BadBert gaat FPV

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door BadBert, 29 dec 2010.

  1. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    was al van pan er een kroontje op de sjoppen :p HAHAHAHAH

    Test zal gewoon vliegend zijn :D hoop dit weekend..... maar weet niet of ik tijd heb :( Maar probeer tussendoor nog wat tijd te maken.

    en rondcirkelen ga ik zeker doen op een meeting... om iedereen goed te kunnen bekijken vanuit de lucht :D Kan niet wachten :D

    De antennes zijn groter als die van 2.4ghz hoor d.knoppers.
    2.4 is kleiner, 5.8 nog veel kleiner :) maar ze zijn echt behoorlijk stevig, dus vervoer komt wel goed ;D
     
  2. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Had mn berichtje al ge-edit.
    Dacht dat jullie ook op 5.8 zaten.
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    geeft niet :D hahaha

    maar op zich valt het formaat nog mee, ik had ze groter ingeschat.

    Jacques heeft stevig materiaal gebruikt, dus het kan wel wat hebben :D
     
  4. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Goed, status update.

    afgelopen weekend mini-meet gehad, was heerlijke dag :)

    Heb zelf ook lekker gevlogen, en een aantal dingen getest/gemerkt etc.

    als eerste: de CL's.... die dingen werken SUPER, maaaaaaaaan wat een beeeeeeeeeld!!!!!
    Verfbrander: 1000x dank!

    dan: mijn assan bereik is toch niet goed.... iig, zo lijkt het.
    Heb 2 vluchten gemaakt. De 1e ging perfect, prima, geen tikje storing... de 2e ging minder. Al op iets over de 125 meter had ik storing op mijn besturing! En dat met een 2.4ghz booster.... moet niet kunnen... dus IETS klopt er niet aan die booster vermoed ik. Dit wordt nog uitgezocht, maar ik ga denk ik sparen voor uhf.

    en dan ook nog: mijn recorder heeft WEER alleen corrupte bestanden op opgenomen... erg vreemd, want thuis deed hij het WEL goed. Enige verschil was dat thuis de opnamelengte < 1 min was, en op het veld meer. DAT ga ik nog eens testen dus.
    Ook ga ik een andere sd kaart proberen. Zit nu een el cheapo in van de kruidvat......

    verder dus heerlijk genoten, volgende keer een looping en roll proberen :D

    zo lang ik geen 100% vertrouwen heb in mijn RC bereik, ga ik de head tracker ook niet aanzetten.

    Tips omtrend het assan bereik (wat dus op de meet locatie ook niet stabiel was) zijn welkom, en dan bedoel ik om met ASSAN de boel te verbeteren zonder al te veel geld er in te moeten stoppen, want anders kan ik beter gewoon alles eruit mikken, en wachten tot ik UHF heb.
    (@robert: we moeten nog kijken of de dipool er aan KAN, en dan hopen dat het helpt :( want die booster lijkt niet veel te doen)

    EDIT: De vorige gebruiker van de booster weet 100% zeker dat hij hem op 3s gebruikte. Ik op 2s (zoals het volgens anderen moest, maar omdat de vorige gebruiker twijfelde, had ik maar 2s gepakt).
    Binnenkort even testen op 3s denk ik....
    (zou een te lage ingangsspanning mijn probleem kunnen verklaren? volgens iemand uit mijn omgeving (zendamateur) wel...)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    GOED

    recorder mistery opgelost

    Net even een ECHTE ultra sdhc kaart erin gestopt.... 10 minuten opgenomen, SUPER opname, beeld is ook nog beter ook....

    Heb ook verder getest:

    Eerst met de "oude" kaart:
    paar seconden op nemen: prima
    20 seconden opnemen: prima
    30 seconden opnemen prima (alle 3 de keren geen .tmp bestanden op de kaart)
    ......
    bla bla bla
    ......
    1minuut opnemen: .tmp bestand te vinden op de kaart, en een NIET bruikbaar beeld bestand.

    Nog een keer: 2 minuten opnemen, weer tmp bestanden, geen bruikbaar beeldbestand.

    ECHT Ultra sdhc kaartje erin (sandisk):
    1 minuut opnemen: geen .tmp bestanden, prima beeldbestand
    2 minuten: idem.... geen tmp bestanden, en prima beeldbestand
    10 minuten opnemen: geen tmp bestanden, en prima beeldbestand.

    kaart is dus gewoon te traag zo lijkt het. Oude kaart was ook een normale SD van kruitvat eigen merk.........

    ik vermoed zomaar eens dat hij het gewoon gaat doen volgende keer :p

    DUS pietertje gaat effe een goeie kaar scoren

    *edit* een 4 gig Extreme SDHC kaart gekocht (voor HD aparatuur), nog sneller als de ultra :) (ook van sandisk)
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011

Deel Deze Pagina