Axial Wraith topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door oomkoen, 26 mei 2017.

  1. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Dit is het algemene topic over de Axial Wraith. Ik probeer zoveel mogelijk informatie te vinden over de standaard modellen. Dit omdat in mijn zoektocht naar een type Wraith het overzicht even kwijt raakte. En als ik het toch voor mijzelf opzoek, kan ik het net zo goed delen met jullie. Want er is genoeg over te vertellen. En bij deze ook super overzichtelijk.

    Maar weerhoud je niet om jullie eigen info, tips & tricks te delen. Of mij te corrigeren als ik een foutje heb gemaakt. Foto's zijn ook meer dan welkom. Dit topic is voor ons en van ons.

    In een email antwoord van Axial (om correct te zijn hobbico.com) is me het volgende uitgelegd: Er zijn drie modellen Wraith, de originele Rock Racer (zwart/groen), de Poison Spyder (blauw) en de Spawn (zilverwit). De originele Rock Racer en Poison Spyder hebben dezelfde electronica aan boord. Echter de Poison Spyder en Spawn zijn iets groter. Daarbij is er een KIT variant van de originele Rock Racer en Spawn. Deze moet jezelf in elkaar bouwen, zit geen elektronica bij. Maar hebben wel wat betere upgrades dan hun RTR versie.

    De Axial Wraith modellen welke er zijn (op volgorde wanneer ze uitgebracht zijn):
    maart 2011: AX90018 Rock Racer (rtr)
    oktober 2011: AX90020 Rock Racer (kit) (legacy/discontinued)
    april 2013: AX90031 Poison Spyder (rtr) (legacy)
    oktober 2014: AX90045 Spawn (rtr)
    april 2015: AX90056 Spawn (kit)



    Heb voor mijzelf even een Excel sheet gemaakt. Ben nog nergens een site tegen gekomen waar de modellen met details naast elkaar staan. Mocht je willen aanvullen dan meld het maar in dit topic.

    [​IMG]

    Een Excel lijst van alle Axial auto's met alle onderdelen:
    http://docs.axialracing.com/partslist/axialpartslist.xls
    (Heb hierover nog een vraag bij Axial open staan.)



    Externe links:
    Officiële blog met categorie Wraith.
    Officieel video kanaal met categorie Wraith.

    Harley Desings
    Heeft met een Poison Spyder en een budget van $50 per week in 24 weken zijn Wraith grote en goede upgrades gegeven. Zeer lekker kijk materiaal voor de oogjes. En al pakt het wel duur uit, de reden waarom hij het vervangt wordt duidelijk uitgelegd.
    Hier een link naar zijn playlist.



    AX90018 Rock Racer (rtr) maart 2011
    The Wraith™ Ready-to-Run 1/10th Scale Electric 4WD Rock Racer is another "FIRST" for Axial with the first and most realistic full tube-frame chassis design that is manufactured with high strength composite materials. The Wraith™ IS BUILT TO GO FAST and is not just a low speed rock crawler.

    [​IMG]

    AX90020 Rock Racer (kit) oktober 2011 (legacy/discontinued)
    The Wraith™ Ready-to-Run 1/10th Scale Electric 4WD Rock Racer is another "FIRST" for Axial with the first and most realistic full tube-frame chassis design that is manufactured with high strength composite materials. The Wraith™ IS BUILT TO GO FAST and is not just a low speed rock crawler.

    [​IMG]

    AX90031 Poison Spyder (rtr) april 2013 (legacy)
    Ultra4 Racing combines the best of both off road racing worlds including high speed desert action and hard core rock racing. The Axial Jeep® Wrangler Wraith appeals to fans of this event series because it offers some of the same spectacular abilities. Featuring a full tubular chassis and a detailed interior just like the full size counterparts, the realism offered by this vehicle is second to none. The livery is a virtual replica of the amazing machine that the talented crew at Poison Spyder Racing have constructed just for the Ultra4 series.

    [​IMG]

    AX90045 Spawn (rtr) oktober 2014
    The Axial Wraith™ Spawn is packed with performance features. This full bodied version Wraith retains many of the components that made this vehicle famous. The virtually bulletproof AR60 OCP axles are ready take the Spawn through its paces whether blasting through the wide open desert or hammering its way through the toughest rock trails. The Ripsaw™ 2.2 tires are a proven true grip standard, wrapped around industry proven Method IFD™ beadlock wheels. Whether you are rock racing or just backyard bashing, the Wraith™ Spawn is ready for action.

    [​IMG]

    AX90056 Spawn (kit) april 2015
    The Axial Wraith™ Spawn kit version is packed with performance features and option parts that you add as you build it. The virtually bulletproof AR60 OCP axles are ready to take the Spawn through its paces whether blasting through the wide open desert or hammering its way through the toughest rock trails. The 2.2 Maxxis Trepador tires are a proven true grip standard, wrapped around industry proven Method IFD™ beadlock wheels. Whether you are rock racing or backyard bashing, the Wraith™ Spawn is ready for action.

    [​IMG]


    Ik wil dit topic graag los houden van het algemene crawler/scaler topic. Want zelfs de zoek funtie is bij 1900+ berichten haast niet te doen. Ook wil ik dit bericht voor mijzelf en het forum aanvullen om een goede beschrijving tussen de verschillende Wraith modellen. Want ze zijn immers zeer populair en aanwezig.

    [update]
    27 mei 2017, 8:00: De modellen qua datum uitkomst opgesomd.
    27 mei 2017, 8:35: Links naar de modellen toegevoegd plus link naar de officiële blog en video kanaal.
    28 mei 2017, 21:25: Excel sheet toegevoegd.
    31 mei 2017, 21:30: Topic tekst aangepast. En algemene info van de modellen toegevoegd.
    9 juni 2017: topic titel aangepast van Axial Wraith modellen (standaard) naar Axial Wraith topic. (Thanks moderators.)
    9 juni 2017, 16:35: Link naar Excel lijst toegevoegd met alle onderdelen van alle auto's.
    [/update]
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2017
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als je op deze site kijkt kun je redelijk zien wanneer ze uit zijn gekomen, misschien dat dat helpt?

    http://www.bigsquidrc.com/page/3/?s=Axial+wraith

    Zou het ook kunnen dat de het artikel nummer van de nieuwste Wraith hoger is dan dat van de eerste?
    Maar dat weet ik uiteraard niet zeker, het viel mij alleen op.
     
  3. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Thanks, voor de tip. En toen pas dacht ik, ik kan natuurlijk ook bij de bron zelf eens gaan kijken. De website van Axial heeft ook een blog. En dat heeft me al wel een aantal dingen bevestigd.

    De type nummers kloppen in ieder geval nog steeds op tijd. Dat ga ik ook eens in de gaten houden.

    En heb Axial gewoon maar eens een mail verstuurd. Eens kijken wat ik daar op terug krijg.

    To be continued.
     
  4. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Hee ik kan het topic titel niet aanpassen. Zou er een moderator zo vriendelijk zijn om er "Axial Wraith topic" van te willen maken?

    Mijn plan om nog meer info en links te zoeken. En ook de mensen met custom tips mogen graag hun info delen.
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk een topic van een van mijn favoriete auto's. Ik zal nog wel wat foto's van die van mij erin plaatsen.

    Ik zou persoonlijk voor een kit gaan ipv een rtr. Hier en daar zijn nog wel de originele wraith kits te vinden. Of anders de spawn.

    De originele ripsaw banden die op de Wraith kit zaten zijn denk ik wel beter dan de trepadors die op de spawn zitten.

    Verder zit er een verschil in velgen. De poison spyder rtr had velg meenemers die snel kapot draaien.

    Qua body kan je van een standaard wraith wel veel makkelijk zelf maken. Zelf een dakje maken van aluminium of body panelen. Ook kan je makkelijker een scharnierende motorkap maken dan bij de spawn en poison spyder.
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  9. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Ik vind zonder ervaring de Wraith ook een top auto. Als ik naga wat ik er over lees en hoe veelzijdig deze is. Daarbij de looks zijn super. Daarbij die plastic volle behuizingen zijn vaak zo lelijk. De losse plaatjes behuizing van een Wraith original zijn dan ook weer super.

    Dan toch gelijk een vraag. Is de carressorie van ieder model hetzelfde? Dus inclusief schroef gaatjes voor mogelijk custom panelen. En is de carressorie ook hetzelfde tussen de original en poison spyder / spawn. Want de auto is wel iets langer, maar of daarom de carressorie ook iets langer is weet ik niet zeker.
     
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja carrosserie is hetzelfde.als er verschil zit in lengte komt dat door de lengte van de links
     
  11. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    1A2433C6-F29F-4102-8DDB-67604F33AA43-3141-000002AD1E75389D.jpeg Als je een beetje rondneust op het internet zijn er hele mooie body's te vinden voor de Wraith. 2CFE9FA2-E9A7-4E8F-8A37-8A839426AA6D-3141-000002AD0148298A.jpeg 3CEDD312-CF7F-4A34-971B-EBE7D8F1925E-3141-000002AD135ED193.jpeg
     
  12. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
  13. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Deze is gaaf zeg. Mij persoonlijk hoeft het geen schaal model te zijn. Daarom vind ik de meeste standaard kappen ook niet mooi. En bevalt me juist de losse panelen wel. Geen schaal, wel cool.

    Wat me nu trouwens opvalt zijn de gekke prijzen. De Spawn is een nieuwere versie van de originele. Maar waarom is deze dan zelfs goedkoper dan het origineel?

    En dat in verhouden de KIT ook wel duur is. Als je nagaat wat daar nog allemaal in moet doen. Koop er een standaard reciever/transmitter bij en je bent al over de RTR prijs heen.
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Het voordeel van de kit is dat je zelf de elektronica kan kiezen, je goed spul hebt, en je weet hoe alles in elkaar zit, en dat het goed zit.
    Als ik het goed heb zitten er bij de kit ook wat extra's, als aluminium links, waar de RTR die plastic heeft.
     
  15. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    De kit heeft Indd alu links en alu dempers echter de RTR versie doet niet onder voor de kitversie, hij heeft wat meer flex door de kunststof links en dat vind de auto in ruig terrein niet erg want kan dan hij nog iets meer grip zoeken.
    De wielen verzwaren is een must bij eigenlijk alle axial modellen. Maar je kan van dat plaklood in de velg doen en zorgen dat je op zijn minst 250gram per wiel hebt.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik zou meteen voor de kit gaan, aan die standaard electronica heb je niet zoveel. De RTR heeft inderdaad plastic links, maar bijv. ook een hardere compound banden. De kit versie heeft zachte compound banden.
     
  17. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Niks mis met de electronica bij de RTR. En dat de banden iets harder zijn maakt niks uit, je moet ze allebei verzwaren om goede grip te krijgen. Ik heb zowel de RTR als de kit gehad.
    Dus als het budget alleen toereikend is voor de RTR zul je er niet minder plezier aan beleven.
     
  18. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    De AE-5 ESC van Axial is toch wel goed? Is gelijk ook waterdicht.
    Motor en servo zou ik dan wel een keer vervangen.
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  19. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Perfecte regelaar
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik doel dan ook meer op de servo en motor. ZItten altijd zulke zwakke servos in de rtrs. En dan al die plastic links. Ik zie toch echt meer voordeel en fun in het kopen van een kit.
     

Deel Deze Pagina