Auto start niet

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Tomvanzijl, 14 mei 2017.

  1. Tomvanzijl

    Tomvanzijl

    Lid geworden:
    14 mei 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Den helder
    Auto start niet na te vette benzine
    En heb de benzine vervangen voor het goede mengsel maar toch wil hij niet starten
    Ps ik heb een hpi baja
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Probeer de bougie eens schoon te maken.
     
  3. Tomvanzijl

    Tomvanzijl

    Lid geworden:
    14 mei 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Den helder
    Heb ik gedaan aleen doet het nog steeds niet
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2017
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Is het wel een benzine probleem of gewoon een haperende ontsteking? Of heel misschien wel een verstopt luchtfilter, om dat uit te sluiten trek je gewoon even het luchtfilter eraf.

    Als de ontsteking wel werkt kan je even de bougie eruit schroeven, dopje erop en tegen de motor aanhouden om te zien dat die vonkt. Uiteraard kan je ook gewoon een nieuwe bougie steken, die dingen hebben geen eeuwig leven.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Een benzinemotor houd er niet mee op alleen maar door te vette benzine.... Die motoren lopen goed van plm 1:15 tot minstens 1:50 (wat niet hetzelfde is als dat hij er net zo goed op rijd).
    Daar is wat anders aan de hand.

    Wat eventueel zou kunnen, als de benzine héél érg vet is geweest, dat hij er mee ophield omdat hij te arm is gaan lopen (meer olie in de benzine, betekent dat de viscositeit toeneemt, en de motor dus minder brandstof krijgt).

    Als je op dat pompballetje drukt, ververs je alleen de brandstof in het pompje, maar niet in de drukregelaar en de jets.
    En zolang die 5 druppels te vette benzine daar nog zit, ga je hem niet aan de gang krijgen.

    Bougie er uithalen, vinger op de luchtinlaat (filter er af uiteraard) en minstens 15 tot 20 keer doortrekken met je vinger nog steeds op die inlaat.
    Dan is hij wel hartstikke verzopen, maar die te dikke benzine is tenminste uit de carburateur verdwenen.

    Bougie er uit laten en met het gas vol open door blijven trekken tot de boel weer min of meer droog is, en dan nog eens proberen.
     
  6. Tomvanzijl

    Tomvanzijl

    Lid geworden:
    14 mei 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Den helder
    Oke zal het proberen bedankt
     
  7. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    493
    Locatie:
    5076
    Het porselein van een bougie schijnt ook niet tegen olie te kunnen.
    Beetje remreiniger van de ACtion in je luchtfilter spuiten helpt het starten ook wel eens.
    Overigens zit je luchtfilter erop? Zonder luchtfilter kloppen de carb instellingen vaak niet meer.
     
  8. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Almere
    Ik heb ook een start probleem,

    Ik heb een 26cc blokje stage 2 getuned.
    Reed perfect alleen toen ik hem voor het laatst wilde starten heb ik hem alleen horen poppen ( bij een koude motor ff de choke open en de benzine laten ontsteken jullie kennen het wel ) ik heb er vanaf gezien om die avond te gaan rijden. Sinds dien doet die niks meer....

    Ik heb een nieuwe bougie gekocht niks....

    Nieuwe bobine erin want hij vonkt ook niet eens meer. Geen resultaat.

    Wie ooh wie kan mij uit de brand helpen. Zodat als de bladjes van de bomen vallen ik er nog even door heen kan scheuren
     
  9. DerubenS

    DerubenS

    Lid geworden:
    13 sep 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Papendrecht
    Ik lees even mee heb een soort gelijk probleem.

    Mvg
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat de auto ineens geen vonk meer heeft omdat hij niet gestart is?
    Is de benzine nog goed?
    Krijgt hij nog wel benzine?
    Luchtfilter is schoon?
    Heeft hij na het inbouwen van de nieuwe bobine wel weer vonk?
    Zoniet, is de bobine goed afgesteld op het vliegwiel dmv een onderdeelkaartje van bijvoorbeeld FG tussen de bobine en het vliegwiel?
     
  11. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Auto’s die opeens niet meer lopen na een paar weken geen actie, hebben allemaal een probleem met de carb.

    Al eerste ben je de basis kennis van 2 takt motoren nodig. Als ik zo terug lees zijn er hier een aantal die dat niet hebben.

    Haal je carb uit elkaar en reinig alle delen van de carb. Vervormde membranen en versleten kopjes van de vlotternaalden lijken op het eerste oog niet erg.

    FOUT heren, als er 1 onderdeel is die op zijn kloten krijgt is het de carb. Alles trilt en schud van binnen. Oude peut die indroogt op de membranen enz.

    Ik zet elk jaar een nieuw setje in de carb en een nieuwe sparkie in zijn kop.
    Smeer een beetje vasaline op het magneetvlak van het vliegwiel en op de ontsteking pootjes.

    Mijn buggy’s,heb er op het moment 3 lopen al jaren perfect.
    Heren onderhoud!!! Kost geld!!!

    Gr
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Wat is de reden voor de vasaline op het magneetvlak?
    Tegen roest?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nogal een aardige statement voor iemand die niet een snelheidsverschil kan oplossen....
    Ik heb best veel verstand van 2-takt, ik meet, sleutel en dremel er ook veel aan maar niet jullie soort 2-takt. Maar ook ik ben benieuwd waarom we vaseline op het magneetvlak moet komen. De contactpunten snap ik nog hoewel vuil ook de grootste vijand is voor ingesmeerde delen.
     
  14. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Een dun laagje tegen de roest idd.
    Ik laat de Alu kap er los op zitten en maak alles na de winter weer schoon en vetvrij.

    En ik weet hoe ik een auto sneller wil en kan krijgen. Alleen wil ik ook net als bijna iedereen hier niet onnodig veel geld uitgeven aan iets wat je later er toch niet meer uit krijgt.

    Vandaar de vraag of iemand de juiste verhouding wist van de Carson.
     
  15. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Michiel kijk eens naar de bedrading van je kill-switch als er een beschadiging (lees blank draad) dan vonkt hij ook niet. Knop zelf kan ook een probleem zijn. Water/vocht kan ook sluiting geven of slecht contact. Heb ik gehad met mijn eerste buggy.

    Gr eddy
     
  16. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Almere
    Eddy

    Probleem was inderdaad elektronisch.

    De kill switch zorgde er voor dat de bougie geen teken van leven gaf. De fabrikant heet dynamiet.

    Ik heb een DX4C zender met SRS4210 ontvanger met avc.... nu weet ik dat die twee niet bepaald twee handen op een buik zijn.

    Je kunt de motor wel uitschakelen met behulp van de AUX maar hoe je dit moet laten werken.....? Geen idee

    Groetjes michiel
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2018
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  17. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Avc ook uitzetten. Leer je niet van rijden.

    Killswitch in aux en instellen op zender.
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  18. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Almere
    Wat bedoel je met. Leer je niet van rijden?? Ik heb hem ingesteld dat ik minimaal corrigeert.
     
  19. Castartifact

    Castartifact

    Lid geworden:
    12 sep 2018
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Almere
    Heb je ook enige idee hoe zit zou moeten worden ingesteld op de spektrum?

    Heb zelf al zitten klooien maar ik zit telkens met me handen in het haar
     
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Heb je dan geen handleiding bij die zender gehad ?
     

Deel Deze Pagina