Axial 'SPIE' SCX10.2

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Bram88, 1 aug 2017.

  1. Bram88

    Bram88

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    241
    Vanmorgen eindelijk mijn Axial SCX 10.2 kit versie op kunnen halen. Ongeveer 5 weken geleden besteld omdat ie in geen enkele (web)shop te verkrijgen was zowel in Nederland als in Belgie, Duitsland of Frankrijk. 2 Weken geleden kreeg ik een telefoontje van TRXXS Winkel dat de kit binnen was gekomen. Tuurlijk was ik op dat moment net op vakantie dus vanmorgen heb ik hem gelijk opgehaald en begonnen met bouwen.

    De afgelopen weken heb ik al veel informatie verzameld, filmpjes gekeken en ideeën opgedaan. Ook heb ik de hardware al besteld in was al geruime tijd binnen. In dit bouwverslag zal ik proberen niet alleen om de bouw te laten zien en welke problemen ik tegenkom maar ook transparantie geven over de gemaakte kosten en gebruikte producten.

    Veel leesplezier en tips/aanvullingen/kritiek/vragen mag altijd!

    [​IMG]
    Met dank aan TRXXS winkel te Kaatsheuvel, niet alleen voor de goede prijs maar ook dat ik de bouwkit op kon halen terwijl jullie eigenlijk gesloten waren! Topservice!

    [​IMG]
    Hier mijn reeds bestelde producten (met leverancier en kosten):

    Auto:
    Axial SCX 10.2 Kit versie, https://www.trxxs-winkel.nl, €419,00

    Hardware:
    Motoren; brushed 27T, 35T en 55T https://www.banggood.com/540-Sensor...-For-110-RC-Cars-p-1044473.html?rmmds=myorder, €7,74 per stuk dus €23,22
    Nog wat extra koolborstels, veertjes en aansluitdraad (2 setjes), https://www.banggood.com/540-Motor-...ies-RC-Car-Parts-p-1115709.html?rmmds=myorder €4,30 per stuk dus €8,60
    Hobbywing Quicrun 1080 80A regelaar, https://nl.aliexpress.com/item/Hobb...32779407375.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.HB2Hf6, €35,49
    JX servo 20kg, https://eu.banggood.com/Wholesale-W...-For-RC-Model-wp-Eu-973947.html?rmmds=myorder, €11,52

    Accesoires:
    Trailerhaken, https://www.banggood.com/1-Pair-Tra...ler-SCX-10-Truck-p-1035542.html?rmmds=myorder, €4,08

    Overig:
    TFL autostand, https://www.banggood.com/TFL-Hobby-...Shunting-Station-p-1047874.html?rmmds=myorder, €13,29
    Schroevendraaierset, https://www.banggood.com/7pcs-1_522...Set-For-RC-Model-p-1134876.html?rmmds=myorder, €7,79

    [​IMG]

    Genoeg gelinked, nu bouwen!!

    Allereerst maar eens de Car Stand van TFL in elkaar zetten, kan ik gelijk tijdens mijn bouw gebruiken en hier kort reviewen.

    [​IMG]
    Onderdelen voelen stevig aan en is binnen 5 minuten in elkaar gezet. Is overigens niet alleen te gebruiken om je auto op te zetten tijdens het sleutelen (en voorkomt platte banden!) maar ook een handig hulpmiddel om je schokdempers te vullen, schroeven snel op te meten met de afgedrukte centimeter...

    [​IMG]
    en om je schroevendraaiers overzichtelijk in te zetten tijdens de bouw.

    Tijd om de bouwdoos zelf te openen!

    [​IMG]
    Best een zware doos maar alles zit netjes en stevig erin.

    [​IMG]
    aan plastic-verpakking-zakjes geen tekort bij Axial!

    [​IMG]
    Alles netjes gesorteerd en geordend, plastic delen deel 1 t/m 4, overige delen deel A t/m I en nog een zak met de handleiding en stickervellen.

    [​IMG]
    Allereerst worden de assen in elkaar gezet. Het plastic as- en differentieel huis voelt degelijk en zwaar aan. De vernieuwde (gedraaide) tandwielen voelen industrieel aan. Wat een prachtig afgewerkte stukjes techniek! De gedraaide tanden moeten voorkomen dat je chassis gaat torderen (kromtrekken van het chassis) wanneer er kracht op wordt gezet.
    De inbusschroefjes in het "differentieel" zitten moeten met Loctite (die overigens is meegeleverd) worden vastgezet.

    [​IMG]
    In de handleiding staat dat de tandwielen moeten worden ingevet (vet word ook meegeleverd) maar over de hoeveelheid vet word niets vermeld. Ik heb het maar op 'gevoel' gedaan, de tandwielen een keer gedraaid en gecontroleerd of overal het vet tussenzit. Naar mijn mening zit het wel goed zo.

    [​IMG]
    Rode Afdekkapjes erop! Voor en achter assen zijn in de eerste bouwfase nog gelijk aan elkaar.

    [​IMG]
    Daarna komt op een van de assen de stuurinrichting. Het voelt voor mij een beetje raar aan dat de c-hubs naar voren gericht zijn, terwijl bij andere auto's de stuuras meestal aan de achterkant van de as zit.

    [​IMG]
    In de beschrijving word aandacht besteed aan de caster afstelling. Deze moet op de vooras 10 graden zijn en kan worden bepaald door gleufjes. Het lijkt lastig maar als je even goed kijkt merk je dat het eigenlijk best makkelijk gaat. voor de zekerheid nog even nagemeten met een simpele geo-driehoek... ja dat zit wel goed.

    [​IMG]
    achteras, zojuist ook de rode link bevestigingsblokjes gemonteerd.

    [​IMG]
    Voor- en achteras

    [​IMG]
    Nu de links in elkaar zetten. ze voelen licht maar stevig aan, is wel iets degelijker dan de "draadeindjes" die ik bij andere bouwpakketten in elkaar heb gezet.
    om de links in elkaar te zetten; eerst de schroefje in de rods (uiteindes) schroeven en daarna kun je ze makkelijk in het aluminium tussenstuk draaien. Daarna even in de goede positie draaien en klaar!
    Nog een tip, sorteer ze even voor jezelf, sommige lengtes scheelt maar een beetje.

    [​IMG]
    stuurinrichting, Let hierbij op de maat in de handleiding niet klopt voor de verbinding tussen het linker en rechterwiel! Ik had hierover al gelezen en vind het eigenlijk raar dat dit nog niet is aangepast in de bouwhandleiding, hetzij met een extra a4tje om deze fout te rectificeren.

    [​IMG]
    Het begint al ergens op te lijken. De links in elkaar zetten is even een tijdrovend en vrij saai klusje maargoed, ze zitten erop.
    Nog even een opmerking over de schroevendraaiertjes die ik heb besteld, ze zijn iets aan de kleine kant en heb, nu net na flink wat geschroefd te moeten hebben een lichtelijk geïrriteerde wijsvinger.

    Op naar het volgende plastic zakje (deel 2)
    [​IMG]
    zo te zien iets met schokdempers en een transmissiehuis.

    [​IMG]
    Beginnen met de schokdemper. De borgringetjes met een fijn tangetje erop knijpen, laat ze niet wegspringen want ik kon een miniringetje op mijn knieën gaan zoeken... Let ook op de witte (teflon?)plaatjes afgebeeld hierboven. Ze mogen volgens de handleiding geen bramen meer hebben, ik heb ze allemaal maar even na gelopen met een minivijltje en mijn nagel om overige braampjes eraf te halen.

    [​IMG]
    Afsluitringen met plastic tussenplaatje (ook deze moet netjes afgevijld erin worden gezet).
    Bij de eerste had ik deze o-ringetjes eerst in het plastic schroefdopje gelegd om daarna het schokdemperhuis erop te schroeven...

    [​IMG]
    Maar het is eenvoudiger en veiliger om de o-ringejtes gewoon in het schokdemperhuis zelf te leggen en daarna het afdekkapje erop te schroeven.

    [​IMG]
    de stap erna is om de rod aan de schokdemper-as te bevestigen, vond ik een lastig klusje om dat je weinig grip hebt op de as. Toch maar voorzichtig de tang erop gezet en de rod erop gedraaid. Gelukkig heeft de tang geen schade op het asje achter gelaten anders heb je kans op lekken wanneer deze de o-ringen beschadigd.

    [​IMG]
    De rods op het oog gelijk aangedraaid. De behuizing van de schokdempers is trouwens van aluminium.

    [​IMG]
    Nu het vullen. Op een of andere manier wil het mij nooit in een keer lukken... Netjes volg ik de instructies op zoals staat aangegeven; eerst de lucht eruit halen door langzaam de zuiger op en neer te bewegen, daarna afvullen en als laatste de bovenkant erop monteren. De demper staat zo strak als iets, dit kan nooit goed zijn. Bovenkant er voorzichtig weer afgedraaid, geen lucht te zien dus dat is niet het probleem. Daarna heb ik de zuigerstang ongeveer in het midden gezet, toen de bovenkant erop gedraaid en dit lijkt beter te werken. De demper kan nu bijna helemaal naar "in" en je voelt tijdens het indrukken een (lichte) weerstand door de demperolie (vrij dunne 30wt). Ik het nu wel het gevoel dat er misschien wat lucht inzit maar na enkele ritten zal ik ze controleren en zonodig opnieuw (bij)vullen. Je houdt genoeg demperolie over om ze nog 1/2 keer opnieuw te kunnen vullen.

    [​IMG]
    Bij het monteren van de veren even opletten, er worden 2x2 verschillende hardheden geleverd (voor en achter) aangegeven door de gele en witte kleur op de topzijde van de veren.

    [​IMG]
    De oliereservoirs zijn overigens nep en hebben geen functie.

    [​IMG]
    Je hebt ook de optie om kleinere, plastic nep reservoirs te monteren of helemaal geen.

    [​IMG]
    Ik laat ze even een nachtje op een keukenrolvelletje liggen om te controleren op lekkage.

    Tot zover bouwdag 1.



    Bouwdag 2.

    De schokdempers hebben gelukkig niets gelekt dus zijn klaar om gemonteerd te worden vandaag. Maar eerst beginnen we met de versnellingsbak;

    [​IMG]
    eerst te beginnen met de "versnellingsbak" met maar 1 versnelling. Er is genoeg ruimte in de box om een 2speed gearbox in te bouwen en zoals je kunt zien zijn deze assen er ook al geprepareerd voor. Volgens mij heeft rc4wd al wel een ombouwkit voor een 2de versnelling maar vooralsnog kan ik ze nog nergens vinden.

    [​IMG]
    Het is best een flink kastje waar maar 2 tandwielen inzitten zonder verdere functie (behalve de vertraging uiteraard)...
    ik heb ondertussen mijn mini inbusschroevendraaier maar ingerolen voor zijn grotere Fastrax want de irritatie op mijn vingers is na een nachtje rust niet weggegaan. Conclusie van de schroevendraaierset van banggood... leuk voor een kleine reparatie en om in je koffertje te gooien voor het geval dat... maar zet er geen kit mee in elkaar!

    [​IMG]
    na de grote vertandingskast komt er nog een kleinere aan vast om de overbrengen naar beneden te brengen en nog een kleine vertraging in te brengen.

    [​IMG]
    Ook deze tandwielen moeten worden ingevet...

    [​IMG]
    het kleine tandwielkastje gemonteerd aan de grote. Een stevig geheel.

    [​IMG]
    dan word het grote tandwiel met slipkoppeling gemonteerd. De ruimte van het tandwiel tot onderkant van de moer moet 8mm zijn en moet het doorbranden van je motor voorkomen wanneer je echt vast zit.

    [​IMG]
    Dan kan de motor gemonteerd worden. Wat heerlijk om weer een brushed motortje in je handen te hebben. Ik heb zeker niks tegen brushless maar dit blijft toch een mooi stukje techniek. En ik moet zeggen, voor nog geen 8 euro ziet dit er nog best goed uit!

    [​IMG]
    In de handleiding word beschreven om een stukje papier tussen je tandwielen te doen en dan te monteren. Niet echt een nieuw foefje maar het werkt wel prima.

    [​IMG]
    Deze tandwielen overigens niet invetten!

    [​IMG]
    Ziet er gelikt uit met de zwarte behuizing van het motortje. Het motorbevestigingsplaatje is trouwens echt megasterk! daar is geen beweging in te krijgen.

    [​IMG]
    KAK! Met het bevestigen van het afdekplaatje gaat er iets mis... ik denk dat ik het schroefje of een klein beetje scheef erin heb gedraaid of dat het afdekplaatje er nog niet helemaal goed opzat waardoor het schroefgaatje is gescheurd, dit is dus niet zo'n sterk gedeelte van het bevestigingsplaatje, opletten dus!

    [​IMG]
    Hier kan ik dus wel echt even van balen... grrr

    [​IMG]
    dan worden de middenassen in elkaar gezet. Let hierbij op dat je het kleine en grote gaatje en goed hebt zitten (in het grote gaatje de schroef draaien)

    [​IMG]
    assen gemonteerd op de versnellingsbak en het beschermingsplaatje gemonteerd.

    [​IMG]
    dan word er begonnen met de batterijhouder en servobevestigingspunt.

    [​IMG]
    Weet iemand waar dit afdekplaatje voor is? Er loopt schuin een gootje door naar beneden.

    [​IMG]
    Dan kan de servo gemonteerd worden. Ik weet dat Savox servo's de beste zijn maar ze zijn ook vrij prijzig. Deze uit China koste nog geen €12 (tegenover €60/€80 voor een Savox). Ik ga deze gewoon lekker uitproberen en mocht het niets zijn... Voor de €12 krijg je wel een 20kg sterke, digitaal aangestuurde, 2 kogellager bevattende, metalen tandwielen en metalen middenbehuizing van de servo zelf! Hoe krijgen ze het ervoor gemaakt?!

    [​IMG]
    Omdat ik een sch**thekel heb aan rommelige chassis word dit gekleurde kabeltje netjes gemeshed. Voor degene die dat ook willen, hier een korte uitleg;

    Benodigdheden:
    - mesh (uit China)
    - krimpkous (uit China)
    - aansteker (uit de keukenla)
    - schaar (uit de keukenla)

    benodigde tijd: 2 minuten

    kosten: nihil

    [​IMG]
    met haalt het stekkertje uit elkaar (onthoud de volgorde van de gekleurde draadjes goed of maak ter herinnering een foto ervan). Het uit elkaar halen gaat gemakkelijk door een mini schroevendraaiertje, pincet of een naald onder het lipje te steken en voorzichtig het draadje eruit te trekken.

    [​IMG]
    et voila!

    [​IMG]
    Knip het benodigde stukje mesh af en schroei de eindjes even aan elkaar anders ontplooit het zich helemaal. Voordat ik de stekkertjes door het mesh heen druk het ik ze nog even bij elkaar geplakt met een plakbandje anders zitten ze continu vast tijden het doordrukken.
    schuif daarna twee stukjes krimpkous er overheen.

    [​IMG]
    gauw het stekkertje weer in elkaar zetten! krimpkousjes positioneren en voorzichtig, nogmaals VOORZICHTIG dichtkrimpen met een aansteker. Het mesh brand ook weg door de vlam als het te heet word dus flink op en neer gaan met die aansteker.

    [​IMG]
    Hier word ik nou blij van! Oja het kan zijn dat je straks een beetje in de knel komt met het stekkertje in de ontvanger maar dit kun je dan eenvoudig bijsnijden met een scherp mesje.

    [​IMG]
    hmm dit soort details maken voor mij een auto nou echt af!

    [​IMG]
    het eerste chassisdeel kan worden gemonteerd. samen met de voorbumperhouder en schokdemperhouder.

    [​IMG]
    opeens gaat het best hard, motor met versnellingsbak worden gemonteerd samen met het zijplaatje waar later de ontvanger en regelaar op worden gemonteerd. Soms kom je net even 1 handje tekort, je moet 3 dingen vasthouden en nog vastschroeven. maar wanneer er 1 schroefje zit gaat het makkelijker.

    [​IMG]
    alles gemonteerd, vergeet ik de servokabel door het gaatje heen te trekken...
    overigens is de servokabel wel wat aan de korte kant. ik ben bang dat ik het zo niet in de ontvanger gestoken krijg zonder knikken. Nadenken over een oplossing dus.

    [​IMG]
    hierna kan het rechter chassis deel worden gemonteerd.

    [​IMG]
    onderkant van het chassis.

    [​IMG]
    dan kan de reeds gemonteerde vooras aan het chassis worden gezet. Het lijkt soms een beetje een slappe bedoeling omdat nog niet alle links gelijk worden geschroefd.

    [​IMG]
    daarna de schokdempers, let goed op de kleuren van de veren (geel voor de voorkant)

    [​IMG]
    achterkant idem dito. ik kwam wel een M3x18mm schroefje tekort om een achterlink te monteren aan de midden skidplate... of ik hem nou ben verloren, per ongeluk ergens anders heb ingedraaid of hij er niet bijzat... ik durf het niet te zeggen maar ik heb een M3x15mm ervoor gebruikt, had ook genoeg grip. mocht ik nog een 18mm schroefje overhouden of hem nog toevallig vind monteer ik hem uiteraard alsnog ipv de 15mm

    [​IMG]
    stuurarm aan de servo bevestigd, het geheel is wel stevig wanneer alles gemonteerd is.

    [​IMG]
    onderkant met gemonteerde assen

    [​IMG]
    de banden op de velgen monteren, even een priegelwerkje maar niets moeilijks aan. omdat ik niet echt kapot ben van de banden met secondelijm verlijmen heb ik hier nog even mee gewacht.

    [​IMG]
    tijdens mijn bouwpauze maar even gauw naar trxxs-winkel gereden in Kaatsheuvel om de zender op te halen. het is toch maar de SpeKtrum DX4C (met AVC) geworden. heb goede ervaring met Spektrum zenders en de rest van het aanbod vond ik niet echt heel denderend om eerlijk te zijn. Voor €150 krijg je een 4 kanaals stuurwielzender met mini ontvanger. Geen ultra uitgebreide zender maar voor een scaler goed genoeg. AVC is een functie die te vergelijken is met traction control bij 1:1 auto's. Zeer onnodig bij scalers maar gelukkig valt deze functie ook volledig uit te schakelen en komt het 4de kanaal tot je beschikking.

    [​IMG]
    mini ontvanger

    [​IMG]
    wat een plaatje als je hem zo ziet staan toch?

    [​IMG]
    ook gelijk een 2s lipo meegenomen. 4000mah lijkt me even voldoende.

    [​IMG]
    De 80A regelaar van Hobbywing. Speciaal voor crawlers. Reviews op internet waren goed dus ik vertrouw erop.

    [​IMG]
    natuurlijk zaten er verschillende stekkers aan de accu en regelaar... solderen is niet mijn sterkste kant maar hij zit er stevig aan dat is het voornaamste!

    [​IMG]
    gelijk maar de motordraden (voorlopig) gesoldeerd om de setup even te testen, ontvanger te binden. Let hierbij op het uitschakelen van die AVC, in de beschrijving van de zender staat duidelijk hoe je dat moet doen. 2 bindplugjes in de ontvanger en binden maar!

    na dit alles hebben voltooid voorzichtig de motor laten draaien. Aan de instelling van de regelaar heb ik nog niets gedaan maar alles werkt naar behoren. De draairichting van de motor is ook goed dus die kan ik definitief gaan solderen en afwerken.

    tot zover het werk van vandaag.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2017
  2. Bram88

    Bram88

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    241
    mocht iemand trouwens nog tips hebben voor een zender... let me know! deze moet ik nog aanschaffen (minimaal 4 kanaals)
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Mooi verslag, ik volg dit met belangstelling. Ik overweeg om een losse SCX10 vooras te kopen als upgrade voor een HG chassis. Ik vraag me alleen af of de vertragingsverhouding dan overeenkomt met die van de HG achteras.

    Groet,

    Arjan
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Ziet er gelikt uit! Als je de schokdemper-as vastneemt met een tangetje, kun je er een stukje doek/vod/tissue tussendoen tegen het krassen. Heb de mijne ook nog in de bankschroef vastgezet met 2 kleine blokjes hout (hout = zachter dan metaal) tussen.

    Klopt het dat de stuurstangen niet bij te regelen zijn in lengte?


    @reinaart : een 'zekerdere' oplossing is natuurlijk voor- én achteras samen uitwisselen... , maar dan kun je natuurlijk evengoed de hele wagen...
     
  5. Bram88

    Bram88

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    241
    De verhouding van de voor en achteras is 8t/30t, je zou even bij je HG chassis kunnen kijken welke verhouding deze is. Of je besteld 2 complete assen via onze Chinese vrienden :p

    tussen de bankschroef was geen optie omdat je de rods pas erop kan schroeven wanneer het asje al in het schokdemperhuis zit.

    Het klopt inderdaad dat de stuurassen niet verstelbaar zijn. voor de wielbasis links zijn wel verschillende maten verkrijgbaar en je kunt de wielbasis ook aanpassen doordat je de links op 3 verschillende plekken kunt monteren op het chassis.
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Waarvoor staat de 'SPIE' in de topictitel eigenlijk?
    Iets te maken met de toekomstige kleurenstelling van de body?

    VInd de Cherokee eigenlijk wel één van de mooiere uitvoeringen van dit chassis.
     
  7. Bram88

    Bram88

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    241
    Volg en zie :thumbsup:

    Nog wel een vraagje, kan iemand toevallig achterlicht-ledhouders 3d printen voor het Jeep Cherokee model?
     
  8. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Het oude type Scx10 had altijd 4 kleine gaatjes aan de bovenzijde van de assen, en hierdoor kon er vuil ed in de assen komen.
    Is dat bij het nieuwe type anders?
    Ik sloot deze altijd af met 3mm pitschroefjes namelijk.
     
  9. Bram88

    Bram88

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    241
    je bedoelt bij de voor en achteras neem ik aan? of bij de centrale middenassen naar het voor en achterdiff toe?
    ik heb in ieder geval nergens gaatjes kunnen ontdekken :yes:

    zometeen bouwverslag dag 2!!
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Mooi mooi. Op zich mijn ding niet zo. Maar tof om te colgen en je oog voor detail te zien.
    Inderdaad: voor de shocks zou ik ook bankschroef gebruiken, desnoods een hoekje maar. Met hout of karton ertussen veel zekerder dan met een tang.
    Dat gebarsten schroef oog: het is idd wel heel dun. Vooraf kun je met een schroefje waarin een sleufje gedremeld is, draad "tappen". Nu duw je het bijna open. Maar dan nog zou het niet mogen. Indien ABS, schroef eruit en barstje dichtlijmen met hard plastic lijm. Insien wat anders: proberen met secondelijm. En dan alsnog draad tappen. Metrische draad kan ook met metrische schroeven dan, geen zelftappers.
    De camouflage van de servosnoeren is wel nice. Op zich stoor ik me daar nu nog niet zo veel aan. Maar ik heb wel minstens graag een cablemanagement.
    Tof.
     
  11. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Je kunt de stangen van de schokdempers ook vasthouden met een zijsnijtang op het gedeelte met de schroefdraad, zo weet je zeker dat je er geen beschadigingen op krijgt
     
  12. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Als je de schroefdraad vollédig in de onderste kogelkop wilt draaien, kun je de zuigerstang toch niet vasthouden bij deze schroefdraad?
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    En met een kniptang, mijn voorkeur niet hoor.
     
  14. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik gebruik al 30 jaar een stukje fietsbinnenband. Strookje knippen en dit tussen de stang en de tang.
    Wel bij iedere stang een nieuw strookje. En ik heb nog nooit een beschadigde stang gehad.
     
  15. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hoe staat het met dit project
     

Deel Deze Pagina