je bij de auto komt met je zender dat ie gaat verschuiven en weet ik veel wat. Dat deed mijne tenminste wel.
    Maar kijk even naar je batterijenhoudertje en kijk of je daar iets in kan zien. Want het is zeker wel dat of een kapotte servo.
     
  14. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Een goed humppack is wel aan te raden. Deze kunnen veel grotere piekstromen leveren dan 4 AA'tjes en zijn veel betrouwbaarder.

    Heb je het probleem dan nog, dan moet je het gaan zoeken in je servo's.
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Vapex packs zijn gewoon goed, absoluut niks mis mee, en zeker niet van mindere kwaliteit dan andere merken (zoals intellec)
     
  16. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Scheelt best wel met PK en Vapex.

    PK is incl verzenden 25,45 en Vapex is 14,10
    en beide zijn ze 1600mah.

    Heb er net maar eentje besteld voor extra.
    Mocht de gene die ik er nu in heb leeg raken wissel ik hem om met de Vapex ipv met de 4xAA houder die ik nu voor reserve bij me heb.
     
  17. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Tja k moest toch nog andere rommel hebben :)
    Dus verzendkosten zijn 't probleem niet echt ;)
     
  18. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Maar het maakt mij ook niet nuit waar jij je spullen koopt ;)
    Ik heb ook een order gedaan bij PK en op wat andere plaatsen.

    Ik gaf enkel aan dat ze bij Vapex erg goedkoop zijn en gezien de post van Bart_Banaan is de kwaliteit zeker niet minder dan andere merken zoals intellec welke PK verkoopt.

    Daarom heb ik bij Vapex besteld want afgezien van de verzendkosten scheelt het toch ruim 5 euro en die kan ik weer aan brandstof of spare parts besteden ;)
     
  19. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Idd je hebt wel gelijk, waar heb je die besteld dan?
    En heb net me humppack binnen, ziet er goed uit en met extra stekker om hem te laden zonder uit de auto te halen :) Als je dat al niet hebt in je aan/uit knop
     
  20. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem

Deel Deze Pagina